Gjest 2JZ Skrevet 15. desember 2014 #1 Skrevet 15. desember 2014 Han griner hver morgen når han skjønner hva som skal skje og han vil ikke kle seg. Er jo veldig sårt for oss foreldre å måtte tvinge han til barnehagen når han gråter. Er veldig usikker på hvorfor han gjør det. Vi tror han har det greit i barnehagen. De ansatte sier at det virker som han trives, men man vet jo aldri. Han begynte der i august, og de første par mnd ville han dit selv. Gikk å fant tøyet sitt osv. Nå må vi tvangskle han og jeg kommer for sent på kurs jeg skal på. Han blir 2 i februar forresten. Har noen andre opplevd dette? Hva var årsaken og hva gjorde dere? Blir helt ødelagt av det.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #2 Skrevet 15. desember 2014 Jeg husker jeg hatet barnehagen selv, husker ikke så mye av det da. Selv kan jeg tenke meg at han synes det er skummelt å være borte fra mor og far, han har ingen venner, det er kjedelig i barnehagen, han føler seg fanget eller de ansatte ikke gjør en god nok jobb. En mulighet kunne jo vert å prøvd å fått et svar eller finne en barnehage som er litt mindre. Anonymous poster hash: 781fb...77c
ara Skrevet 15. desember 2014 #3 Skrevet 15. desember 2014 (endret) Sønnen min var akkurat lik. Han drev sånn ganske lenge! Ville ikke i barnehagen og gråt når vi kledde på og kjørte dit. Gråt med en gang vi gikk inn og ville helst snu i døra... Jeg fikk så vondt hver gang jeg leverte han. Men jeg startet med å forberede han på at han skulle i barnehagen. Sa når han våknet at "nå skal du stå opp også en tur i barnehagen". "Vil du spise der eller her hjemme". begynte å bruke litt tid på leveringen. Fulgte han helt inn, satt på gulvet litt eller sammen med han mens jeg forklarte at han skulle være der litt og at jeg snart kom og hentet han.. Brukte aldri lang tid på avskjeden når jeg skulle gå. Kos/suss også leverte jeg han til "tantene". Nå er han 2,5 år og veldig enkel å levere. Han finner seg fort til rette og vet at han blir hentet igjen etter en stund Beklager hvis dette innlegget ble litt rotete.. Forresten pleide jeg også å fokusere på alt det positive i barnehagen. "Dere skal sikkert ut å leke i snøen". " Også kan dere lese bok og synge og dsnse". " Og husker du den fine traktoren som er der, den kan du leke med", osv Endret 15. desember 2014 av ara
Pipzky Skrevet 15. desember 2014 #4 Skrevet 15. desember 2014 Min vil heller ikke i bhg til tider, han blir 3 i mars, men når vi først har kommet oss dit har han ikke tid til å si hadet. Det går opp og ned.. Nå for tiden kommer han seg ikke kjapt nok dit. Han elsker at de gjør så mye juleting :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå