AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #1 Skrevet 15. desember 2014 Sitter her og sliter litt med julestemningen i år. Jeg er veldig "julete" av meg, og elsker egenlig alt som har med jul å gjøre. men så har jeg giftet med med en mann som ikke bryr seg om jula... Jeg ønsker å feire jul med begge familiene, og lage gode tradisjoner for barna våre, men det er jammen ikke lett. Når gubben nekter å hjelpe til i huset, ikke gidder å hjelpe til å handle og i hverfall ikke rører gavepapir. Og spør jeg om hjelp, blir han bare sur, og forteller meg for unødvendig jula er... Men det verste er at jeg har invitert både mine foreldre og hele svigerfamilien slik vi pleier 2. hvert år. Men har nå funnet ut at ingen egentlig vil komme... Så her vasker, baker, handler, planlegger jeg, for å lage en flott jul for alle, mens ingen egentlig vil være her:( Kjenner at dette er fryktelig trist, jeg øsnket jo bare å lage en fin jul for alle, og spessielt barna. Anonymous poster hash: 925ba...50a
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #2 Skrevet 16. desember 2014 Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg bedt gubben ta med "julehumøret" sitt og dra hjem til foreldrene sine på julaften, og så hadde jeg kost meg med ungene og en skikkelig tradisjonell jul med alt som hører til. Dropp julegaven til gubben og kjøp noe fint til deg selv og ungene i stedet for Greit at du har giftet deg med en grinebiter, men ikke la han ødelegge jula for deg! Anonymous poster hash: 269a3...810 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #3 Skrevet 16. desember 2014 Viste du ikke om at han ikke bryr seg om julen før nå? Trist når det er slik Sia t du har invitert folk, skriv en liste hva han skal gjøre Det er juledrepende å ha slike foilk rundt seg Anonymous poster hash: a905c...8b0
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #4 Skrevet 16. desember 2014 Hvorfor vil ikke noen av foreldrene deres komme? Er ikke dere invitert til dem heller..? Før stressa jeg med å få strøken julefeiring, men nå er ikke jula så viktig lenger. Her i huset blir det mindre og mindre fokus på masse vasking, baking osv. og mer fokus på å slappe av og finne på noe koselig.. Når man har barn, bør vel fokus først og fremst være på deres juleglede. Mannen din bør også bidra litt for barnas skyld.. Kanskje du kan jekke litt ned, og han litt opp? Anonymous poster hash: 818cb...cc8 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #5 Skrevet 16. desember 2014 Høres nesten ut som han av prinsipp motsetter seg juletradisjonen.. Og det er for så vidt hans greie, men hva med å forklare ham at det ikke handler om selve jula, men at det handler om å være sammen med mennesker man er glad i! Da trenger du kanskje ikke stresse så sykt med det heller som AB over her sier Jeg feirer ikke jul selv, men jeg legger stor vekt på å være sammen med venner og familie likevel, for det er jo nå alle har fri og tid til å finne på koselige ting. Håper du finner ut av det Anonymous poster hash: b9fc8...9d1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #6 Skrevet 16. desember 2014 Jeg har misslikt jula i mange mange år!!! Elska jul når jeg var liten, jeg, bror, søster, foreldra våre og besteforeldre var sammen. Så blei foreldra våre skilt, men vi fortsatte å feire jul sammen allikkevel. Begge foreldrene havnet tilbake til rusen som de drev med leeenge før de fikk barn. Vi blei plassert i hvert vårt fuckings fosterhjem! Jula ble ALDRI det samme igjen. MEN nå i år skal vi faktisk samles igjen,ca 20år etter. Kjenner faktisk at jeg for første gang siden jeg var 8-9 år gleder meg bittelitt til julaften igjen. Jeg flyttet for meg selv når jeg var 18 og har i år faktisk for første gang gått så langt som å pynte med en julestrjerne i vinduet og 1 nisse på kommoden i år... Poenget mitt er, kanskje han har noen "traumer" fra barndommen som fortsatt sitter igjen? At feks faren drakk for mye å blei ufin? At bestefaren er død og han savner han ekstra sterkt i jula? Eller at han selv drikker for hardt i jula? En annen hendelse som skjedde rundt han en jul... Ikke veit jeg, men dårlig gjort å ikke hjelpe deg med en eneste liten finger, for en egoistisk fyr uansett hva grunnen hans måtte være! Dere har BARN, og for barna sin del burde han gjøre alt han kan for å skjule problemet sitt med julen! KOMMUNIKSAJON er nøkkelen her, bruk den for alt dn er verdt å snakk med den sære gubben din! Utrolig merkelig at de andre ikke vil komme, men forstår de littegranne om han gubben bare går å er sur og negativ til hele jula, det ødelegger jo spesiellt julekvelden max med grinete og mutt stemning! Håper du og barna får en fin julefeiring, med eller gjerne uten grinchen din! Good juul!! Anonymous poster hash: d525e...e5c 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #7 Skrevet 16. desember 2014 Hehe at mannen min ikke er vedlig glad i jula har jeg visst lenge, men jeg synes han kan hjelpe til litt, slik at barna våre får en fin jul. Foreldrene mine, er glade i jula, men vil vel aller helst feire hjemme med bare meg, slik det alltid har vært (jeg er enebarn) så de synes det blir for mye styr å komme hit til småbarn og mannens familie. Svigerfar har aldri likt meg, så jeg antar det er derfor han ikke har lyst... Svogrene mine er jo i samme gate som mannen, de er oppvokst nesten uten juletradisjoner, og etter at moren deres døde, har de gitt helt blaffen. Det er liskom det som blir så trist, for jeg inviterer selv om svigerfar ikke liker meg, så han i hverfall ser at jeg er inkluderende, og ikke så fæl som han tror. Og for guttas del, ønsker jeg å gi dem noen gode juleopplevelser. For meg har julen alltid vært familietid, men nå har jeg bare mor og far igjen, så ønsker jo for mine barns del å ha det koselig med svigerfamilien også. Men det er ikke snakk om rus eller traumer her. Det er heller ingen som inviterer til jul, så hvis ikke vi gjør det, blir det jo ikke noen jul på noen... Ingen har invitert oss til noe i romjulen heller. TS Anonymous poster hash: 925ba...50a
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #8 Skrevet 16. desember 2014 Kan dere ikke være hos foreldrene dine noen timer på julaften? Rart om de synes det blir for mye styr med småbarn. Er jo ikke annerledes enn besøk hvilken som helst annen dag egentlig. Anonymous poster hash: 818cb...cc8
kråkefjas Skrevet 16. desember 2014 #9 Skrevet 16. desember 2014 Istedenfor å spørre hvordan du skal prakke julemaset på de som ikke vil, hvorfor ikke spørre deg selv hvorfor du skal prakke julemaset på de som ikke vil? La de være i fred. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #10 Skrevet 16. desember 2014 I stedet for å grave deg ned i alt som ikke er som du skulle ønske, må du prøve å fokusere på det du kan gjøre noe med. Mine foreldre døde unge, min søster er syk, og min manns foreldre feirer hos hans søster uten at vi er invitert med. Altså mye jeg kan deppe over. Men nå feirer vi likevel, særlig jeg og ungene. Mannen blir med på det han føler for (presse han ville gjort han mer motvillig). Vi har pepperkakerbaking og juleverksted, og koser oss masse! Juleaften er vi hjemme og nyter maten i ro og fred. Anonymous poster hash: eff17...271
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #11 Skrevet 16. desember 2014 Jeg hadde en samboer som hatet julen, og det ødela julegleden for meg også, selvfølgelig. Ville som deg lage tradisjoner, ihvertfall lage god mat, bake, pynte og kose meg. Men det ble ikke akkurat godt mottatt. Jeg forstår at enkelte ikke liker julen, men må det gå utover julegleden til oss som faktisk liker den? Nå har jeg heldigvis en kjæreste som ikke mukker og grynter hvis jeg prater om å bake pepperkaker.. Anonymous poster hash: df22c...b16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå