Gå til innhold

Lyve på nettdating

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 24 år og etter at jeg flyttet til en ny by bestemte jeg meg for å teste nettdating en periode.

Jeg endte opp med å treffe noen jeg likte, og mange det ikke klaffet med også. Men EN ting slo meg - hvor mange som lyver. Jeg forstår at mange er fristet til å vri litt på fakta - nettdating er tross alt en "brutal" og overfladisk prosess og dersom en mann vet at han vil få sjansen til å vise hvem han er om han sier han er 180 cm, men ikke om han sier at han er 175cm, så er det fristenede å endre litt.

Har lest at mange overvektige kvinner også presenterer seg selv noe feilaktig.

Men her snakker jeg om litt viktigere ting - en mann er ikke separert likevel, eller ikke offisielt skilt. Eller han mye eldre enn det profilen viser (og bildet viser).

Jeg er selv åpen for å treffe menn noen år eldre. Men det virker som om mange menn vet at unge kvinner har et "tak" for hvor mye eldre de vil date, og de fleste vil presse seg under dette. Så jeg ender plutselig opp på date med en mann som er ti år eldre enn "maxen" jeg har satt.

Ved et ekstremt tilfelle troppet en fyr opp som var 60. Han nevnte det i en forbipasserende setning og det virket ikke som om han syntes det var flaut eller galt engang. Alle synes de ser unge ut for alderen, men selv i tilfellene der det er sant er jo ikke alder irrelevant. Ser du bra ut, kan bildet vise dette.

Hvorfor forholder dere som nettdater dere til dette? Dersom man skal justere seg etter det må man jo sette enda strengere krav i sine spesifikasjoner, dvs. om en mann på 55 utgir seg for 45, så kan ikke 45 bli mitt "tak", men jeg må sette det lenger ned.

Anonymous poster hash: 6b77a...351
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kutter konsekvent ut folk som lyver om ting - enten det er utseende (høyde/kroppsfasong), jobb, eller alder. Hvis bekjentskapet skal starte med løgn er det dødfødt for min del,og jeg klarer ikke å la være å tenke på hva de ellers er i stand til å lyve om.

Vha google er det relativt enkelt å finne ut om noen lyver på alder eller er samboere,så klok av skade gjør jeg alltid en bakgrunnssjekk om jeg er i tvil.

• Liker 2
Skrevet

jeg skjønner ikke logikken deres.. de vet jo at de blir avslørt det sekundet dere treffes uansett? hvem er det som legger opp til å virke skuffende på folk rundt seg?

• Liker 3
Skrevet

Jeg lyver ikke, og får heller laber respons.

• Liker 1
Skrevet

Kutter ut de som lyver, et forhold skal ikke starte med løgn. Og jeg fatter virkelig ikke at de lyver. For det blir jo oppdaget. Jeg er selv overvektig, og opplyser om det. Vil jo ikke kaste bort min egen tid heller, er det menn som ikke vil treffe damer som er overvektige, hjelper det jo ikke å lure de.

Anonymous poster hash: 3ed11...543
Skrevet

jeg skjønner ikke logikken deres.. de vet jo at de blir avslørt det sekundet dere treffes uansett? hvem er det som legger opp til å virke skuffende på folk rundt seg?

Har tenkt det samme, men jeg lurer på om det er en slags benektelse. At de tenker at de er sjarmerende nok eller attraktive nok på et annet plan til at noen ser bort ifra det, de må bare ha sjansen til å treffe deg?

Jeg synes det er vanvittig turn off selv om noen ser bra ut for alderen. Og elendig stil.

Skrevet (endret)

Jeg er 24 år

Ved et ekstremt tilfelle troppet en fyr opp som var 60. Han nevnte det i en forbipasserende setning og det virket ikke som om han syntes det var flaut eller galt engang.

Men du burde vel sett utfra bilde at fyren var eldre enn de du ønsket å date? Selv om du er åpen for å date folk som er eldre enn deg.

Endret av Summers
  • Liker 1
Skrevet

Men du burde vel sett utfra bilde at fyren var eldre enn de du ønsket å date? Selv om du er åpen for å date folk som er eldre enn deg.

Han hadde et gammelt bilde.

• Liker 2
Skrevet

Har tenkt det samme, men jeg lurer på om det er en slags benektelse. At de tenker at de er sjarmerende nok eller attraktive nok på et annet plan til at noen ser bort ifra det, de må bare ha sjansen til å treffe deg?

Jeg synes det er vanvittig turn off selv om noen ser bra ut for alderen. Og elendig stil.

Det tror jeg nok det er. Gjerne i kombinasjon med at de har blitt avvist før på det de nå velger å lyve om, eller har komplekser for det. De håper at bare de får til et møte med personen irl,vil deres flotte personlighet kommer frem og den de møter vil klare å se forbi løgnene.

Misliker sterkt folk som bagatelliserer egen uærlighet på denne måten.

Skrevet

Man unngår tankeløs utsortering. Ta f.eks. Tinder, der kan kutter ved en viss alder. Mange er åpne for folk som et et eller to år eldre eller yngre enn det de setter som sitt søk, og ved å justere litt på egen alder kommer man med likevel. Jeg har sett mange slike profiler der folk oppgir én alder (eller bosted) for søkemotoren, og skriver i profilen "hei, jeg er altså 28 og ikke 25", eller "jeg bor ikke i Oslo, men Fredrikstad". Handler vel så mye om å jobbe med kunstige sperrer som det gjør folks preferanser.

Men nei, gjør ikke sånt selv, er dønn ærlig selv om det blir min død. :P

Skrevet

Utrolig mange som lyver på seg høyskoleutdannelse.

• Liker 3
Skrevet

Jeg kutter ut menn som lyver, uansett. Jeg tiltrekkes ikke av eldre menn og aksepterer ikke at "alder bare er et tall". Dessuten, hva annet lyver han om? Og hvorfor kan han ikke bare finne ei på sin egen alder?

Anonymous poster hash: 34ad4...340
  • Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

Én løgn, og det er hasta la vista baby!

• Liker 1
Skrevet

Han hadde et gammelt bilde. Anonymous poster hash: 6b77a...351

Hmm.... God ide.... Skal finne frem noen bilder fra da jeg var i militæret, og legge ut på profilen min.....

Hilsen Oddgeir

44 år

Anonymous poster hash: f6b0d...5fa

Skrevet

Hmm.... God ide.... Skal finne frem noen bilder fra da jeg var i militæret, og legge ut på profilen min.....

Hilsen Oddgeir

44 år

Anonymous poster hash: f6b0d...5fa

:laugh: Det er det faktisk flere som gjør.... :fnise:

Anonymous poster hash: 22eac...850

Skrevet

Veldig mye hval også blant de kvinnelige nettdatene. Kun bilde av ansikt.

Anonymous poster hash: 6ab2d...a5e
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...