Gå til innhold

God grunn til å ta et par "fridager"


Gjest hildab

Anbefalte innlegg

Gjest hildab

Jeg trenger litt hjelp til å finne på en god unnskyldning ovenfor arbeidsgiver for å være borte et par dager.

I utgangspunktet hadde jeg kjempemigrene i dag når jeg våknet, og kunne ikke gå på jobb. Så den var ganske grei. Ringte på jobb og sa jeg var syk, og at jeg trolig var tilbake i morgen. Jeg sa ikke hva som feilte meg.

Nå er jeg så og si bra, så strengt talt så kan jeg gå på jobb i morgen. Men jeg VET at de uansett ikke trenger meg, fordi det er to for mange tilstede allerede, det er så lite å gjøre pga fellesferien.

Og så har det seg sånn at jeg synes jeg fortjener en ekstra fridag, og tenke å ringe å si at jeg kommer i overmorgen tilbake på jobb.

Jeg trenger hjelp til å finne på en troverdig sykdoms-unnskyldning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å spørre sjefen om å få en ekstra fridag siden det er så stille på jobben, fremfor å skulke!

Siden du mener du fortjener en ekstra fridag, så prøv heller å overbevise sjefen om det, og ikke oss.

Hater skulking :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å spørre sjefen om å få en ekstra fridag siden det er så stille på jobben, fremfor å skulke!

Siden du mener du fortjener en ekstra fridag, så prøv heller å overbevise sjefen om det, og ikke oss.

Hater skulking :evil:

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

enig med monstermagnet!!

ikke stjel egenmeldingsdager når du ikke er syk. Har dere lite å gjøre og er for mange på jobb, så be om en ekstra fridag.

Fortjener du det, og virkelig fortjener det mer en alle andre som må jobbe utenom ferien sin, så bør du få ham til å forstå det.

Ikke sansen for folk som bruker egenmeldinger som fridager uten å være syk!! :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildab

Jeg tenker det er mer troverdig å si hva som feiler en... Så slipper de på jobben å lure, tror det er mer mistenkelig? Det er ikke tradisjon for å være hemmelighetsfull på min arbeidsplass.

Men er det ok altså at jeg sier at jeg trenger en ekstra dag å komme meg på? Er ikke det "pysete"? Og de tror jeg er borte for "ingenting"?

Jeg har ikke jobbet der så lenge. Ikke lenge nok til å bruke egenmelding. Men jeg snakket med legen, og han vil gi meg sykemelding fordi han vet at jeg plages.

Å spørre sjefen om å få en ekstra fridag? Tja.. men det er to aber med det: 1) Jeg får kanskje ikke fri. Og jeg TRENGER det. 2) Jeg taper lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildab
Stakkars deg som presterte å stille dette spørsmålet her i moralens høyborg.. :ler:

Jennifer

Ja, var forberedt på det. Men er egentlig alle så skinnhellige som de ønsker å framstå som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hildab

Kan ikke gå rundt og stjele bare fordi du ikke har nok penger.

Si meg hvem som ikke skulker en gang i ny og ne... Og som jeg skrev i sted: Er egentlig alle så skinnhellige som de ønsker å framstå som?

Og er det noen som har et godt råd å komme med (i min favør) ikke bare moralprekener?

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skjønner ikke hva problemet er. Hvis du skal være borte må du jo få legen til å sykemelde deg begge dagene, siden du ikke kan bruke egenmld. Da kan du bare levere sykemld uten å si hva som feiler deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke jobbet der så lenge. Ikke lenge nok til å bruke egenmelding. Men jeg snakket med legen, og han vil gi meg sykemelding fordi han vet at jeg plages.

For sent, legen har ikke lov til å tilbakedatere sykemelding etter de nye reglene. Du skulle ha gått til legen den første dagen du var syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva problemet er. Hvis du skal være borte må du jo få legen til å sykemelde deg begge dagene' date=' siden du ikke kan bruke egenmld. Da kan du bare levere sykemld uten å si hva som feiler deg.[/quote']

Det samme tenkte jeg. Du kan du jo bare si det som det er, at du har vært hos legen og ble sykmeldt. Du trenger jo ikke å dikte opp noe! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildab

Jo da... men egentlig er jeg veldig samvittighetsfull. Det er derfor dette er så vanskelig for meg. Og jeg trenger det SÅÅÅ mye. Men redd for hva andre måtte tro, tenke og mene.

Skal jeg alltid lytte til fornuften som sier at dette er feil, eller følelsene som sier at jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg hvem som ikke skulker en gang i ny og ne...

...

At mange, men heldigvis langt fra alle, skulker gjør det ikke mer riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...