AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #1 Skrevet 16. desember 2014 Hei! Jeg har i løpet av de siste 6 månedene gått ned 19 kg ved å totalt legge om kosthold og trent 4 ganger i uken - annen hver kondisjon og styrke. Jeg er 172 cm og veier foreløpig 88 kg og skal derfor enda mer ned for å oppnå en riktig BMI, likevel har jeg nå kommet på et punkt hvor vekten ikke forandrer seg. Den rikker seg nesten ikke på grammene engang selv om jeg følger et strengt kaloritellings system med veiiing og loggføring av kun "clean food" som jeg spiser. Ikke en matbit har blitt spist før den har blitt veid og telt det siste halve året. Er det noen her som har liknende erfaringer om at vekten står stille selv om kaloriene er i underskudd ifht til trening? Spiser 1500 kcal hver dag uten noen unntak - og syntes dette er utrolig frustrerende og merkelig da de 19 kiloene aller først bare rant av meg Kanskje andre har opplevd det samme eller vet hva som foregår biologisk for at dette skjer? Virker utrolig ulogisk for meg. Svar settes uendelig stor pris på! Anonymous poster hash: 0e7db...c69
Gjest Runforit Skrevet 16. desember 2014 #2 Skrevet 16. desember 2014 Spiser du 1500 uavhengig om du trener eller ikke? De første kiloene du har tatt av er vann, fett og muskler om du har hatt såpass stort underskudd. Nå som vannet er borte og du har tære bort en del muskelmasse så har du faktisk satt ned forbrenningen din da muskler brenner fett. Det er derfor det er veldig dumt å starte med for stort underskudd. Du burde definitiv øke kaloriene de dagene du trener slik at musklene faktisk får nok næring til å bygge seg opp. Når muskelmassen øker igjen så øker forbrenningen og kroppen vil da fokusere på å brenne bort fettet.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #3 Skrevet 16. desember 2014 Det er vel et kjent fenomen at vektnedgang i perioder kan flate ut. Bare ha tålmodighet med kroppen din, fortsett med det sunne kostholdet i kombinasjon med høy nok intensitet på trening og nok hvile - så når du nok resultatene dine skal du se. Eventuelt kan du jo vurdere å ta noen prøver hos legen for å sjekke om alt fungerer slik det skal. Anonymous poster hash: 529bb...f31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå