AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #1 Skrevet 15. desember 2014 Min lille kusine på 4 og et halvt år ønsker seg sminke til jul. Er det noen som har tips til hvor jeg kan kjøpe det? Er det typisk sånn barnesminke som man får tak i på lekebutikk jeg bør kjøpe, eller er kvaliteten på dette veldig dårlig? Jeg har lurt litt på dette settet her, står at det passer for 3-8 år: http://www.toysrus.no/serier/fashion-girl/fashion-girl-sminkesett?id=626315&vid=143389 Noen som har jenter på den alderen som vet om det hadde slått an? Anonymous poster hash: 74cfd...6d8
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #2 Skrevet 15. desember 2014 drosjedamen? Anonymous poster hash: c1ab7...207 2
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 15. desember 2014 #3 Skrevet 15. desember 2014 Eg hadde kjøpt sånn typisk barnesminke 1
Ungoliant Skrevet 15. desember 2014 #4 Skrevet 15. desember 2014 Dette må da være tull? Jeg hadde ALDRI i mine levende dager gitt sminke til en så liten unge. Det er ikke bra for hud under utvikling, og særlig ikke sånn billigsminke som ikke er kjøpt på parfymeri av et skikkelig merke. Hun kan få utslett, allergi og hud som mister sitt unge preg før tiden. Dessuten skal vel barn leke og lære seg ting i stedet for å sminke seg? Kjøp en bok i stedet! 31
globalagogo Skrevet 15. desember 2014 #5 Skrevet 15. desember 2014 Dette må da være tull? Jeg hadde ALDRI i mine levende dager gitt sminke til en så liten unge. Det er ikke bra for hud under utvikling, og særlig ikke sånn billigsminke som ikke er kjøpt på parfymeri av et skikkelig merke. Hun kan få utslett, allergi og hud som mister sitt unge preg før tiden. Dessuten skal vel barn leke og lære seg ting i stedet for å sminke seg? Kjøp en bok i stedet! Enig
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2014 #6 Skrevet 15. desember 2014 Vel, jeg ville gitt henne en billig øyeskyggepalett og etterhvert så hadde nok nyhetens interesse forsvunnet. 2
Ungoliant Skrevet 15. desember 2014 #7 Skrevet 15. desember 2014 Her er et utvalg av passende bøker for en 4-åring som skal utvikle seg! http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=10261120 http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=10197042 http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=10177310 http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=10019135 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #8 Skrevet 15. desember 2014 drosjedamen? Anonymous poster hash: c1ab7...207 Hva? Dette er ikke tull forresten! Så jeg hadde satt pris på seriøse svar, takk! Det er faktisk min tante (moren til barnet) som sa at jenta ønsket seg sminke, hun synes det er moro å pynte seg. Anonymous poster hash: 74cfd...6d8 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #9 Skrevet 15. desember 2014 Av rent prinsipp hadde jeg ikke kjøpt sminke til en fireåring. Det er feil på så mange måter! Som nevnt over, kjøp en bok i stedet! Anonymous poster hash: fde6b...b29 7
Rosebud Skrevet 16. desember 2014 #10 Skrevet 16. desember 2014 Jeg har ei jente på fire og vil ikke at hun skal sminke seg selv om hun er superinteressert. Mye klin, glitter og parfyme er ikke bra for huden. Men du kan gjøre som meg, jeg kjøper henne barneleppepomade. Også synes jeg neglelakk er ok i blant, så hender hun får en liten flaske i knallfarge feks i adventskalender. Ellers kan du kjøpe andre jålesaker i stedet, hårpynt, smykke eller liknende 11
AmandaVI Skrevet 16. desember 2014 #11 Skrevet 16. desember 2014 (endret) Hadde kjøpt et par øyenskygger og kanskje en leppestift på cubus. Mascara er litt for hardt for hud og vipper på ei så lita tulle. På Cubus har de et svensk merke com heter Viva La Diva som er lett å få av møbler og hud som er uten skumle parabener og som ikke er testet på dyr. De har også sminke i morsomme farger. Så veldig dyrt er det heller ikke, men det er ordentlig sminke og ikke billig lekesminke. Ingenting i veien med at små jenter vil kle seg ut, men i den alderen der ville jeg, hvis det hadde vært mitt barn, ha oppbevart sminken på et hemmelig sted og sminket henne selv når hun vil leke prinsesse Endret 16. desember 2014 av AmandaVI 4
Teardrop Skrevet 16. desember 2014 #12 Skrevet 16. desember 2014 Seriøst, finn på noe annet enn sminke til ei på 4 år! VÆR SÅ SNILL! 4
Gypsy22 Skrevet 16. desember 2014 #13 Skrevet 16. desember 2014 Min jente får sminke seg, kan ikke se problemet.. Kjøper barnesminke til henne. Hun liker og pynte seg og ha på øyenskygge osv.. Dette gjorde jeg selv da jeg var liten. Lånte moren mine sine sko og rød leppestift! 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #14 Skrevet 16. desember 2014 Søstra mi fikk barnesminke når hun var 5 og fikk grusomme utslett... Barnehud er ekstra sensitiv, så styr unna sminke, kjøp heller litt "bling" å ha i håret, kanskje noe neglelakk. Anonymous poster hash: 0f467...7f4 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #15 Skrevet 16. desember 2014 Hva? Dette er ikke tull forresten! Så jeg hadde satt pris på seriøse svar, takk! Det er faktisk min tante (moren til barnet) som sa at jenta ønsket seg sminke, hun synes det er moro å pynte seg. Anonymous poster hash: 74cfd...6d8 Du gjør jo jenta (og moren) en bjørnetjeneste! Det er på grensen til omsorgssvikt! Kjøp heller en bok med bokstavene, så kan hun lære seg å lese før hun begynner på skolen! Anonymous poster hash: 0491c...e98 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #16 Skrevet 16. desember 2014 Kjøp en lys lipgloss f.eks, det holder i massevis. Anonymous poster hash: 2434c...2b0 2
Gjest Phoenix Skrevet 16. desember 2014 #17 Skrevet 16. desember 2014 Jeg ville heller ikke kjøpt sminke til ett så lite barn. Hva med neglelakk? Ett smykke? En fin kjole? Hårnåler? Strikker? Hårbørste? 3
Gjest Phoenix Skrevet 16. desember 2014 #18 Skrevet 16. desember 2014 Søstra mi fikk barnesminke når hun var 5 og fikk grusomme utslett... Anonymous poster hash: 0f467...7f4 Jeg fikk barnesminke når jeg var 8-9 ett sted og endte også opp med ett grusomt utslett. Grøss.
Molte Skrevet 16. desember 2014 #19 Skrevet 16. desember 2014 Nå regner jeg med jenta ønsker seg sminke for å bruke av og til (en form for lek) og ikke dagligdags sminke. Og det er jo to helt forskjellige ting.. Til ts, kjøpe barnesminke til henne du Evt noen neglelakker. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #20 Skrevet 16. desember 2014 Kunne kjøpt lipgloss, men der går min grense for en 4 åring. Det er jo så mye annet som man kan pynte seg med. En fin kjole? Sko? Hårpynt? Jeg har selv en datter som snart fyller 4. Hun elsker også å pynte seg, så hun får "Elsa-kjole" (fra filmen Frost). I tillegg får hun ski Anonymous poster hash: 42e36...1d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå