AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #1 Skrevet 16. desember 2014 Er det enklere eller vanskeligere enn det var i 20-årene? Hva er deres erfaring? Anonymous poster hash: 6de55...5b8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #2 Skrevet 16. desember 2014 Det er nok noen hakk vanskeligere. Langt færre single jevnaldrende. Anonymous poster hash: 54403...cb4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #3 Skrevet 16. desember 2014 Det vil nok være mindre single enn i 20årene. Men selve prosessen er like vanskelig Anonymous poster hash: 050c4...676 1
Gjest Nosoul Skrevet 16. desember 2014 #4 Skrevet 16. desember 2014 Nå er jeg sikkert ikke i den "rette alderen" for å kunne uttale meg her. Men jeg syns det bare blir verre og verre. Det kan vel henge sammen med at jeg blir mer og mer kresen og sær for årene som går 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #5 Skrevet 16. desember 2014 Da jeg var 20 år, så var det bare å ta seg en tur på byen, så møtte man noen, gikk på noen dater, så var man kjærester. Synes det nesten var for enkelt da. Men da var og de fleste menn ute etter et forhold. Det er nå 16 år siden jeg var 20 år. Tidene har jo endret seg. Nå er jo flere bare ute etter sex. Nå som jeg er 36 år, synes jeg det er mye vanskeligere. Føler de fleste bra menn er jo i forhold. Er ikke lett å finne en bra singel mann over 35 år, og som vil ha meg og. For jeg er jo ikke den eneste som vil ha han. Anonymous poster hash: 410cb...7fe
Sandie Skrevet 16. desember 2014 #6 Skrevet 16. desember 2014 (endret) Da jeg var 20 år, så var det bare å ta seg en tur på byen, så møtte man noen, gikk på noen dater, så var man kjærester. Synes det nesten var for enkelt da. Men da var og de fleste menn ute etter et forhold. Det er nå 16 år siden jeg var 20 år. Tidene har jo endret seg. Nå er jo flere bare ute etter sex. Nå som jeg er 36 år, synes jeg det er mye vanskeligere. Føler de fleste bra menn er jo i forhold. Er ikke lett å finne en bra singel mann over 35 år, og som vil ha meg og. For jeg er jo ikke den eneste som vil ha han. Anonymous poster hash: 410cb...7fe Jeg er like gammel som deg og må si meg enig i mye av dette. De jeg treffer som er kjekke og interessante er ofte ikke ute etter noe seriøst.Og de som er det,har ofte høy terskel for å gå inn i et nytt forhold.Noen er bitre,redde for å bli såret eller har annen "baggasje" som en i 20-årene gjerne ikke har.Konkurransen om de bra mennene er ganske tøff,og de forblir som regel ikke single så lenge. I den andre gruppen finnes de desperate.De er ofte seriøse,men skal etablere seg og få barn med en gang.Samtidig har mange av disse liten/ingen erfaring med kvinner,har slitt lenge med å finne seg kjæreste og mangler det lille ekstra for å gjøre meg interessert.Jeg orker ikke å lære opp en mann på snart 40. Endret 16. desember 2014 av Sandie 3
Silfen Skrevet 16. desember 2014 #7 Skrevet 16. desember 2014 Dersom man har tid til å vente til mannfolka begynner på runde 2, eller 3, så går det helt fint. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #8 Skrevet 16. desember 2014 lettest for menn da. masse single ungjenter som helst vil ha en mann med ressurse og ikke en jevnaldrende. Anonymous poster hash: 8091f...dda 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #9 Skrevet 16. desember 2014 Støtter de to under her. Jeg har alltid hatt vanskelig for å få meg kjæreste fordi jeg opplever at menn er mer interessert i sex enn et forhold, noe som er uaktuelt for meg. Nå som jeg er eldre (jeg er 33) er menn like useriøse og det er færre single. Jeg møter noen få menn jeg kunne tenke meg å innlede et forhold til, men som noen skriver her så har de høy terskel for å involvere seg med noen, og de har heller ingen hast. Det gjør at jeg som oftest har blitt valgt vekk av de jeg er interessert i. Jeg er ikke klar for å ta til takke med en mann jeg ikke liker eller er tiiltrukket av. Da jeg var 20 år, så var det bare å ta seg en tur på byen, så møtte man noen, gikk på noen dater, så var man kjærester. Synes det nesten var for enkelt da. Men da var og de fleste menn ute etter et forhold. Det er nå 16 år siden jeg var 20 år. Tidene har jo endret seg. Nå er jo flere bare ute etter sex. Nå som jeg er 36 år, synes jeg det er mye vanskeligere. Føler de fleste bra menn er jo i forhold. Er ikke lett å finne en bra singel mann over 35 år, og som vil ha meg og. For jeg er jo ikke den eneste som vil ha han. Anonymous poster hash: 410cb...7fe Jeg er like gammel som deg og må si meg enig i mye av dette. De jeg treffer som er kjekke og interessante er ofte ikke ute etter noe seriøst.Og de som er det,har ofte høy terskel for å gå inn i et nytt forhold.Noen er bitre,redde for å bli såret eller har annen "baggasje" som en i 20-årene gjerne ikke har.Konkurransen om de bra mennene er ganske tøff,og de forblir som regel ikke single så lenge. I den andre gruppen finnes de desperate.De er ofte seriøse,men skal etablere seg og få barn med en gang.Samtidig har mange av disse liten/ingen erfaring med kvinner,har slitt lenge med å finne seg kjæreste og mangler det lille ekstra for å gjøre meg interessert.Jeg orker ikke å lære opp en mann på snart 40. Anonymous poster hash: 40b02...f54
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #10 Skrevet 16. desember 2014 lettest for menn da. masse single ungjenter som helst vil ha en mann med ressurse og ikke en jevnaldrende. Anonymous poster hash: 8091f...dda Det er nok klassisk mannlig ønsketenkning, dessverre. Anonymous poster hash: 40b02...f54 12
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #11 Skrevet 16. desember 2014 Jeg er like gammel som deg og må si meg enig i mye av dette. De jeg treffer som er kjekke og interessante er ofte ikke ute etter noe seriøst.Og de som er det,har ofte høy terskel for å gå inn i et nytt forhold.Noen er bitre,redde for å bli såret eller har annen "baggasje" som en i 20-årene gjerne ikke har.Konkurransen om de bra mennene er ganske tøff,og de forblir som regel ikke single så lenge. I den andre gruppen finnes de desperate.De er ofte seriøse,men skal etablere seg og få barn med en gang.Samtidig har mange av disse liten/ingen erfaring med kvinner,har slitt lenge med å finne seg kjæreste og mangler det lille ekstra for å gjøre meg interessert.Jeg orker ikke å lære opp en mann på snart 40. Det blir vel enklere om man nyanserer litt mer enn dette? Det finnes faktisk noen av oss også, menn som hverken er desperate eller useriøse. Og på mange vis ser vi jo dette fra den andre siden av bordet, enten må man være useriøs og gå for flings/ons eller så må man gå for de kvinnene som ønsker barn ganske tidlig eller sågar med en gang. Ikke så lett for oss heller å finne en god mellomting, altså en kvinne som ikke bare ønsker ons men heller ikke nødvendigvis egen familie. Faller liksom litt mellom flere stoler blant mine mer useriøse og desperate kompiser Anonymous poster hash: da535...fe5 3
sjonkelrolf Skrevet 16. desember 2014 #12 Skrevet 16. desember 2014 Og for de som er over 30, men som ikke ønsker å date alenemødre, blir det nok bare verre og verre. Og etter fylte 35 er vel tiden mer eller mindre ute... 2
Sandie Skrevet 16. desember 2014 #13 Skrevet 16. desember 2014 (endret) Det blir vel enklere om man nyanserer litt mer enn dette? Det finnes faktisk noen av oss også, menn som hverken er desperate eller useriøse. Og på mange vis ser vi jo dette fra den andre siden av bordet, enten må man være useriøs og gå for flings/ons eller så må man gå for de kvinnene som ønsker barn ganske tidlig eller sågar med en gang. Ikke så lett for oss heller å finne en god mellomting, altså en kvinne som ikke bare ønsker ons men heller ikke nødvendigvis egen familie. Faller liksom litt mellom flere stoler blant mine mer useriøse og desperate kompiser Anonymous poster hash: da535...fe5 Joda,er enig i at det finnes mange som er imellom de to ytterpunktene jeg beskrev Endret 16. desember 2014 av Sandie
Gjest Faerunpedia Skrevet 16. desember 2014 #14 Skrevet 16. desember 2014 Vanskeligere fordi man tenker mer langsiktig, og det er vanskelig å finne en mann som ikke har eller vil ha barn. Dette var ikke noe jeg tenkte på i 20-årene.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #15 Skrevet 16. desember 2014 Joda,er enig i at det finnes mange som er imellom de to ytterpunktene jeg beskrev. Jepp. Kombinasjonen ikke useriøst men ikke A4 blodseriøst er vanskelig å finne, og da har jeg bare lett videre egentlig. Anonymous poster hash: da535...fe5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #16 Skrevet 16. desember 2014 Vanskeligere fordi man tenker mer langsiktig, og det er vanskelig å finne en mann som ikke har eller vil ha barn. Dette var ikke noe jeg tenkte på i 20-årene. For å ikke snakke om kvinner som ikke ønsker barn. Det er fantastisk vanskelig (ønsker ikke barn selv) men kvinnene som ikke har barneønske har gjemt seg godt, kanskje bortsett fra de som er komplett useriøse, men de er jo heller ikke aktuelle. Anonymous poster hash: da535...fe5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #17 Skrevet 16. desember 2014 Og for de som er over 30, men som ikke ønsker å date alenemødre, blir det nok bare verre og verre. Og etter fylte 35 er vel tiden mer eller mindre ute... Det er jo en del etter 35 år som ikke har barn eller er alenemødre og som faktisk ønsker seg barn, men så er det store problemet som oftest å finne seg en oppegående mann som ikke har stagnert i barndommen: "neei, vikke ta ansvar! Vil leke med playstation! væme kompisene mine på pub!" Anonymous poster hash: 4f4ac...0e8 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #18 Skrevet 16. desember 2014 Det er jo en del etter 35 år som ikke har barn eller er alenemødre og som faktisk ønsker seg barn, men så er det store problemet som oftest å finne seg en oppegående mann som ikke har stagnert i barndommen: "neei, vikke ta ansvar! Vil leke med playstation! væme kompisene mine på pub!" Anonymous poster hash: 4f4ac...0e8 Nå er ikke det å ikke ønske barn det samme som å ikke ønske å ta ansvar i det hele tatt selv om du selvsagt finner noen menn som bare vil leke og spille. Selv har jeg en relativt ansvarsfull jobb og har jobbet med med å bli flinkere i den de siste årene, hvilket har vært lite forenlig med barn. Mine videre ambisjoner ligger nok også utenfor de tradisjonelle rammene de fleste ønsker seg i Norge, men det er på ingen måte ansvarsunnlatelse. Det sier nok mer om dine egne trangsynte fordommer. Anonymous poster hash: da535...fe5 6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #19 Skrevet 16. desember 2014 Nå er ikke det å ikke ønske barn det samme som å ikke ønske å ta ansvar i det hele tatt selv om du selvsagt finner noen menn som bare vil leke og spille. Selv har jeg en relativt ansvarsfull jobb og har jobbet med med å bli flinkere i den de siste årene, hvilket har vært lite forenlig med barn. Mine videre ambisjoner ligger nok også utenfor de tradisjonelle rammene de fleste ønsker seg i Norge, men det er på ingen måte ansvarsunnlatelse. Det sier nok mer om dine egne trangsynte fordommer. Trangsynte fordommer? For at jeg nevner at det er noen menn som ikke vil vokse opp? Du høres ikke særlig sosial ut. Anonymous poster hash: 4f4ac...0e8 5
Gjest brutal_mann Skrevet 16. desember 2014 #20 Skrevet 16. desember 2014 Betydelig vanskeligere. Og jo lenger en har vært singel, jo lavere er sannsynligheten for å finne noen igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå