Gå til innhold

Pasta som er blitt hvit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg ferdig salat, og lenge til den går ut. Men pastaen er hvit, sånn hvit "belegg"? Noen som vet hvorfor ?

Anonymous poster hash: a944f...618

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den har kanskje begynt å tørke og bli hard?

Skrevet

Kjøpte meg ferdig salat, og lenge til den går ut. Men pastaen er hvit, sånn hvit "belegg"? Noen som vet hvorfor ?Anonymous poster hash: a944f...618

Det er en form for mugg akkurat sånn som det blir på osten når den enten blir gammel, har hatt hull på plastembalasjen eller de har vært "uheldige" ved produksjon eller pakking.

Gå tilbake til butikken og få ny, ikke bra å spise.

Anonymous poster hash: 5ccfd...224

Skrevet

Det er en form for mugg akkurat sånn som det blir på osten når den enten blir gammel, har hatt hull på plastembalasjen eller de har vært "uheldige" ved produksjon eller pakking.

Gå tilbake til butikken og få ny, ikke bra å spise.Anonymous poster hash: 5ccfd...224

Uff da.. Har spist der nå er alltid der når jeg kjøper der, uansett hvor jeg kjøper den. Er der veldig farlig ??

Gjest Strandet
Skrevet (endret)

Tror kokt kald myk pasta blir hvit, hvis det er fuktighet inne i pakka. Noe jeg gjetter på.

Liksom, når pasta blir liggende for lenge i vann, den blir veldig myk.

Altså, min spontane reaksjon, er at dette tenkes være harmløst. Men må innrømme at jeg kan ikke huske når jeg opplevde å se noe slikt sist.

Endret av Strandet
  • Liker 1
Skrevet

Uff da.. Har spist der nå er alltid der når jeg kjøper der, uansett hvor jeg kjøper den. Er der veldig farlig ??Anonymous poster hash: a944f...618

Ikke bra for nyrer eller leveren å sikkert flere andre organer i kroppen å spise mugg. Du merker vel ikke så mye i dag og i morgen for dette er giftstoffer som kan gi senskader om en del år.

Gjest Strandet
Skrevet (endret)

Ellers husker jeg at kokt pasta angivelig (fra artikkel) er en type mat som blir dårlig raskt i romtemperatur. Noe med bakterier eller noe sånt mener jeg å kunne huske, uten at jeg egentlig vet så mye om akkurat dette.

Endret av Strandet
Skrevet

Tror kokt kald myk pasta blir hvit, hvis det er fuktighet inne i pakka. Noe jeg gjetter på.

Altså, min spontane reaksjon, er at dette tenkes være harmløst. Men må innrømme at jeg kan ikke huske siste jeg opplevde å se noe slikt.

Når der er for mye fuktighet så kommer det og raskt mugg, og mugg er ikke noe vi skal spise pga. Ulike toksiner vi ikke kan kontrollere med å se på.....

Gjest Strandet
Skrevet

Ville vært moro å få sett et bilde av dette, fra TS.

Skrevet

Ville vært moro å få sett et bilde av dette, fra TS.

Har spist og hevet noe av det. Men det er hvitt belegg på pastaen. Det er på alle jeg har funnet.kan ver der er pastaen så er blitt litt hvit, kokt for mye eller noe? Rekker med det ikke er skadelig så sjeldent jeg har spist der...

Skrevet

.

Skrevet

Noen som vet om det er sånn pastaen blir når det er mugg på den? Hvit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...