AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #1 Skrevet 15. desember 2014 Skulle på julebord på lørdag, og vi måtte ha bindende påmelding om vi ville sitte på bussen til og fra the thief. 200,-. Jeg sa ja, men har nå fått blindtarmbetennelse, og må operere. Sjefen krever at jeg betaler, da jeg på facebook sa jeg skulle ta buss. Har de lov til dette? Kan han bare kreve pengene uten at jeg har skrevet under på noe? ikke største problemet, men litt kjipt. Bussen er alt betalt, og de regnet med 2000 i overskudd som skal brukes til aktivitet på julebordet. MAO, får ingenting igjen for pengende, men de går til hygge for de andre. Anonymous poster hash: f9f53...36b
Gjest Herr Heftig Skrevet 15. desember 2014 #2 Skrevet 15. desember 2014 Hvis det står på eventet at det er bindende påmelding kan hna nok det.
Fuglen Skrevet 15. desember 2014 #3 Skrevet 15. desember 2014 Vet ikke om det er ulovlig, men er jo helt greit å ha bindende påmelding? Bare kjipt for deg at du ble syk. Men tenk om alle skulle avlyse, da? 4
TrickyCicci Skrevet 15. desember 2014 #4 Skrevet 15. desember 2014 Ja syns det må være greit med bindene påmelding. Dog synes jeg at noe så ekstraordinært som operasjon burde arbeidsgiver bare ta de 200 på egen kappe. 13
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #5 Skrevet 15. desember 2014 Kan du ikke få det på reiseforsikringen da? Anonymous poster hash: 86bda...d35 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #6 Skrevet 15. desember 2014 Hvem mener du skal plukke opp regninga for din medberegnende andel? Det blir jo dyrere på de andre. Og, ja, det er bindende. Du har inngått en avtale om at du skal betale en sum for å være med på noe.Anonymous poster hash: fe684...b47 7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #7 Skrevet 15. desember 2014 Selvfølgelig er det greit med bindende påmelding. Anonymous poster hash: b983b...f2c 2
Gjest fotballflue Skrevet 15. desember 2014 #8 Skrevet 15. desember 2014 Vet ikke om det er lov eller ikke, men tror det er ganske vanlig med bindende påmelding, hvertfall. God bedring 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #9 Skrevet 15. desember 2014 Selvfølgelig må du betale. De har jo bestilt transport til det antallet som skal være med. Hvis ikke du betaler, blir det jo dyrere for alle andre. Du hadde uflaks i dette tilfellet, det skjer. Anonymous poster hash: 6bc88...8e1 3
Kamikatze Skrevet 16. desember 2014 #10 Skrevet 16. desember 2014 Ja, bindende påmelding er lov. Du står selvsagt helt fritt til å takke nei. Transport og mye annet (f.eks mat) som må forhåndsbestilles koster penger. Imidlertid er dette første gangen jeg hører om at ansatte må betale noe for å dra på bedriftens julebord, utenom transport. Interesseorganisasjoner og foreninger, ja. Men næringsvirksomheter betaler da for sine ansatte? Hvis dette er et firma, som ikke dekker slike kostnader når ansatte forhindres av sykehus og operasjon, tror jeg at jeg ville tatt signalet, og lagt inn et søk etter ledige stillinger i databasen til NAV. 7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #11 Skrevet 16. desember 2014 Ja, bindende påmelding er lov. Du står selvsagt helt fritt til å takke nei. Transport og mye annet (f.eks mat) som må forhåndsbestilles koster penger. Imidlertid er dette første gangen jeg hører om at ansatte må betale noe for å dra på bedriftens julebord, utenom transport. Interesseorganisasjoner og foreninger, ja. Men næringsvirksomheter betaler da for sine ansatte? Hvis dette er et firma, som ikke dekker slike kostnader når ansatte forhindres av sykehus og operasjon, tror jeg at jeg ville tatt signalet, og lagt inn et søk etter ledige stillinger i databasen til NAV. Jeg jobbet i et stort, internasjonalt konsern, og der var det en symbolsk egenandel på 200 kr. Rett og slett fordi da møter folk opp. Bindende påmelding er helt OK. Dersom du har legeerklæring på at du ikke kan dra, kan det være at du slipper unna, men ingenting du har krav på. Anonymous poster hash: b56e3...7fb
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #12 Skrevet 16. desember 2014 Har du ikke hørt om før at man må betale for bedriftens julebord? Da har du ikke hørt mye. Vi har egenandel på 250 kr på julebordet. Mellomstort privat utenlandsk konsern med mange avd i flere land. På vår avd. jobber ca 200 mennesker. Anonymous poster hash: b53d8...8f8 4
Gjest Margit Spat Skrevet 16. desember 2014 #13 Skrevet 16. desember 2014 Bindende påmelding er ok, men en akutt sykdomshendelse som en blindtarmoperasjon trumfer dette med god margin. Du har jo sikkert fått sykemelding, og det burde holde i lange baner som dokumentasjon.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #14 Skrevet 16. desember 2014 Bindende påmelding er ok, men en akutt sykdomshendelse som en blindtarmoperasjon trumfer dette med god margin. Du har jo sikkert fått sykemelding, og det burde holde i lange baner som dokumentasjon. Hvorfor det? De har et budsjett der alle påmeldte er iberegnet. Dersom dette feks hadde vært teaterbilletter så hadde de jo ikke vært greit å dukke opp på nasjonalteateret dagen etter med sykemeldingen sin!!Anonymous poster hash: fe684...b47 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #15 Skrevet 16. desember 2014 Bindende påmelding på dyre arrangementer er selvsagt helt OK. Anonymous poster hash: baa8e...3e4
Gjest Margit Spat Skrevet 16. desember 2014 #16 Skrevet 16. desember 2014 Hvorfor det? De har et budsjett der alle påmeldte er iberegnet. Dersom dette feks hadde vært teaterbilletter så hadde de jo ikke vært greit å dukke opp på nasjonalteateret dagen etter med sykemeldingen sin!!Anonymous poster hash: fe684...b47 Man får jo refundert flyreiser o.l. som følge av dokumentert sykdom, så hvorfor skal man ikke få refundert en bussreise arrangert av arbeidsgiver?
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #17 Skrevet 16. desember 2014 Man får jo refundert flyreiser o.l. som følge av dokumentert sykdom, så hvorfor skal man ikke få refundert en bussreise arrangert av arbeidsgiver? De er jo ikke bare for bussreisen. Det er egenandel for deltagelse. Så tilbake til nasjonalteateret....Anonymous poster hash: fe684...b47
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #18 Skrevet 16. desember 2014 Bindende påmelding er greit, stusser mest over at ikke bedriften betaler nå som du er blitt sykmeldt.Anonymous poster hash: 1b720...8a2 1
Gjest Margit Spat Skrevet 16. desember 2014 #19 Skrevet 16. desember 2014 De er jo ikke bare for bussreisen. Det er egenandel for deltagelse. Så tilbake til nasjonalteateret....Anonymous poster hash: fe684...b47 Har du lest hovedinnlegget? Sitat: vi måtte ha bindende påmelding om vi ville sitte på bussen til og fra the thief. 200,-.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #20 Skrevet 16. desember 2014 Har du lest hovedinnlegget? Sitat: vi måtte ha bindende påmelding om vi ville sitte på bussen til og fra the thief. 200,-. Dette er uansett en del av en egenandel som rammer de andre! Det blir 200 mindre..... Det er jo ikke slik at man slipper å betale selv om man ikke kommer! Sykdom er ikke alltid relevant.... Og hva vet vi om arbeidsgiver og arbeidstager her? Ingenting annet enn at arbeidsgiver forpliktet seg og arbeidsgiver opprettholder budsjett. (Selv om det er noe smålig)Anonymous poster hash: fe684...b47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå