AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #1 Skrevet 16. desember 2014 Er alenemor til en 2-åring. Jobber 45 min kollektiv kjøring unna hjemme. Har ikke bil. Har full bhg plass. Prøvd å bytte jobb siste 4 år uten resultat for å korte ned reisetiden og få mere tid med gullet. Siste 1,5 mnd har gullet vært unormalt slitent. Har vært hos lege og sjekket Jernlager og for infeksjoner. Alt normalt. Jeg har liten mulighet til barnepass da familien bor langt unna og barnefar er ute av bilde.opplever meg selv som en dårlig mor som ikke lar gullet få være hjemme fra bhg når det er så slitent,men resten av ferien min går nå i jula. Gullet gråter ved hver levering og hun er mye våken på nettene. Morgenen har til tider dårlig stemning og vi er begge slitne. Er det vanlig å holde barna hjemme når de er slitne og går det av syke barn kvoten? Gullet sover dobbelt så mye i bhg som vanlig,og ofte 1,5 time tidligere enn normalt.Anonymous poster hash: ef312...0d0 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #2 Skrevet 16. desember 2014 Nei, du er ikke en dårlig mor. Datteren min har ei jente som nå er fire år og da hun var nærmere to år, så opplevde vi det samme med henne. Hun ble levert kl 0930 og hentet kl tre, så dagene var ikke så lange at vi kunne skylde på det. Årsaken var dårlig nattesøvn, noe du også skriver at dere sliter med. Kos deg den tiden dere har sammen og vær klar over at det bare kan bli bedre framover. Vanlig å holde barn hjemme fordi barna er slitne er det nok ikke, men små barn opplever mye sammen med andre barn i løpet av en dag og det blir de slitne av. Lykke til videre. Anonymous poster hash: cd1a2...6b4
Gjest Groupon Skrevet 16. desember 2014 #3 Skrevet 16. desember 2014 Barn blir slitne akkurat som vi gjør, TS😊vi hadde en periode vi også med minsten og vi er pendlere begge to, så dagene blir fort lange. Vi dropper mange aktiviteter på kveld og ettermiddagen og koser oss mest mulig hjemme og har det rolig på ukedagene!
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #4 Skrevet 16. desember 2014 God morgen Du er ingen dårlig mamma! Du gjør så godt du kan og har tatt en legesjek for å se at alt står bra til. Her tenker jeg at du må se an almentilstanden til barnet. Mener du at hun er så sliten at hun hadde trengt å være hjemme en dag eller to for å få litt ro og hvile, så tror jeg jeg hadde brukt sykt barn dager. Overtrøtte barn sover dårlig og da er man fort inne i et dårlig mønster... Nå er det jo en god del fri i julen, om du har en jobb der du får fri helligdager og helger. Kanskje du kan se det an og kanskje dere kommer til hektene da uten å bruke sykedagene. Men om det fortsetter på nyåret, så ville jeg- som sagt, brukt sykt barn dager. God jul til dere begge Anonymous poster hash: aadc8...fc7
Flekk Skrevet 16. desember 2014 #5 Skrevet 16. desember 2014 Sover hun 12 timer om natten? Om søvnen blir avbrutt flere ganger om natten så kan man bli veldig trøtt selvom man sovner igjen etter 30 min. Det må være sammenhengene søvn for å få best utbytte. Våkner hun av lyder kanskje? Eneste tipset mitt, untatt lege, er å spraye lavendel på rommet hennes eller ha slik duftpose med lavendel i sengen. Det skal ha en søvndyssende og beroligende effekt. Er det for varmt på rommet?
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #6 Skrevet 16. desember 2014 Du er ingen dårlig mamma, du er en mamma som gjør så godt hun kan. Det er de færreste som har mulighet til å legge opp dagene fritt etter eget ønske, vi får gjøre det beste ut av det selv om det ikke er optimalt. Og enig med hun som sa at barn blir slitne. Våre barn er også slitne nå, og jeg gleder meg veldig til juleferien. Høstsemesteret er langt og tungt, ingen inneklemte dager eller helligdager, og det blir mørkere og mørkere. Hvis man sover dårlig i tillegg er det ikke rart både store og små blir slitne! Hold ut fram til juleferien, og pass på at ikke alle dagene fylles opp av pliktbesøk og styr. Bruk tida til å slappe av og gjøre akkurat som dere vil, så blir det lettere å ta fatt på januar Anonymous poster hash: 5c275...8d5
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 16. desember 2014 #7 Skrevet 16. desember 2014 Har du søkt på jobber i nærheten av der familien din bor da? Du er ikke den eneste som har dårlig stemning i heimen på morgenen før man skal ut. Jeg tror det er mange som stresser da. Siden begge dere er slitne generelt sett om morgenen vil jeg anbefale dere begge å legge dere tidlig. Hver dag. Får du i deg nok jern? Jern er viktig for å føle seg opplagt. Jeg vil også anbefale deg å smøre nistematen hennes kvelden før dere skal ut. Ha den i kjøleskapet om natta. Legg klart eventuell frukt hun skal ha med seg, og om dere har en vannflaske hun skal ha med, så finn ut kvelden før dere skal ut (hver dag) om den trengs å vaskes eller ei. Legger du frem klærne hun skal ha på seg neste dag på kvelden er det også noe stress og tid spart i det på morgenen. Jeg tror ikke det er vanlig å holde barnet hjemme "bare" fordi det er slitent. Folk flest har arbeidsgivere som er svært nøye med å minske sykefraværet på jobben. Barnehagebarn blir jo ofte syke nok ellers så da bør man ha disse dagene til den bruken det er ment for.
Vera Vinge Skrevet 16. desember 2014 #8 Skrevet 16. desember 2014 Nei, du er ikke en dårlig mor fordi du ikke holder henne hjemme når hun er sliten. De færreste syns de kan bruke sykt barn-dagene på sånt. Denne perioden går nok over også. Sønnen min på snart tre hadde en sliten periode på samme tid i fjor og nå i år igjen. Jeg har konkludert med at det skyldes en slags hangling. Han har vært mye småsyk og noe skikkelig syk, og våknet en del om nettene også når han ikke er offisielt syk (antakelig pga hoste som henger igjen). Nå har jeg mulighet til å gi ham korte dager fordi jeg er i perm, men om jeg skulle hatt ham bare hjemme hel dager når han har vært sliten, ville han ikke vært i bhg på to måneder. Og selv om jeg har muligheten, gjør jeg det ikke. Det orker jeg ikke, med mye sykdom hos meg selv og baby også, så sånn sett er jeg antakelig en dårligere mor enn deg, ts.
Vera Vinge Skrevet 16. desember 2014 #9 Skrevet 16. desember 2014 Men det er bra hun klarer å hente seg inn ved å sove mer i bhg, da, ts. I tillegg blir på en måte ikke bhg-dagen like lang for henne da. 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 16. desember 2014 #10 Skrevet 16. desember 2014 (endret) Jeg kom på et annet tips til å hindre morgenstress: Hos oss hjelper det om jeg spør ungen om han tror han kan klare å få på seg sine ytterklær raskere enn meg, eller om jeg klarer det raskest av oss i dag. Da kommer konkurranseinstinktet på, og han får de på fortere enn svint. Så er det selvsagt viktig å la han vinne når det gjelder det slik at det blir god stemning etterpå også. Det blir litt mer lek over det da, og mindre trassing. Også er det viktig å skryte mye til barnet etterpå. Endret 16. desember 2014 av Spirrevirrevipp
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #11 Skrevet 16. desember 2014 husk at det er mørketid da og alle voksne og barn (veldig mange da) blir jo slitne nå. Helt normalt og kommer til å snu igjen. Kjempebra du har tatt en legesjekk. Høres ut som du bryr deg syns nå jeg God bedring til den lille Anonymous poster hash: 467d6...792
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #12 Skrevet 16. desember 2014 Skaff deg avlastning. Høres ut som dere begge trenger litt ro og hvile. Og ja, jeg mener man skal være hjemme med slitent barn. Ikke bra med lange arbeidsdager for de små, og viktig å hente seg inn. Anonymous poster hash: 74e80...682 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #13 Skrevet 16. desember 2014 Sjekk ut om Home Start finnes i deres kommune. Ring sentralbordet i kommunen og spør. Home Start er en organisasjon som hjelper barnefamilier som har det vanskelig med avlastning. Anonymous poster hash: be546...e2f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå