Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det frekt å sende ønskeliste til folk som ikke spør? Tenker til jul. Til f.eks besteforeldre som skal kjøpe til barnebarna

Anonymous poster hash: 5b3e5...5d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Anonymous poster hash: 49628...9ba
  • Liker 4
Skrevet

Hvorfor det? :)

Skrevet

Få ungen din til å ringe og si hva h*n ønsker seg, det gjorde jeg når jeg var liten og det var visst kjempe søtt sies det ;)

Bare å øve inn det du syns ungen skal ønske seg haha

Skrevet

Hvorfor det? :)

Fordi det er det samme som å si at "dere kan kjøpe det, det eller det". Julegaver er ikke noe man bestiller fra den enkelte mottaker, og når foreldre kommer med ønskeliste til barna uten at noen har bedt om det - da skinner det ganske godt igjennom at det er en bestillingsliste. Og ja, det er frekt. Det er helt greit om de spesifikt spør etter ønskeliste, men om de ikke gjør det, så lar man selvsagt være.

Skrevet

Fordi det er det samme som å si at "dere skal kjøpe det til kidsa våre i år". Julegaver er ikke noe man bestiller fra den enkelte mottaker, og når foreldre kommer med ønskeliste til barna uten at noen har bedt om det - da skinner det ganske godt igjennom at det er en bestillingsliste. Og ja, det er frekt. Det er helt greit om de spesifikt spør etter ønskeliste, men om de ikke gjør det, så lar man selvsagt være.

Skrevet

ja, det er frekt, og dessuten ganske sent nå da...

Skrevet

Jeg er glad min får penger fra hans oldeforeldre, så kan vi heller velge hva som passer best å kjøpe.

Anonymous poster hash: a4a3e...d4c
Skrevet

Fordi det er det samme som å si at "dere kan kjøpe det, det eller det". Julegaver er ikke noe man bestiller fra den enkelte mottaker, og når foreldre kommer med ønskeliste til barna uten at noen har bedt om det - da skinner det ganske godt igjennom at det er en bestillingsliste. Og ja, det er frekt. Det er helt greit om de spesifikt spør etter ønskeliste, men om de ikke gjør det, så lar man selvsagt være.

Enig

Skrevet

Altfor sent! De fleste er ferdige med julegavene. Mine barn sender ønskeliste til besteforeldrene, men det er avtalt og en tradisjon. Men vi går gjennom listene på forhånd og ser til at de ikke inneholder svindyre ønsker.

Å sende ønskelister nå rett før jul og uten avtale er kjempefrekt! Hva skal de da gjøre med julegavene som de kanskje allerede har kjøpt?

Anonymous poster hash: db095...1f0

Skrevet

1. Selvfølgelig er det frekt.

2. Hvorfor lurer du på det NÅ? Det er lenge til neste års jul, og årets julegavehandel er vel de fleste ferdige med.

Anonymous poster hash: 92942...bf0

• Liker 1
Gjest Margit Spat
Skrevet

Hvis besteforeldrene ikke har spurt om hva barna ønsker seg til jul, har de nok for lengst bestemt seg for gave. Det er for sent i år.

Ønskeliste sendes til de som spør om hva barna ønsker seg. Å sende den helt uoppfordret er småfrekt, synes jeg. Eventuelt kan du ta det opp på en litt grei måte, f.eks si til besteforeldrene at NN har skrevet ønskeliste, og lurte på om dere ville se den...

Skrevet

Jeg spør hvert år foreldrene om hva mine tantebarn trenger og ønsker seg. At de sendte ønskelister kunne blitt en koselig tradisjon.

Det er jo en ønskeliste, som kan være kjekk å ha i bakhodet, samtidig som man står fritt til å velge noe selv.

Men jeg ville ikke sendt ut sånt uten å bli spurt.

Anonymous poster hash: f84bf...d59
Skrevet

Ja, det er frekt å sende det uoppfordret.

Anonymous poster hash: 6a69b...256

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...