Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man får jo ny reform etter 1 januar. Hvordan gjør jeg så jeg får minst mulig skattetrekk? Så jeg ikke blir trekt 30%+ i skatt i januar. Må jeg gå til skatteetaten nå før jul og be om minst mulig skattetrekk?

Anonymous poster hash: 14237...147
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får jo ny reform etter 1 januar. Hvordan gjør jeg så jeg får minst mulig skattetrekk? Så jeg ikke blir trekt 30%+ i skatt i januar. Må jeg gå til skatteetaten nå før jul og be om minst mulig skattetrekk?

Det er dessverre ikke opp til oss med ytelser å avgjøre hvor mye vi skal ha i skattetrekk. Uansett hva du betaler fra 1 januar så vil du enten måtte betale rest skatt hvis du har betalt inn for lite, eller få igjen på skatten hvis du betaler for mye,.. eller gå ut i null.

Du vil få beskjed hvis du allerede ikke har fått det hva du skal skatte. Det vil ikke hjelpe deg å sette ned skatten din.

Anonymous poster hash: 383e6...400

Skrevet

Men setter ikke dem stort sett automatisk 36% på skattekortet om man ikke tar tabell, eller noe lignende? Jeg vil ikke betale for mye skatt. Jeg vil prøve og gå i null. Jeg er jo uføre nå og betaler kun 5% skatt. Så om man mister flere tusen i mnd pga man skatter for høyt så er ikke det noe særlig.

Den ny reformen kommer jo 1januar og du får utbetalt 20 januar. Så når kan man fikse dette skattekortet? Dem setter jo skatten alltid for høy.

Skrevet

Men setter ikke dem stort sett automatisk 36% på skattekortet om man ikke tar tabell, eller noe lignende? Jeg vil ikke betale for mye skatt. Jeg vil prøve og gå i null. Jeg er jo uføre nå og betaler kun 5% skatt. Så om man mister flere tusen i mnd pga man skatter for høyt så er ikke det noe særlig.

Den ny reformen kommer jo 1januar og du får utbetalt 20 januar. Så når kan man fikse dette skattekortet? Dem setter jo skatten alltid for høy.

Nei, tror ikke du kommer til å få 36% skatt. Antagelig får du tabelltrekk. Vent på skattekortet som kommer i løpet av noen dager. Har du elektronisk er skattekortet tilgjengelig allerede nå på skatte etatenes sider.

Anonymous poster hash: 383e6...400

Skrevet

Oki. Takk.. Er det vanskelig og fikse skattekortet elektronisk?

Skrevet

Oki. Takk.. Er det vanskelig og fikse skattekortet elektronisk? Anonymous poster hash: 14237...147

Skattekortet ditt lager Skatteetaten på bakgrunn av de opplysningene skatteetaten har om din inntekt/trygd, hva du eier og hva du evt har i banken om du har noe eller ei.

Skatt er noe en selv verken bestemmer over eller kan gjøre noe med, staten skal ha sitt uansett hva vi prøver å gjøre eller å si.

Så å prøve å få endret skattekortet ditt blir som å sloss mot vindmøller.

Anonymous poster hash: e1f85...ac3

Skrevet

Det kan være, men jeg har jobbet før. Og det er noen ganger når man får en ny jobb eller lignende at dem har satt skattetrekket alt for høyt. Det er ikke noe jeg har lyst til.. så det er vel det eneste jeg har lyst og forhindre :) Men takk for svar :)

Skrevet

Hvis tallene de har regnet skatten din utfra er feil. Så trykker du bare på linken om å endre skattekortet som du finner på skattetrekkmeldingen. Så putter du inn dine forventede tall for 2015 i skjemaet som dukker opp. Så trykker du bekreft.

Anonymous poster hash: f6248...c5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...