Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Håper på noen gode og konstruktive svar.

Blir over nyttår alene med to små, og går da på AAP og OS.

Det vil høyst sannsynlig være aktuelt for meg å flytte.

Jeg har lett og spurt rundt og lurer på om jeg skulle søkt startlån som EK, da i Husbanken, om det stemmer?

Jeg vet ikke om foreldrene mine vil stille som kausjonister, men jeg tviler da temaet har vært oppe tidligere.

Har hørt om en annen alenemor som fikk startlån og deretter kunne kjøpe seg noe.

Jeg ser for meg å kunne kjøpe noe i prisklassen opp til 1.5 mill, er det utenkelig?

Den minste blir ett like før august og jeg har hørt det er nye regler for OS, noen som vet hva dette innebærer? Krav til arbeid?

Jeg vil gå på AAP når foreldregenerasjonen tar slutt, og ser for meg å være hjemme en stund til med den minste før jeg veldig gjerne ønsker å komme meg ut i arbeidslivet.

Summen av "inntekten" vil være nærmere 25k tipper jeg, med AAP og OS, men vil jo betydelig lavere dersom OS faller bort hvis jeg ikke kan få det mens jeg har AAP og baby er fylt ett år.

Uten AAP vil jeg ikke sitte igjen med 20k engang.

Ikke at jeg mener det i seg selv er lavt, men med barnehageregninger, boutgifter osv. blir det plutselig trangt fort.

Er det noen som har noen innspill?

Er generelt blank på dette området.

Ønsker å etablere meg med barna for å gi dem en trygg base å vokse opp på, og det ville jo være sikrere for meg å kunne investere i en bolig jeg har råd til å betjene enn å måtte leie og evnt. løpe riskene ved å bli kastet ut osv osv.

Anonymous poster hash: 3fbb2...feb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

foreldrepengene*

ikke foreldregenerasjonen...

Skrevet

Du kan søke fullt boliglån gjennom boligkontoret.

Men... ja, det stilles krav til aktivitet etter barnet fyller ett år.

Du kan få overgangsstønad under sykdom, men etter hva jeg har forstått på NAV så får du det ikke i tillegg til AAP. Skal ikke være bombastiske på det punktet.

Skrevet

Hei! Takk for svar!

Har lest litt rundt, lurer på om AAP anses/likestilles med/som sykdom og at jeg derfor kan få OS i tillegg til AAP? Må ringe og høre.

Ønsker å gå ut i jobb når baby skal i bhg, er veldig motivert til det!

Noen som har noen andre innspill?

Erfaringer med NAV og førstegangsetablering?

Veldig spent på hva mine realistiske forventninger kan være.

TS

Skrevet

Etter nyttår kan man kun få OS i ett år. Kan kun forlenges dersom eneforsørger er under utdanning.

Anonymous poster hash: 1c552...8a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...