Gå til innhold

Skal man spise frokost før eller etter trening ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det har noe å si om jeg spiser frokost før eller etter trening ? Hvis jeg spiser frokost før trening, skal jeg da spise noe etter trening eller la være siden jeg spise frokost ? Hvis det har noe å si så er målet å gå opp noen kilo i vekt :)

Anonymous poster hash: 22754...a09
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Om du skal trene tung styrke så burde du definitivt få i deg noe før trening. Banan er supert. Etter trening er det supert med sjokomelk og gjerne grovt brød med egg og skinke.

I tillegg er det jo da viktig at du spiser nok resten av dagen om målet er å gå opp i vekt.

Skrevet

Om du skal trene tung styrke så burde du definitivt få i deg noe før trening. Banan er supert. Etter trening er det supert med sjokomelk og gjerne grovt brød med egg og skinke.

I tillegg er det jo da viktig at du spiser nok resten av dagen om målet er å gå opp i vekt.

Hvorfor akkurat sjokomelk? Mener du da melk med for eksempel O`boy?

Anonymous poster hash: 33652...8f1

Skrevet

Melk gir proteiner og sjokoladen gir raske karbohydrater. Perfekt etter trening.

Anonymous poster hash: 9c955...02f
Skrevet

Uten at jeg kan påberope meg noe annet enn egenerfaring, vil jeg absolutt anbefale en lettere frokost før du trener om morgenen og en større frokost etter.

Personlig spiser jeg en liten bolle med havregryn og melk, for å ha noe og gå på før trening. Så spiser jeg gjerne grove rundstykker, brød eller knekkebrød etterpå.

Har og forstått det slik at det kan bli litt ekstra tungt og lite effektivt om man trener på tom mage. Men det kommer vel også an på hva du har tenkt til å trene.

Så må du jo passe på å få i deg nok mat utover dagen også så klart :)

Som sagt over her er sjokomelk flott etter trening. Selv er jeg veldig fan av denne "Styrk" sjokomelka fra Tine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...