AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #1 Skrevet 15. desember 2014 Finnes det noen jenter som IKKE er grønnfascistiske pelsdyrfanatikere, dyrevernere og tree-huggers? Jeg fordrar ikke sånne verdier. Anonymous poster hash: abc1a...446 15
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #2 Skrevet 15. desember 2014 Jada, meg f eks. Anonymous poster hash: da999...590 5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #3 Skrevet 15. desember 2014 Finnes det mennesker uten empati, som gir totalt faen i andre lidelser og elsker å utnytte andre? Jeg fordrar ikke slike mennesker...Anonymous poster hash: eae38...821 37
Gjest Booker Skrevet 15. desember 2014 #4 Skrevet 15. desember 2014 Har mine meninger om dyr og dyrevern, men er ingen fanatiker/ekstemist som tyr til personlige angrep ^.
Ungoliant Skrevet 15. desember 2014 #5 Skrevet 15. desember 2014 Finnes det noen jenter som IKKE er grønnfascistiske pelsdyrfanatikere, dyrevernere og tree-huggers? Jeg fordrar ikke sånne verdier. Anonymous poster hash: abc1a...446 Meg! Jeg er for regulering og dyrevelferd, for all del. Men ett sted går grensa. Vi spiser dyr, og vi bruker dyr til klær. Lev med det. Dessuten er det bedre at dyrene blir foret opp i Norge, hvor vi har strenge regler for dyrehold. Det finnes sannsyneligvis ikke noe bedre land å være pelsdyr (eller andre husdyr) i enn her. Alternativet er at pelsen blir produsert i f.eks Russland eller Kina der de ikke kunne brydd seg mindre om dyrs leveforhold. Alle crazy dyrevernsfanatikere kan ta seg en bolle og dra til utlandet og se hvor "bra" dyrene har det der. 14
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #6 Skrevet 15. desember 2014 Fordrar ikke mennesker med empati? Nei, jeg håper ikke det finnes en eneste kvinne på denne jord som elsker pelsdyr og driter i dyrs følelser og jordas fremtid. Jeg håper alle verdens kvinner er oppegående individer. Men dessverre finnes det lite oppegående kvinner med psykopatiske trekk også. Anonymous poster hash: e3cbe...4d5 8
Knirke Skrevet 15. desember 2014 #7 Skrevet 15. desember 2014 Jeg tror mange jenter står og skriker på barrikadene mot pels fordi det er en veldig enkel sak å ta standpunkt i. Dét, rasisme og voldtekt. "Alle" er enige om at voldtekt, rasisme og pels ikke er greit. Derfor er det trygt å følge strømmen og man slipper å ha en ordentlig mening om noe, samtidig som man fremstår som politisk engasjert. Høres ut som du bør finne deg ei som er et hakk eldre og mer reflektert. Ei som kan mene noe om krigen i Gaza, for eksempel (dvs mene noe, utover "krig er fælt") 14
Christiania_Oslo Skrevet 15. desember 2014 #8 Skrevet 15. desember 2014 Vel disse pelsmotstander jentene har jo tydeligvis ikkenoe imot å ikle seg klær lagd av barn da så å bruke "jeg har gode verdier"kortet ang pels blir jo veldig,veldig feil. 14
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #9 Skrevet 15. desember 2014 Men vet du hvor koselig det er å klemme et tre? Det er jo helt fantastisk, løp ut og prøv, så blir du en tree hugger du og. Anonymous poster hash: 2f68a...16f 1
Sapientia Skrevet 15. desember 2014 #10 Skrevet 15. desember 2014 Liker overhodet ikke pelsoppdrett. Synes ikke dyrene holdes godt nok rett og slett. Men jeg har ikke noe imot pels fra ville dyr som er avlivet på forsvarlig vis og som ikke går negativt utover bestanden. Har heller ikke noe i mot skinn fra dyr som ku og sau. 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #11 Skrevet 15. desember 2014 Et menneske som syns det er greit at dyra må gjennom store lidelser har jeg ikke noe til overs for. De må mangle noe. Anonymous poster hash: f1803...03c 9
Gjest Castielz Skrevet 15. desember 2014 #12 Skrevet 15. desember 2014 Man trenger ikke være ekstremist for å være imot pelsdyrnæringen. At dyr skal lide så mye for ett produkt samfunnet ikke lenger har behov for er i mine øyne uhørt! Å være motstander av denne næringen er logikk for meg.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #13 Skrevet 15. desember 2014 Vel disse pelsmotstander jentene har jo tydeligvis ikkenoe imot å ikle seg klær lagd av barn da så å bruke "jeg har gode verdier"kortet ang pels blir jo veldig,veldig feil. Åh, kom med noe annet enn det vanlige oppgulpet der da. Man blir jo så lei. I hver eneste forbanna pelsdiskusjon så skal man komme drassende inn enten med dette, eller den klassiske: Spiser du kjøtt? Vet du hva ordet 'empati' betyr? Nei? Det betyr at man har medfølelse for andre og kan sette seg inn i situasjoner og sinnstemninger. Har man empati med dyr så har man empati for mennesker også. Det er ikke seg sagt at man kun støtter en ting og er kun i stand til å ha en tanke i hodet, kanskje det er slik for deg, men jeg kjenner meg hvertfall ikke igjen. Dyr er så lite viktige i Norge at det blir bare søppel i forhold til alt annet for enkelte mennesker. Hvorfor er det galt i å ha et standpunkt? Jeg banner på at uansett hva du forakter så er du dobbeltmoralsk. Det er vi alle. Da må man gi f i alt! For ellers så er det ikke mulig å støtte noe som helst. Mennesker har en stemme, det er ekstremt mange mennesker som jobber for andre. Og da ser jeg faen ikke et eneste problem om at noen konsentrerer seg om dyra her i Norge. Ingen som skryter av "god verdi-kort" fordi man brenner for noe. Noe av det dummeste jeg har lest på lang tid. Jeg tror mange jenter står og skriker på barrikadene mot pels fordi det er en veldig enkel sak å ta standpunkt i. Dét, rasisme og voldtekt. "Alle" er enige om at voldtekt, rasisme og pels ikke er greit. Derfor er det trygt å følge strømmen og man slipper å ha en ordentlig mening om noe, samtidig som man fremstår som politisk engasjert. Høres ut som du bør finne deg ei som er et hakk eldre og mer reflektert. Ei som kan mene noe om krigen i Gaza, for eksempel (dvs mene noe, utover "krig er fælt") Personlig gir jeg blaffen i om det er politisk korrekt og hva andre tror. Rovdyr i bur er dyremishandling, og man skal skorte noe enormt på kunnskap om biologi for å ikke forstå det. Om noen kaller meg dyrevernfanatiker pga. det eller tree hugger, så er det helt greit. Jeg vet bedre. Og husdyr i landbruket kan ikke sammenlignes med rovdyr i bur på noen som helst måte om vi så spiser kjøtt eller ei, men her kommer biologien inn igjen... Du sitter nok ikke på fasiten over hva er riktig, og du har ikke snøring på hva folk bryr seg om i tillegg til dyremishandling. I tillegg er dette her i Norge, og noe som står for vår egen dør. Anonymous poster hash: 2dac7...e09 6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #14 Skrevet 15. desember 2014 Godt med mennsker som bryr seg, enten det gjelder andre mennesker, dyr eller miljø, men nå er det slik at dyrene blir oversett i det større bildet, og når man er klar over hvordan det er så er det vanskelig å ikke være motstander, de færreste liker dyremishandling, men det er kanskje enklere å lukke øya. Du finner nok likesinnede blandt rånemiljøet innerst i bygda, TS.Anonymous poster hash: 2dac7...e09 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #15 Skrevet 15. desember 2014 Finnes det noen jenter som IKKE er grønnfascistiske pelsdyrfanatikere, dyrevernere og tree-huggers? Jeg fordrar ikke sånne verdier. Anonymous poster hash: abc1a...446 Glemte å nevne jente som tror de redder verden ved å kildesortere, og fly til Sør-Afrika for å passe løveunger og mate delfiner. Anonymous poster hash: abc1a...446 9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #16 Skrevet 15. desember 2014 Finnes det mennesker uten empati, som gir totalt faen i andre lidelser og elsker å utnytte andre? Jeg fordrar ikke slike mennesker...Anonymous poster hash: eae38...821 Det er en logisk kortslutning å konkludere med at folk som ikke har dyrevern og kildesortering som sine fremste kampsaker, er uempatiske. Jeg skal begynne å ta disse jentene på alvor den dagen de begynner å bruke på MENNESKELIG lidelse. Verden har nok av problemer, og når man velger å fokusere på norske PELSDYRFARMER, så synes jeg DET vitner om manglende empati. Folk som setter seg på sin høye moralske hest fordi de kildesorterer og kjøper syntetisk pels, samtidig som de forårsaker lidelse på andre måter, er det verste jeg vet. Anonymous poster hash: abc1a...446 6
Sirah Skrevet 15. desember 2014 #17 Skrevet 15. desember 2014 Jeg må innrømme at jeg syntes det er litt festlig hvordan alle pelsdyrmotstanderne går direkte til personlig angrep på folk jeg da. Snakk om å bruke gode argumenter. 8
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #18 Skrevet 15. desember 2014 Jeg tror mange jenter står og skriker på barrikadene mot pels fordi det er en veldig enkel sak å ta standpunkt i. Dét, rasisme og voldtekt. "Alle" er enige om at voldtekt, rasisme og pels ikke er greit. Derfor er det trygt å følge strømmen og man slipper å ha en ordentlig mening om noe, samtidig som man fremstår som politisk engasjert. Høres ut som du bør finne deg ei som er et hakk eldre og mer reflektert. Ei som kan mene noe om krigen i Gaza, for eksempel (dvs mene noe, utover "krig er fælt") Ja, du må gjerne føye til "Pro-Palestina" på listen over dustete standpunkter som "alle" jenter har. Anonymous poster hash: abc1a...446 7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #19 Skrevet 15. desember 2014 Man er ikke veldig reflektert om man går i fakkeltog mot pels den ene dagen, og deltar i Pro-Palestinademonstrasjon neste dag. Tror nok Palestina-bermen forårsaker ganske mye mer lidelse enn alle norske pelsdyrfarmer til sammen. Anonymous poster hash: abc1a...446 6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #20 Skrevet 15. desember 2014 Et menneske som syns det er greit at dyra må gjennom store lidelser har jeg ikke noe til overs for. De må mangle noe. Anonymous poster hash: f1803...03c Og hva spiste du til middag i dag? Anonymous poster hash: abc1a...446 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå