AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #1 Skrevet 15. desember 2014 Hei dere, er dette for mye mat for min søster som er 12 år, veier 53kg og er 173cm høy? Frokost: en skive med grovbrød(meny) soft flora lett , en kyllingfilet med agurk +ett glass med ekstra lett melk. Lunsj: Det samme, men 0.2dl med ekstra lett melk. Middag: ca. 40g med svinekjøtt + 3 mandelpoteter og gulrøtter og sjysaus. Kveldsmat: 2 grove skiver med ovnsbakt leverpostei og ett glass med ekstralett melk. Hun er også aktiv med friidrett og hip hop dans.Anonymous poster hash: edeb0...cdb 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #2 Skrevet 15. desember 2014 Hei dere, er dette for mye mat for min søster som er 12 år, veier 53kg og er 173cm høy? Frokost: en skive med grovbrød(meny) soft flora lett , en kyllingfilet med agurk +ett glass med ekstra lett melk. Lunsj: Det samme, men 0.2dl med ekstra lett melk. Middag: ca. 40g med svinekjøtt + 3 mandelpoteter og gulrøtter og sjysaus. Kveldsmat: 2 grove skiver med ovnsbakt leverpostei og ett glass med ekstralett melk. Hun er også aktiv med friidrett og hip hop dans.Anonymous poster hash: edeb0...cdb For et dumt spørsmål, og tviler på at du snakker om "søsteren din"Anonymous poster hash: c7526...8d4 2
Supraspinatus Skrevet 15. desember 2014 #3 Skrevet 15. desember 2014 Hei dere, er dette for mye mat for min søster som er 12 år, veier 53kg og er 173cm høy? Frokost: en skive med grovbrød(meny) soft flora lett , en kyllingfilet med agurk +ett glass med ekstra lett melk. Lunsj: Det samme, men 0.2dl med ekstra lett melk. Middag: ca. 40g med svinekjøtt + 3 mandelpoteter og gulrøtter og sjysaus. Kveldsmat: 2 grove skiver med ovnsbakt leverpostei og ett glass med ekstralett melk. Hun er også aktiv med friidrett og hip hop dans.Anonymous poster hash: edeb0...cdb 12 åringer skal ikke måle hvor mye de spiser med mindre det er spesifikt fulgt opp av helsepersonell. Normale 12-åringer skal spise til de er mett, og gjenta når de er sulten. 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #4 Skrevet 15. desember 2014 din 12 år gamle søster veier ganske lite i forhold til høyden, så jeg tror ikke du bør bekymre deg for at hun får for mye mat Anonymous poster hash: 529f8...7b8
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #5 Skrevet 15. desember 2014 For et dumt spørsmål, og tviler på at du snakker om "søsteren din"Anonymous poster hash: c7526...8d4 Tjaa..tro hva du vil, spurte bare jeg..Anonymous poster hash: edeb0...cdb
_popcorn_ Skrevet 15. desember 2014 #6 Skrevet 15. desember 2014 synes ikke det så så veldig ille ut, forutenom at jeg ville øka til iallefall 100g kjøtt til middag, og mer grønnsaker. En porsjon kjøtt til en voksen person er 150-200g, så for en 12åring som allerede kan regnes som undervektig, og skal inn i puperteten, så burde hun ha en skikkelig middag, ikke en slanke-middag... 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #7 Skrevet 15. desember 2014 Jeg skal la være å ta stilling til mange tvilsomme ting ved denne posten, og heller kun si som Supraspinatus: En tolvåring skal ikke måle mat på den måten. Spise når "hun" er sulten, stoppe når "hun" er mett. Anonymous poster hash: ed3ad...a7f
Gjest Daenerys Skrevet 15. desember 2014 #8 Skrevet 15. desember 2014 Kjære ts, jeg må stenge tråden din siden din søster er undervektig, og vi vet ikke kompetansen bak svarene på kvinneguiden. Jeg ber deg lese retningslinjene for kosthold, trening og sport, og at søsteren din heller spør mamma eller lege om mengdene mat. En 12-åring skal ikke trenge å tenke på om dette er mye mat eller ikke. Daenerys, mod.
Anbefalte innlegg