AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #1 Skrevet 15. desember 2014 Hva gjør dere med brukte leker som barna har vokst i fra eller ikke bruker lenger?? Vi har en del slike leker, som jeg ønsker å bli kvitt, før de får hauger av nye leker til jul. Har forsøkt å gi de bort til venner med barn i riktig alder, men de vil ikke ha brukte leker, for de vil heller kjøpe nye selv, og får mye av famiilien. Har spurt om barnehagen vil han noe av det, men det ville de ikke. Vi snakker om leker som er helt fine, mange nesten ikke brukt engang... Hva gjør dere med slike leker? Bare kaster dem? Anonymous poster hash: 7346c...25c 1
Pipzky Skrevet 15. desember 2014 #2 Skrevet 15. desember 2014 Gir de bort på finn eller Facebook. Jeg har fått masse brukte leker til sønnen min. Han har mer brukte enn nye. Men jeg er veldig for gjenbruk av alt da.. 3
Miss Indi Skrevet 15. desember 2014 #3 Skrevet 15. desember 2014 Jøss, det høres rart ut. Barnehagen her elsker å få leker. Hvor bor du? Det er gratis å legge ut på Finn.no så du kan jo selge dem rimelig eller gi dem bort der. Ikke kast, det er så mange som vil ha glede av de. Kirken, eller fattighuset?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #4 Skrevet 15. desember 2014 Hjalp en periode en enslig mor med ett barn som nesten ikke hadde noe som helst. Satt og passet på på finn.no og klarte å få en hel del leker til barnet. Det er mange som trenger så å gi bort på finn er et godt tiltak. Være bare obs på at noen er på finn gis bort for å få til videre salg. Særlig på dyrere leker. Anonymous poster hash: c68f0...fa0
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #5 Skrevet 16. desember 2014 Vi har heldigvis kunnet både arve bort og gi til barnehagen. Barnehagen her har vært kjempeglade for å få leker etter ungene. (Det samme har min bror, som ser at de slipper å kjøpe noe særlig leker til sine unger.) Vi har også gitt bort litt til folk vi kjenner som ville ha. I tillegg kjenner vi noen som har litt dårlig råd, som får noe leker og utstyr av oss, og som blir veldig takknemlige for det. Alternativet er jo loppemarked, asylmottak, krisesenter o.s.v. Er det noe som er veldig pent og lite brukt, kan det også pakkes inn og gis til frelsesarmeen. Anonymous poster hash: 2c002...a80
KvinneguidenBruker Skrevet 16. desember 2014 #6 Skrevet 16. desember 2014 Tar bilder av lekene og legger ut på gis vekk på finn.no
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #7 Skrevet 16. desember 2014 Jeg ga bort endel klær og leker til en organisasjon som hjelper barn i fattige i andre land. Bøker donerte jeg til en kirke som ville ha bøker som kunne underholde barn under andakten. Anonymous poster hash: 416ba...432
GammelKaktus Skrevet 16. desember 2014 #9 Skrevet 16. desember 2014 Gir til Hjelp oss å hjelpe eller krisesenteret
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #10 Skrevet 16. desember 2014 Tusen takk for svar. Da skal jeg se om jeg finner en veldedlig organisasjon som vil ta i mot:) Anonymous poster hash: 7346c...25c
Missy1 Skrevet 16. desember 2014 #11 Skrevet 16. desember 2014 Gutten min er veldig "knyttet" til lekene sine så vi har ikke kvittet oss med så mye ennå, men for et par år siden ryddet jeg i lekene og gav bort det vi ikke brukte til en barnehage som hadde brent. Hvis jeg skulle kvittet meg med noe nå så ville jeg spurt familie først om de vil ha, eller gitt bort til andre som trenger. Bhg, avlastningsbolig, eller privatpersoner via finn/Facebook. Må bare si at jeg blir satt ut av at folk ikke vil arve leker fordi de heller vil ha nytt. Jeg blir kjempe glad for leker som gutten min kan arve eller for leker jeg kan kjøpe billig til han. 1
Bablefish Skrevet 16. desember 2014 #12 Skrevet 16. desember 2014 Vi gir bort til familie og venner. Merkelig at ingen du kjenner ønsker å ta imot... Jeg ville gitt det bort på finn eller tatt kontakt med krisesenter. Jeg ser ikke problemet med at noen tar imot gratis leker på finn og selger det videre, det er miljøvennlig og en nyttig jobb de i så fall gjør.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #13 Skrevet 16. desember 2014 Ja jeg synes også det er mekelig at venner og kjente ikke vil arve leker, men føler det er en del som er slik. En del av disse vil ikke arve klær heller, ønsker at barna deres kun skal ha nytt... Jeg synes slikt er meningsløst, men jeg kan jo ikke tvinge på dem lekene heller... Men jeg kan jo også forså at mange rett og slett ikke orker mer leker i huset. Mange av mine venner har store familier og da kan det brått bli ganske så mye leker etterhvert... TS Anonymous poster hash: 7346c...25c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå