Gå til innhold

Tips for å trene biceps og skuldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, lurte på om jeg kunne få noen tips for øvelser som bygger skuldre (deltoids) og biceps.

Hjemme har jeg kettlebells, hantlers og en slags bodypump stang som jeg har 50 kg på.

Er også å trener på treningsstudio 2-3 ganger i uka hvor jeg trener mye rygg, lår, bryst og mage men litt usikker på hvilke apparater jeg skal bruke for å trene skuldre.

Og hvor ofte burde jeg trene skuldre og biceps?

Endret av WubWub
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Military press, dumbbell/kettlebell press og varianter av dumbbell raises (front, side lateral, rear) fungerer bra for å trene skuldre. For biceps, bruk varianter av curls. Tunge sett med få repetisjoner (4-6) fungerer greit for meg. Når vekten kjennes for lett, legg på.

Jeg vil anbefale i alle fall har en dags restitusjon mellom hver økt, enten ved å kjøre splitt eller ved å ta en lett økt mellom fullkroppsprogram.

Skrevet

Jeg er ikke så fan av å trene spesifikke muskler, men siden du spør så fint.

I tillegg til det som er nevnt.

Biceps: Chin ups (supinert grep).

Skuldre: Fremre deltamuskel er veldig aktiv når du har strake armer. Håndstående (eller mer avanserte varianter) er utmerket trening for strakarmsstyrke.

Pressøvelser i slynge kan også være fornuftig. Pushups, dips, archers osv. Et stabilt skulderledd er et sunt skulderledd.

Skrevet

Å trene biceps kan være ganske vanskelig, det er lett å løfte med feil muskler om du har svak biceps noe som igjen gjør at du får lite effekt av treningen. Så uten å si noe om øvelser, for det er enkelt å finne. Pass på at du har god teknikk på det.

Anonymous poster hash: f37ea...f63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...