Gå til innhold

Hjelp! Nyttårsdessert til 15 personer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal visst bidra med en dessert til et nyttårsselskap i år. Det blir minst 15 gjester, og vi skal ikke være hjemme hos meg selv, så alt må være mest mulig klart på forhånd. Jeg er glad i å lage mat, og synes det er gøy når det ser litt fancy ut! Alle tips mottas med STOR takk :rolleyes:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi lagde dessert til stort nyttårsselskap et år, som var veldig enkel, og veldig populær.

Vaniljeis med baileys, i noen kule coctailglass (billig på f.eks. IKEA). For å få det litt mer fancy så kan man jo pynte med noe kjeks eller sjokolade. Du kan jo f.eks. lage noen sjokoladekruseduller på bakepapir, som formes slik at de kan henges på kanten av glasset.

EDIT: Og hvis det er noen som ikke skal ha alkohol eller ikke liker baileys, kan man jo bare ha en sjokoladesaus i bakhånd ;)

Endret av stortsettglad
  • Liker 1
Skrevet

Hjemmelaget sjokolademousse? Da kan du jo gjøre alt klart på forhånd. Eller panna cotta?

Eller rett og slett lage klar et par pavlovabunner som du pynter med krem, vaniljekrem og bær før servering.

Anonymous poster hash: 3b0dc...cce
Skrevet

Jeg laga pannacotta i fjor, stor suksess! Lage en stor mengde. Kjøpte inn mange plastbegre og fordelte der. Må lages i god tid så den rekker å stivne, ett døgn i forveien ca. Fordelte på to store brett, og surre masse plastfolie rundt slik at vi fint kunne dra den med på en stappa full buss uten at den fikk en stramme. Kjøpte frosne bær som vi moste sammen med sukker og hadde med i tillegg. Også mulig å lage varm bærsaus.

Skrevet

Panna cotta er jo lett og enkelt. Og om du er glad i å lage mat så er den enkel å tilpasse hovedretten/tema for måltidet ved å smaksette både melkegeleen og toppingen.

Flan, tiramisu og ulike typer pai (gjerne i porsjonsformer) er også klassiske eksempler på mat som er lett, ser noenlunde fancy ut og smaker best dagen etter de er laget.

Anonymous poster hash: af3f0...ed7
Skrevet

Til barn...Iskrem, men tilbud, kremkaker osv. Sjokoladekaker. Barn liker meste, og siden det er julaften ville jeg kjørt på med rødsaus og hele pakka. ;)

Anonymous poster hash: 42a50...e8a
Skrevet

Champagnekokte epler med noe kremgreier og et eller annet. Kan få tak i oppskrift om ønskelig. De er fantastisk gode.

Skrevet

Jeg laga pannacotta i fjor, stor suksess! Lage en stor mengde. Kjøpte inn mange plastbegre og fordelte der. Må lages i god tid så den rekker å stivne, ett døgn i forveien ca. Fordelte på to store brett, og surre masse plastfolie rundt slik at vi fint kunne dra den med på en stappa full buss uten at den fikk en stramme. Kjøpte frosne bær som vi moste sammen med sukker og hadde med i tillegg. Også mulig å lage varm bærsaus.

Hvor kjøpte du plastbegre?

Champagnekokte epler med noe kremgreier og et eller annet. Kan få tak i oppskrift om ønskelig. De er fantastisk gode.

Yes please :sikle:

Nå er ikke jeg TS, men det hørtes utrolig godt ut.

Anonymous poster hash: d699a...311

Skrevet

Hvor kjøpte du plastbegre? Yes please :sikle: Nå er ikke jeg TS, men det hørtes utrolig godt ut. Anonymous poster hash: d699a...311

Brukte bare vanlige engangsplastkopper (de med litt hard og veldig klar plast) som vi kjøpte vanlig matbutikk. Det er finere å bruke plastglass med stett, som man sikkert får på Nille eller noe, men det rakk vi ikke å ordne :)

Gjest Haaploes
Skrevet

Jeg vil gjerne ha den oppskriften!

Skrevet

Ja, sendt avgårde en melding, kommer tilbake når kokken får fingen ut.

• Liker 1
Gjest Meglerfrøken
Skrevet

åh, det er så godt med pannacotta at jeg gikk opp en kilo av å lese innlegget ditt...

TS: hjemmelaget karamellpudding er også en tradisjonell og grei dessert til flere personer. :)

Skrevet

Ser ikke så fancy ut, men multekrem og krumkaker er godt og enkelt :)

• Liker 1
Skrevet

De som vil ha dessertoppskrift kan sende meg en pm.

Skrevet

åh, det er så godt med pannacotta at jeg gikk opp en kilo av å lese innlegget ditt...

:fnise: En vanlig bieffekt det

Skrevet

Oi, så flott med mange bra forslag! Tror jeg holder en knapp på panna cotta, det har jeg gjort før og vet at jeg får til. De fleste liker sikkert det :)

Skrevet

Da jeg hadde mange mennesker over på nyttårsmiddag laget jeg sjokolademousse i hvert sitt martiniglass og pyntet med bringebær og sitronmelisse :) Umåtelig populært. Synes det var enkelt å greit å lage i glass da det er lett å dele ut en til hver rundt bordet.

Skrevet

Skriver det samme her som i en annen tråd; multekrem og krumkaker og multelikør til :D

Anonymous poster hash: b858d...84d

Skrevet

Vi hadde dronning maud sist.

Anonymous poster hash: b05e5...25e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...