AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #1 Del Skrevet 15. desember 2014 Jeg får ikke forsikring noe sted fordi jeg har betalingsanmerkninger. Utrolig irriterende, skulle tenkt meg å forsikre datteren min, evt. meg selv og fått meg innboforsikring, men nei.. Grunnen til at jeg har betalingsanmerkninger, er en lang historie, men den bunner ut i at jeg har mye uoppgjort gjeld fra mitt siste forhold, hvor han drev ett firma i mitt navn og ga faen i å betale regninger. Dette er summer på flere hundre tusen, så det er ikke noe jeg kommer til å bli ferdig med sånn i første omgang.. En venninne av meg fikk seg i sommer jobb i ett lokalt forsikringsselskap, så hun ringte meg fra jobb å prøvde å legge inn en bestilling på meg, men den gikk naturligvis ikke gjennom.. Det har skjedd flere ganger at noen venninner eller andre folk tar som en selvfølge at jeg har innboforsikring i det minste, og de synes det er så uansvarlig av meg å ikke ha det, men jeg FÅR jo ikke forsikring!Jeg har heller ingen andre å sette en evt. forsikring på.. Hva kan jeg gjøre? Jeg hadde samme problem med å skaffe meg en strømleverandør også. Jeg nådde ikke gjennom til f.eks Fjordkraft, men kom gjennom til ett annet selskap. Samme når jeg skulle bestille internett fra Telenor en gang og. Når jeg bodde med eksen min, fikk jeg ikke bestilte internett i mitt navn, men har fått det til igjen i senere tid, hos Telenor. Noen ganger går det, andre ganger ikke.. Anonymous poster hash: 9b6e3...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #2 Del Skrevet 15. desember 2014 Før gikk det hvis man betalte årspremien på forhånd. Det kan ha endret seg, men verdt å sjekke. Anonymous poster hash: 6001c...b13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #3 Del Skrevet 15. desember 2014 Lån penger til å betale ned gjelden så du blir kvitt betalingsanmerkningene, evt hør om forhåndsbetaling. Anonymous poster hash: 25c3e...67d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #4 Del Skrevet 15. desember 2014 Lån penger til å betale ned gjelden så du blir kvitt betalingsanmerkningene, evt hør om forhåndsbetaling. Anonymous poster hash: 25c3e...67d Det er snakk om over 100.000, så jeg får nok ikke lånt sånne summer noen steder.. Anonymous poster hash: 9b6e3...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meglerfrøken Skrevet 15. desember 2014 #5 Del Skrevet 15. desember 2014 Kan du ikke låne privat? Evt at foreldrene dine tar opp lån, og du betaler direkte til de, med renter og alt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison Skrevet 15. desember 2014 #6 Del Skrevet 15. desember 2014 Du kan få forsikring, men du må forhåndsbetale for ett år. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flunka Skrevet 15. desember 2014 #7 Del Skrevet 15. desember 2014 Jeg har hatt betalingsanmerkninger, og har forsikret innbo, bil, diverse hobbyutstyr osv. Ikke alle som ville gi meg forsikring, men etter en ringerunde til diverse bolag, så fant jeg en til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #8 Del Skrevet 15. desember 2014 Forsikring skal du få. Det eneste er at du må betale på forhånd og ikke månedlig. Anonymous poster hash: 083b6...81d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #9 Del Skrevet 15. desember 2014 Kan du ikke låne privat? Evt at foreldrene dine tar opp lån, og du betaler direkte til de, med renter og alt? Nei, hadde jeg hatt familie med lomma full av cash, som kunne hjulpet meg, hadde jeg ikke vært i denne situasjonen i utgangspunktet.. Anonymous poster hash: 9b6e3...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #10 Del Skrevet 15. desember 2014 Forsikring skal du få. Det eneste er at du må betale på forhånd og ikke månedlig. Anonymous poster hash: 083b6...81d Samt at hen neppe får noen rabatter på forsikringen. En person med betalingsanmerkninger blir jo aldri noen favorittkunde. TS: Du får ta en ringerunde til alle forsikringsselskap. Begrens deg til helt nødvendige forsikringer, dvs innbo- og evt bilforsikring. Reiseforsikring trenger du jo ikke, for du har ikke råd til å reise noe sted før gjelden er betalt, og "luksusforsikringer" som livs- og uføreforsikring kan du heller ikke ta deg råd til på bekostning av kreditorene dine. Anonymous poster hash: 26aa9...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompen Skrevet 15. desember 2014 #11 Del Skrevet 15. desember 2014 Reiseforsikring trenger du jo ikke, for du har ikke råd til å reise noe sted før gjelden er betalt, og "luksusforsikringer" som livs- og uføreforsikring kan du heller ikke ta deg råd til på bekostning av kreditorene dine. Anonymous poster hash: 26aa9...e71 Man "kan ikke" ta seg råd til det? Sier hvem? Og kan du isåfall sitere noen aktuelle lovtekster på dette? En uføreforsikring er et såpass smart valg at jeg ville prioritert, og heller betalt en måned lengre på en avdragsavtale eller liknende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #12 Del Skrevet 16. desember 2014 Nei, hadde jeg hatt familie med lomma full av cash, som kunne hjulpet meg, hadde jeg ikke vært i denne situasjonen i utgangspunktet.. Anonymous poster hash: 9b6e3...ef5 Hadde du hatt det minste lille fnugg av fornuft hadde du ikke vært i denne situasjonen i utgangspunktet. Anonymous poster hash: c7f7d...0c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phoenix Skrevet 16. desember 2014 #13 Del Skrevet 16. desember 2014 De større selskapene kan tillate seg å kun gi til de som ses på som sikre betalere, mens de mindre må gjerne inn med litt risiko om de skal overleve. Ergo, skal du ha noe så ringe de små, ikke de store. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompen Skrevet 16. desember 2014 #14 Del Skrevet 16. desember 2014 Hadde du hatt det minste lille fnugg av fornuft hadde du ikke vært i denne situasjonen i utgangspunktet.Anonymous poster hash: c7f7d...0c5 oo, det er så flott med KG, hvor alle som vil være selvhevdende frekke bare kan fremstå som anonyme. Ditt innlegg gir jo lite nytte. Hva vet vel du om hvordan TS havnet i denne situasjonen? Ber ikke trådstarter i denne tråden om råd når det kommer til forsikringer, ikke en fordømmelse av den generelle situasjonen? Når du i tillegg ikke har guts nok til å komme med din kritikk under egen bruker, så sier vel det mest om deg, egentlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #15 Del Skrevet 16. desember 2014 oo, det er så flott med KG, hvor alle som vil være selvhevdende frekke bare kan fremstå som anonyme. Ditt innlegg gir jo lite nytte. Hva vet vel du om hvordan TS havnet i denne situasjonen? Ber ikke trådstarter i denne tråden om råd når det kommer til forsikringer, ikke en fordømmelse av den generelle situasjonen? Når du i tillegg ikke har guts nok til å komme med din kritikk under egen bruker, så sier vel det mest om deg, egentlig. Når TS sier at eksen hennes har hatt et firma i hennes navn og tatt opp gjeld i hennes navn sier det vel ganske mye om graden av ufornuft fra hennes side. En lar ALDRI andre ta kontroll over økonomien sin. Kjæreste eller ikke.Anonymous poster hash: c7f7d...0c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #16 Del Skrevet 16. desember 2014 Når TS sier at eksen hennes har hatt et firma i hennes navn og tatt opp gjeld i hennes navn sier det vel ganske mye om graden av ufornuft fra hennes side. En lar ALDRI andre ta kontroll over økonomien sin. Kjæreste eller ikke.Anonymous poster hash: c7f7d...0c5 Neinei, jeg var ung og naiv, og han var tjue år eldre enn meg. Trodde han var mer seriøs businessmann enn som så, å ikke ville sette meg i en sånn situasjon. Mens han var ute å lekte butikk, var jeg hjemme med baby. Han har ruinert meg økonomisk, og ødelagt mangfoldige år av livet mitt og livet til sitt barn. Det er uansett MITT problem, og akkurat nå spør jeg om råd ang. forsikring, og ikke din mening om gjeldsslaver. TSAnonymous poster hash: 9b6e3...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompen Skrevet 16. desember 2014 #17 Del Skrevet 16. desember 2014 Når TS sier at eksen hennes har hatt et firma i hennes navn og tatt opp gjeld i hennes navn sier det vel ganske mye om graden av ufornuft fra hennes side. En lar ALDRI andre ta kontroll over økonomien sin. Kjæreste eller ikke.Anonymous poster hash: c7f7d...0c5 Da har du fått spredd dagens sure galle på forumet, og trykket ned en som ikke trenger å høre det i enhver tråd. Flink bisk, gå og sett deg i hjørnet nå. Det er, for å si det enda en gang, og kan du nå vennligst lese dette ekstra sakte så du får det med deg, ikke trådens tema om hvorfor TS er i denne situasjonen. Denne tråden omhandler et spørsmål om forsikring. Fikk du det med deg? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #18 Del Skrevet 16. desember 2014 Man "kan ikke" ta seg råd til det? Sier hvem? Og kan du isåfall sitere noen aktuelle lovtekster på dette? En uføreforsikring er et såpass smart valg at jeg ville prioritert, og heller betalt en måned lengre på en avdragsavtale eller liknende. Blir vanskeligere å få nedbetalingsavtale med kreditorer når man prioriterer "unødvendige" utgifter fremfor nedbetaling av gjelden. Hvordan gjelden er stiftet, spiller for øvrig null rolle. Ung og naiv har aldri vært en gyldig unskyldning. Anonymous poster hash: 26aa9...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #19 Del Skrevet 16. desember 2014 Blir vanskeligere å få nedbetalingsavtale med kreditorer når man prioriterer "unødvendige" utgifter fremfor nedbetaling av gjelden. Hvordan gjelden er stiftet, spiller for øvrig null rolle. Ung og naiv har aldri vært en gyldig unskyldning. Anonymous poster hash: 26aa9...e71 Hvilke "unødvendige" utgifter snakker du om? Anonymous poster hash: 9b6e3...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #20 Del Skrevet 17. desember 2014 Hvilke "unødvendige" utgifter snakker du om?Anonymous poster hash: 9b6e3...ef5 Ferie og reiseforsikring, regner jeg med? Uansett. Om man forhåndsbetaler for et år av gangen, bør man få forsikring.Anonymous poster hash: 073f9...044 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå