Gå til innhold

Harryhandelen snart en saga blott?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett kronekurs, så er mange av de svenske varene lavt priset i forhold til de norske. Så for oss i nærheten av svenske grensa vil det fortsatt lønne seg å ta turen over.

Anonymous poster hash: 4865f...51b

Skrevet

Tja, den norske kronen var på nivå med den danske en stund for noen få år siden, og da spratt den tilbake. Det skjer nok her også. Med bankkort er den svenske kronen også fortsatt mindre verdt enn den norske.

I tillegg er det jo fortsatt billigere i Sverige enn her, jevnt over, ting koster jo ikke det samme antall kroner. Selv om forskjellen naturligvis blir mindre når dette skjer er ikke dette døden for harryhandelen.

Anonymous poster hash: 3553c...e9f
  • Liker 1
Skrevet

For meg så hadde det ikke gått så mye på hvor mye jeg sparer. Men heller at utvalget av mat er noe større enn hva som finnes her i Norge.

• Liker 4
Skrevet

Ja, som om FrP er skyldig i lav kronekurs... :fnise:

Anonymous poster hash: bfecb...4a0
  • Liker 1
Skrevet

Ja, som om FrP er skyldig i lav kronekurs... :fnise:

Anonymous poster hash: bfecb...4a0

Og for ikke å snakke om: Som om lav kronekurs er en bra ting... :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Og for ikke å snakke om: Som om lav kronekurs er en bra ting... :fnise:

Vel, det er bra for eksportnæringen

Anonymous poster hash: c99db...457

Skrevet

For å si det rett ut: Jeg er dritlei av å lese at "Nå lønner det seg ikke" blablabla.

Hvor smarte er egentlig de som lager overskriftene? Jeg får lyst til å filleriste den som skriver det. Altså: Selvom om kursen ikke er så bra som før, så vil det FORTSATT lønne seg å handle i sverige.

Ting er som REGEL MYEEEEEEEE billigere der, jeg taper ikke noe på det jeg, tjener fortsatt utrolig mye på å dra over grensen. Også er det som en annen bruker skrev, bedre utvalg. Skal man ha et greit utvalg litt sjeldne ting så har man jo ting som meny og ultra osv her i Norge, men der koster jo ting fort skjorta.

Nei, dårlig forsøk på å skremme oss vekk fra å handle I sverige, men det fungerer ikke på meg, nice try. At man taper noe, ofc, men når matvarene er ganske mye billigere i Sverige, så, enough said.

Maximax selger noe dem kaller biffsnadder til 79 kroner kg, og den smaker godt. Si meg, biff som smaker godt til 79 kroner kgen, hvor finner man det her i Norge?

Listen er lang, og med kurs så blir den litt billigere enn det igjen. Men neida, vi må ikke dra til Sverige fordi vi taper litt på kronen. Det har ikke noe å si at matvarene som regel er mye billigere der enn i Norge, nei, man burde holde seg unna svenskehandel, riiiiiiiiight.

Anonymous poster hash: d1856...b19
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...