Gjest Snupy Skrevet 28. juli 2004 #1 Skrevet 28. juli 2004 Jeg snakker om min datter på 1 år. Hun er blitt en sutreunge uten like. Er litt frustrert i dag :-x . Hun klarer neste ikke gjøre noe på egenhånd men skriker og drar meg i buksa hele tiden. Nå i det siste har hun lagt seg til en forferdelig skrikelyd. Det høres ut som om jeg torturerer henne! og hun kan holde på til hun mister pusten. Noen ganger tar jeg henne opp og mange ganger gjør jeg det ikke. Til informasjon så blir hun så å si aldri tatt opp om natten. Hun våkner en del ganger men sovner nesten alltid selv. Faren hennes sa i dag etter å ha hatt henne en time at hadde han skulle hatt henne alene en dag skulle hun få stå å skrike i en lekegrind til hun lærte seg. Får ikke så veldig lyst til å la han ha henne en dag da jeg synes akkurt det er litt drastisk.
Gjest Gjesta Skrevet 28. juli 2004 #2 Skrevet 28. juli 2004 Faren hennes sa i dag etter å ha hatt henne en time at hadde han skulle hatt henne alene en dag skulle hun få stå å skrike i en lekegrind til hun lærte seg. Vet du, det hadde jeg også gjort..
Gjest care Skrevet 28. juli 2004 #3 Skrevet 28. juli 2004 Kan det være noe som plager henne? Kanskje du bør snakke med helsesøster? Håper det "går" over.
Gjest StoreSky Skrevet 28. juli 2004 #4 Skrevet 28. juli 2004 Noen unge er slik. Men heldigvis er de slik bare i perioder! Det handler om oppmerksomhet og teste ut hvor foreldrenes grenser går. Gi henne masse oppmerksomhet, les for henne, syng, lek, o.l. Når du så skal gjøre noe (husarbeid, på do osv.) så gi besjed om det, men at du ETTERPÅ skal leke med henne igjen. Men først skal du gjøre noe. Blir helt sikkert ikke akseptert med en gang, men etterhvert vil ungen forstå.
Gjest Poirot Skrevet 28. juli 2004 #5 Skrevet 28. juli 2004 Kanskje hun burde være mer sammen med far, så fikk du litt fri og hun litt oppdrageslesimpulser fra andre?
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2004 #7 Skrevet 28. juli 2004 1 år og du sier ufurdragelige unge??? kansje et foreldrekurs er på sin plass? Er ditt barn usikker?
Elle Melle Skrevet 28. juli 2004 #8 Skrevet 28. juli 2004 Hvis det er oppmerksomhet hun ønsker seg, ikke gi henne det når hun oppfører seg "feil". Hvis hun hyler som en stukket gris uten grunn, LA VÆR å belønne henne med å plukke henne opp. Hvis du ALDRI tar henne opp, vil hun til slutt lære at det er en annen slags oppførsel som fører til det hun ønsker seg. Hvis det å hyle virker av og til, så vil hun aldri gi seg på det. (Da snakker jeg selvsagt ikke om når hun faktisk trenger oppmerksomhet og gråter fordi hun er ulykkelig. Da er det jo selvsagt at du må trøste henne...) Hvis du gir henne det hun ønsker seg når hun oppfører seg slik du ønsker, og ikke gir henne det når hun skaper seg, så vil du kunne forme oppførselen hennes til en viss grad. Jeg tror en klassisk tabbe er å gi masse oppmerksomhet for "dårlig oppførsel", det gjør vel de fleste foreldre. Siden dette gjelder et veldig lite barn, så mener jeg selvfølgelig at dette skal gjøres veldig mykt og ikke så strengt som det kan virke som ut i fra det jeg skriver. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2004 #9 Skrevet 29. juli 2004 Halloen 1 år - det er jo ikke mye det da. Jenta mi er også 1 år. Er du sikker på at det ikke er noe som plager henne ? Tenner, Allergi, mage vondt ? Vil ikke gå så langt å si at en liten unge på 1 år er ufordragelig heller da Ikke kan dem ytre heller hva som er galt.
Mezzo Skrevet 29. juli 2004 #10 Skrevet 29. juli 2004 Hallo, du kan da ikke mene dette alvorlig?! Jenta er jo bare ett år Hva kan du egentlig forlange av en ettåring? Jeg må ærlig innrømme at det innlegget ditt provoserte meg. En unge gråter ikke uten grunn. Kanskje er hun utrygg? Krangler foreldrene mye? Ærlig talt har jeg litt problemer med å ta innlegget ditt alvorlig...
dreamy Skrevet 29. juli 2004 #11 Skrevet 29. juli 2004 Unger kan gråte uten grunn. Hvis de er vant til å få det som de vil hvis de gråter, så fortsetter de med det. Her har du laget ris til egen bak.. (Det har jeg også gjort til en viss grad for mange år siden) Nok om det.. Har en nabo som klager hele tiden over hvor slitsomt det er å gå å bære på 1-åringen sin hele dagen. Hvis hun setter henne ned så skriker hun. For ikke å snakke om legge-rutiner, ungen skriker til moren tar henne opp igjen. Da er alt i sin skjønneste orden.. Ungen har det ikke vondt.. Det er mye gøyere å sovne på mors arm og det forstår jeg godt.. Men det blir slitsomt i lengden..
Mezzo Skrevet 29. juli 2004 #12 Skrevet 29. juli 2004 Unger kan gråte uten grunn. Hvis de er vant til å få det som de vil hvis de gråter, så fortsetter de med det. Her har du laget ris til egen bak.. Jeg har vel kanskje det... Jeg mener ikke at ungen bare skal få viljen sin. Hun skal jo tross alt oppdras. Hun er bare ett år, og foreldrene sier allerede hun er en ufordragelig unge. At det er travelt å ha barn er vel noe alle vet. 1 år og du sier ufurdragelige unge??? kansje et foreldrekurs er på sin plass? Som jeg skulle sagt det selv!
Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2004 #13 Skrevet 29. juli 2004 en unge på 1 år er ikke ufordragelig. Hva med foreldrekurs. Kanskje dere foreldre gjør noe galt??? har dere tenkt på det. Og en unge som er så liten å hyler har jo ikke særlig med språk enda,så det er jo den eneste måten det kan kommunisere på.
Fat Sally Lee Skrevet 29. juli 2004 #14 Skrevet 29. juli 2004 Hvordan kan du kalle din egen ettårige datter ufordragelig?
Kate Skrevet 29. juli 2004 #15 Skrevet 29. juli 2004 Hvordan kan du kalle din egen ettårige datter ufordragelig Jeg tror de fleste foreldre har tenkt det om barna sine en eller annen gang....
Gjest StoreSky Skrevet 30. juli 2004 #16 Skrevet 30. juli 2004 JEG har!!! Til tider kan man faktisk hate både mann og barn og "heile vera med"
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2004 #17 Skrevet 30. juli 2004 Det finnes ikke vanskelige barn, bare vanskelige foreldre.
betty boo Skrevet 1. august 2004 #18 Skrevet 1. august 2004 1 år og du sier ufurdragelige unge??? kansje et foreldrekurs er på sin plass? den syns jeg var litt drøy....
Gjest agurk Skrevet 1. august 2004 #19 Skrevet 1. august 2004 Hyler hun kun for å hyle så la henne hyle. Hun finner fort ut at det ikke virker. Hvordan man kan kalle sin egen unge ufordragelig? Ingen problem! Vis man aldri kan se noe negativt i sine egne barn bør man vel rett og slett se etter en gang til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå