AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #1 Skrevet 16. desember 2014 Idag når jeg hadde pc`en koblet til strømuttaket så plutselig slår hele pc`en seg av. Når jeg startet den opp igjen kom det fram en skjerm der det sto "vurder å bytt batteri" og noen andre ting jeg ikke husker.. Pc`en har funket helt greit siden. Pc`en er 1 1/2 år gammel og av merket hp (pavilion). Noen steder står det at det er 1 års garanti, mens andre sier 2 års garanti på batterier. Hva er rett? Og må man idet hele tatt ha et fungerende batteri for at pc`en skal fungere, når man ikke bruker batteriet uansett (bare strøm)? Anonymous poster hash: d0567...113
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #2 Skrevet 16. desember 2014 HP har vel 1 års garanti, men norsk forbrukerkjøpslov gir 2 eller 5 års reklamasjonsrett. Dersom batteriet ikke holder på strømmen i det hele tatt er dette en feil som bør gå under reklamasjonsretten. Dersom batteriet bare er blitt dårligere har du nok en dårligere sak. Det er forventet at batterier blir dårligere med tiden, selv om 1,5 år er i korteste laget. Ta kontakt med butikken der du kjøpte den, Det bør gå helt fint å bruke laptopen uten batteri med strøm tilkoblet. Har ikke opplevd noe annet. Anonymous poster hash: c89e2...70e
Gjest Margit Spat Skrevet 16. desember 2014 #3 Skrevet 16. desember 2014 Forbrukertvistutvalget har hatt flere saker som omhandler levetiden til batterier på bærbare PC-er og avgjørelsene deres har gått på at et batteri, selv om det er forbruksvare, må forventes å vare i skal vare i 2 1/2 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå