AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #1 Skrevet 15. desember 2014 Jeg har litt trøbbel med at det skal åpnes julegaver fra eks-svigerforeldrene til min samboer på julaften når han skal feire med sine nye svigerforeldre, altså mine foreldre. Sikkert unødvendig å tenke på, men syns det er guffent. Er det ufint å be om at de åpnes før eller etter? Hva syns dere om sånt? Null problem eller uaktuelt?Anonymous poster hash: d86ba...17b
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #2 Skrevet 15. desember 2014 Han trenger vel ikke å si at det er fra tidligere svigerforeldre? Han kan vel si at det er tidligere bekjentskap? Eller eventuelt åpne de hjemme før han reiser til foreldrene dine. Anonymous poster hash: 7d819...d4f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #3 Skrevet 15. desember 2014 hadde ikke tatt imot disse gavene heller jeg da, om det hadde vært fra mine ex-svigerforeldre. Skjønner ikke hvorfor de gjør dette? Det er heller ikke ufint på noen måter du er ferdig med din ex. Anonymous poster hash: e8e8a...a41
Gjest Meglerfrøken Skrevet 15. desember 2014 #4 Skrevet 15. desember 2014 hadde ikke tatt imot disse gavene heller jeg da, om det hadde vært fra mine ex-svigerforeldre. Skjønner ikke hvorfor de gjør dette? Det er heller ikke ufint på noen måter du er ferdig med din ex. Anonymous poster hash: e8e8a...a41 Hvis at de var sammen lenge, og familien hennes satte pris på han? Men skal være enig det er ganske spesielt. Hvor lenge har dere vært sammen, TS? Og vet du hvor lenge han var svigersønnen deres?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #5 Skrevet 15. desember 2014 Synes ikke det er rart av deg å be ham åpne gaven før/etter. Eks er eks. Anonymous poster hash: 3ce1a...1f5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #6 Skrevet 15. desember 2014 Han trenger vel ikke å si at det er fra tidligere svigerforeldre? Han kan vel si at det er tidligere bekjentskap? Eller eventuelt åpne de hjemme før han reiser til foreldrene dine.Anonymous poster hash: 7d819...d4f Foreldrene hans skal også være der, og de får også gaver fra de (eks-svigerforeldrene), så tipper de kommer til å fortelle hvem de er. Men de kan jeg liksom ikke be om å ikke åpne. Kanskje vi kan legge de bort og "glemme" de til etter jul! Anonymous poster hash: d86ba...17b
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #7 Skrevet 15. desember 2014 Hvis at de var sammen lenge, og familien hennes satte pris på han? Men skal være enig det er ganske spesielt. Hvor lenge har dere vært sammen, TS? Og vet du hvor lenge han var svigersønnen deres? Vi har vært sammen i 3 år og er samboere, men i år er første året vi skal feire jul sammen, så har ikke lagt merke til det før nå. De var jo sammen i mange år, men han har ikke noe forhold til sine svigerforeldre lengre (som jeg vet om).Anonymous poster hash: d86ba...17b
Gjest Haaploes Skrevet 15. desember 2014 #8 Skrevet 15. desember 2014 Vi har vært sammen i 3 år og er samboere, men i år er første året vi skal feire jul sammen, så har ikke lagt merke til det før nå. De var jo sammen i mange år, men han har ikke noe forhold til sine svigerforeldre lengre (som jeg vet om).Anonymous poster hash: d86ba...17b Da synes jeg hele gavegivningen høres veldig rar ut?
Gjest Meglerfrøken Skrevet 15. desember 2014 #9 Skrevet 15. desember 2014 Vi har vært sammen i 3 år og er samboere, men i år er første året vi skal feire jul sammen, så har ikke lagt merke til det før nå. De var jo sammen i mange år, men han har ikke noe forhold til sine svigerforeldre lengre (som jeg vet om).Anonymous poster hash: d86ba...17b Hm.. Snodig. Du får nok bare snakke med han, så finner dere nok ut av det. Spesielt er det, siden dere har vært sammen såpass lenge!
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #10 Skrevet 15. desember 2014 Hm.. Snodig. Du får nok bare snakke med han, så finner dere nok ut av det. Spesielt er det, siden dere har vært sammen såpass lenge! Ja, men jeg trår veldig forsiktig når det er snakk om sånne ting, for vi har ikke samme oppfatning av hva som er greit og ikke. Blir fort til at jeg fremstår som hårsår og sjalu, og det vil jeg ikke. Han forstår ikke at jeg ikke egentlig er sjalu, men opptatt av å ikke sette mine familie i en klein situasjon. Dere vet hvordan det er - selv om jeg ikke er den eneste dama i livet hans så vil jeg jo gjerne late som 😊 Hvertfall på julaften.Anonymous poster hash: d86ba...17b
Hulderen Skrevet 15. desember 2014 #11 Skrevet 15. desember 2014 Hvorfor er det kleint for din familie at han får gave fra sine ekssvigerforeldre? Dine foreldre bør sette pris på at han er så omgjengelig at han fortsatt har et godt forhold til dem. Dine foreldre tror vel ikke at han har vært evig ungkar? 6
Bondenisse Skrevet 16. desember 2014 #12 Skrevet 16. desember 2014 Synes det høres koselig ut jeg. Siden foreldrene også får gave er familiene sikkert nære? Og noen gir gaver til svært mange. Er det virkelig ett stort problem at han åpner dem sammen med din familie? Står sikkert bare fra Kari og Knut på dem? Ikke x-svigermor og far. Pakkerunden er sikkert så omfattendes at dere ikke kan begynne å spørre å grave i hvem alle som gir gave er? 3
Gjest Haaploes Skrevet 16. desember 2014 #13 Skrevet 16. desember 2014 Synes det høres koselig ut jeg. Siden foreldrene også får gave er familiene sikkert nære? Og noen gir gaver til svært mange. Er det virkelig ett stort problem at han åpner dem sammen med din familie? Står sikkert bare fra Kari og Knut på dem? Ikke x-svigermor og far. Pakkerunden er sikkert så omfattendes at dere ikke kan begynne å spørre å grave i hvem alle som gir gave er? TS sier jo at familiene ikke har noe videre kontakt. Da synes jeg gavegivning høres rart ut. Hos oss tar vi oss alltid god tid til hver pakke, og det er vanlig å forklare med en setning eller to hvem presangen er fra hvis det bare står for eksempel "Kari og Knut". Det handler ikke om å spørre og grave, bare om å vise genuin interesse :-)
Lou Salome Skrevet 16. desember 2014 #14 Skrevet 16. desember 2014 Null problem, det å be ham om å "gjemme dem" er å skape problem av en bagatell. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #15 Skrevet 16. desember 2014 Det er da vel bare positivt at mennesker som har vært en viktig del av livet til en person fremdeles gir julegaver. Om jeg og mannen skulle gått fra hverandre, ville jeg da fremdeles gitt julegaver til svigerforeldrene mine. De har vært mine svigerforeldre i over 15 år og de er mine barns besteforeldre. Anonymous poster hash: 8de7a...b51 2
Gjest Gjest_Idja Skrevet 16. desember 2014 #16 Skrevet 16. desember 2014 Ser virkelig ikke problemet. Skal dine foreldre liksom bli sjalu fordi han har ekssvigerforeldre? Selv om de ikke har kontakt kan de jo ha lyst til å gi han en oppmerksomhet? Har det blitt slik at man MÅ ha en veldig god grunn for å gi noen en gave? 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #17 Skrevet 16. desember 2014 Noen må lage problemer ut av alt. Hva er du sjalu på? At de fortsatt setter pris på han? Vær glad det finnes slike folk. Han husker sikkert på de også. Tenk at det går an å ha et godt forhold, selv om forholdet er slutt Slik gjør vi det i min fam,. også. Jeg fikk gave fra min xsvigermor, helt til hun døde. Jeg var gift på nytt. Min mann syns dette var veldig fint gjort av henne. Jeg skilte meg fra hennes sønn, og vi hadde godt forhold til resten av fam. Nå sender min mor gave til sin x svigerdatter. Hun er mor til hennes barnebarn. De har alltid hatt et godt forhold. Hun syns hun er et flott menneske og en god mor. Skulle de kutte kontakt pga de skilte seg? Hun gir gave til sin nye svigerdatter også. Ingen har problemer med dette. Anonymous poster hash: c210c...5b8 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #18 Skrevet 16. desember 2014 Det er da vel bare positivt at mennesker som har vært en viktig del av livet til en person fremdeles gir julegaver. Om jeg og mannen skulle gått fra hverandre, ville jeg da fremdeles gitt julegaver til svigerforeldrene mine. De har vært mine svigerforeldre i over 15 år og de er mine barns besteforeldre.Anonymous poster hash: 8de7a...b51 Jeg for min del synes det er litt snodig. Jeg var selv gift i flere år, ble skilt for fire år siden og har ny kjæreste nå. Har et fint forhold til mine ekssvigers, og de er flotte besteforeldre til min sønn, men å utveksle julegaver nå - flere år etter skilsmissen? Det er ganske unaturlig for oss ihvertfall. Ekssvigers og jeg kan finne på å ringe på døren til hverandre med en liten juleblomst en gang i førjulstida og ønske hverandre god jul på den måten, eller sende vanlig julekort, men en personlig, innpakket gave til meg under juletreet skjer liksom ikke lenger. Jeg er faktisk ikke med i deres nærmeste krets lenger, og min eksmann har en ny samboer. Jeg synes det er helt naturlig at det nå er hun som er deres svigerdatter, og får en personlig gave. Min eksmann og jeg er historie, det er bare livets gang. Har inntrykk av at det fungerer slik for de fleste, så jeg synes ikke det er rart at TS stusser litt. Selv hadde jeg nok bare latt kjæresten åpne gavene fra ekssvigers på julaften uten å surmule, men hadde nok tenkt hele greia var litt snål. Anonymous poster hash: ebd4a...fdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå