Bokalven Skrevet 28. juli 2004 #1 Skrevet 28. juli 2004 Det hente i de dager... nei, vent nå litt. Det høres teit ut. Starter enkelt, jeg. I går kveld fant Lythande og jeg ut at dagen i dag (dvs. formiddagen) skulle brukes til vår første besøksrunde til kjolebutikker. Ingen av oss hadde vært i en slik før, og spenningen var derfor stor. Første stopp skulle ha vært Unik Brudestudio (inngang fra Akersgaten). Men til vår overraskelse fant vi ut at de hadde sommerstengt. I en hel måned! Og åpner ikke igjen før 5. august. Er det normalt å stenge en hel måned i høysesongen? Og er det lurt av butikken? Vi syntes i hvert fall det var dårlig reklame. Andre stopp var Brudekjolen Oslo i Øvre Slottsgate. Vi tasset inn og der hadde de et stort utvalg kjoler. Vi likte skjørtet den røde som stod til utstilling der. Og så likte vi overdelen til en av de andre kjolene. Overdelen var i rød fløyel og hadde noen pene blonder og nydelige ermer! Vi snakket litt med hun som jobbet der, som egentlig var opptatt med en annen kunde, som sa at selv om det var lenge til vi skulle gifte oss, måtte vi bare gå rundt og kikke, og gjerne komme tilbake senere, for å følge med. Pluss til den hyggelige betjeningen. Lythande, vil du fortsette beretningen?
Bokalven Skrevet 28. juli 2004 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2004 Lythande er forresten opptatt i kveld, mulig hun ikke fortsetter før i morgen.
Gjest Poirot Skrevet 28. juli 2004 #5 Skrevet 28. juli 2004 Er vel ikke høysesong nå, de fleste som gifter seg om sommeren har ordnet alt allerede.
Bokalven Skrevet 28. juli 2004 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2004 Er vel ikke høysesong nå' date=' de fleste som gifter seg om sommeren har ordnet alt allerede.[/quote'] Hva med alle som gifter seg i august?
Gjest Poirot Skrevet 28. juli 2004 #7 Skrevet 28. juli 2004 Jeg tror de fleste også har utstyret i orden. Og har man ikke det, får man takke seg selv. De som jobber i brudebutikker har også krav på ferie.
Bokalven Skrevet 28. juli 2004 Forfatter #8 Skrevet 28. juli 2004 Jo, men en hel måned? Det er lenge... Og hva med å leie inn vikar? Hvorfor ikke legge ferien sin til roligere tider?
Gjest Poirot Skrevet 28. juli 2004 #9 Skrevet 28. juli 2004 Jo' date=' men en hel måned? Det er lenge... Og hva med å leie inn vikar? Hvorfor ikke legge ferien sin til roligere tider?[/quote'] Jeg ville kanskje trodd at dette var en rolig periode, jeg. Men vet jo ikke.
Gjest MrsL Skrevet 28. juli 2004 #10 Skrevet 28. juli 2004 Har ikke folk krav på tre uker ferie mellom mai og september da?
Bokalven Skrevet 28. juli 2004 Forfatter #11 Skrevet 28. juli 2004 Man kan jo da eventuelt ta de tre ukene i slutten av august eller noe... Uansett, det er ikke det denne tråden handler om!
Catzy Skrevet 28. juli 2004 #12 Skrevet 28. juli 2004 Var også på Brudekjolen, og de er veldig hyggelige. Kristins brudesalong i Lillestrøm har også stengt det meste av juli. Sambo og jeg stusset også på det. Men da har de muligens gitt beskjed i god tid i forveien til sine kunder. Har oppdaget at brudekjoler er ikke noe man kan impuls-shoppe, tar 4-6 mnd å få den fra en salong... Catzy - heldigvis lenge igjen
Holly Hobbie Skrevet 28. juli 2004 #13 Skrevet 28. juli 2004 Spennende! Fin roed overdel/ermer! Jeg kjopte tiaraen og skoene mine hos Brudekjolen, og de var veldig serviceinnstilte!
Bokalven Skrevet 28. juli 2004 Forfatter #14 Skrevet 28. juli 2004 Ja, fikk godt inntrykk av Brudekjolen! De hadde nok det beste utvalget av delve butikkene vi var i.
Lythande Skrevet 28. juli 2004 #15 Skrevet 28. juli 2004 Ja jeg kan godt fortsette fortellingen. Etter å ha vært på Brudekjolen gikk vi videre med godt mot, vi var innom et par andre steder for å gjøre noen andre ærend samtidig, før vi satte nesen mot Diin Brud og Selskaptøy som ligger i Camilla Colletts vei, vi leste feil først og havnet derfor i Colletts gate. Dette ordnet vi så raskt ved å ta bussen til C.Colletts vei. Vi trampet inn i en liten butikk, og ble vel egentlig ganske skuffet for de hadde et heller magert utvalg av kjoler og alle var hvite. Noe vi absolutt ikke er på jakt etter. Vi gikk til bussen igjen, denne gangen var målet Grace Brudesalong, også denne var sommerstengt. Dumt, men sånn var det dessverre. Vi fant så ut at neste mål var Atelier Anna Friedel, av internett sidene her hadde vi fått inntrykk av at det var en butikk/studio. Vi vandret hele Munkedamsveien til ende (og den er lang). Da vi tilslutt kom frem viste det seg at det gikk en trikk rett forbi. :o Vi måtte spørre i en butikk der for å finne frem. Dette atelieret lå i 2 etasje i en bygård, vi måtte ringe på for å komme inn. Når vi så kommer opp blir vi møtt i døren av en hyggelig dame som lurer på om hun har en avtale med oss som hun har glemt. Vi ser på hverandre og sier litt forlegne at; "Nei det har du ikke, men vi vil gjerne titte litt." Det viser seg da at det ikke er en butikk, men kun hennes systue. Hyggelig viser hun oss inn og drar frem den ene kjolen og kreasjonen etter den andre. Hun ser på oss og spør om vi skal ha vanlige tradisjonelle hvite kjoler, vi rister på hodet og sier at nei de ter ikke helt oss. Da smiler hun og sier at det kunne hun se. Tatt i betrakting av at vi kom dit uanmeldt og at hun egentlig var på vei ut døren så fikk vi en utrolig god service, med beskjed om at det bare var å komme igjen, for det kom stadig noe nytt. Nå gjensto egentlig 2 brudesalonger, men den ene fant vi ut av var litt for langt unna for oss nå. Så da fant vi ut at den kunne vi vente med til en annen dag. Den siste skulle ligge i Bernt Ankersgt. 6, men den fant vi dessverre ikke og da var vi så slitne i beina at vi fant ut at vi trengte noe mat og drikke. Dette var den korte beretningen om Lunacias og Lythandes brudekjole titting.
Fru Snurp Skrevet 29. juli 2004 #16 Skrevet 29. juli 2004 Jo, men en hel måned? Det er lenge... Og hva med å leie inn vikar? Hvorfor ikke legge ferien sin til roligere tider? Jeg regner med at de som driver butikken har lang erfaring med når det er mye å gjøre og når det er stille i butikken. Tipper denne erfaringen danner grunnlaget for når de tar ferie og stenger butikken ;-)
Bokalven Skrevet 29. juli 2004 Forfatter #17 Skrevet 29. juli 2004 Ja, Anna Friedel var utrolig hyggelig! Dere kan se hjemmesiden hennes her: http://www.annafriedel.no/
Gjest MrsL Skrevet 29. juli 2004 #18 Skrevet 29. juli 2004 Så ut som hun hadde utrolig mye stilig :-)
Bokalven Skrevet 29. juli 2004 Forfatter #19 Skrevet 29. juli 2004 Ja, hun er ganske alternativ... Tør å tenke utenom a4-rammene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå