Gå til innhold

Hvilken sushi liker du best?

Anbefalte innlegg

Gjest earlgrey
Skrevet

Er veldig dårlig på navn så si gjerne hva den består av :D

Jeg liker best den med fritert krabbe/avokado og scampi :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fersk sushifan, så jeg har ikke prøvd så mye. Men faviritten er maki (ruller) med krabbe, avokado og agurk, og så nigiri med laks, altså ris med laks oppå. Har prøvd nigiri med reker også, godt :)

Skrevet (endret)

Marinert tofu, gjerne med chilli slik at den blir litt spicy i smaken.

Endret av Timber
Skrevet

Jeg elsker all slags sushi! Jeg oppdaget en sushi take away restaurant ved rådhuset som selger super bra sushi! Grunnen til at jeg dro hit var fordi de har 30% avslag på Sushi Tapas menyen dems! og nå elsker jeg Otoro laksen!

http://www.sushiasia.no/#!product/prd8/3249983201/b.-otoro-laks

Fant ut at måten de tilbreder sushien på heter Tataki som er da lett/halv grillet eller hva man sier. Kan lages hjemme også!

Anonymous poster hash: f5c56...dde
Skrevet

Jeg liker sashimi (rå fisk) og maki (ruller) bedre enn sushi faktisk. Men ellers liker jeg det meste, kanskje med maki med avocado og friterte reker som favoritten. Laks og tunfisk er alltid godt.

Anonymous poster hash: 38bae...3c5
Skrevet

Nigiri med kamskjell eller kveite.

Anonymous poster hash: d0a09...f30
Skrevet

Nigiri med smørfisk, laks og kamskjell er favoritter. Er ikke fan av friterte greier inni. Det er hverken sunt eller godt.

Mmmm. Nå fikk jeg lyst på sushi...

Skrevet

Jeg liker sashimi (rå fisk) og maki (ruller) bedre enn sushi faktisk. Men ellers liker jeg det meste, kanskje med maki med avocado og friterte reker som favoritten. Laks og tunfisk er alltid godt.

Anonymous poster hash: 38bae...3c5

Sashimi og maki er undergrupper av sushi :)

• Liker 3
Skrevet

Nigiri med smørfisk, laks og kamskjell er favoritter. Er ikke fan av friterte greier inni. Det er hverken sunt eller godt.

Mmmm. Nå fikk jeg lyst på sushi...

kamskjell med ponzu saus :D

Skrevet

Sashimi og maki er undergrupper av sushi :)

...men nigiri er ekte sushi.

Anonymous poster hash: 4dce7...023

Skrevet

Sushi er ris (sushimeshi) laget på en bestemt måte, serveres med nogo attåt. Nigiri og maki er to av sushitypene.

Sashimi er rått kjøtt eller rå sjømat. Serveres ofte med en grønnsaksbit, gjerne daikon, eventuelt ris og misosuppe ved siden.

Anonymous poster hash: cd276...654
  • Liker 3
Skrevet

Maki, med laks/tunfisk/kveite og avocado, mango, vårløk og agurk. mmm....

Anonymous poster hash: 90eb4...6aa
Skrevet

den med ris og rå laks(kan ikke navna enda), rull med rå laks agurk avokado, og den med fritert krabbe eller kylling, spsielt hvis de har vært rause med avokadoen!! Ikke spesielt begeistret for konsistensen på de andre fisketypene ....fikk skikkelig lyst på sushi nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...