Gå til innhold

Kan noen se litt hit og prøve å hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet i februar i helt nytt hus. Før dette huset kom, så var det en del skogtrær her og slikt. Vi fikk beskjed om å beholde 2 grantrær så huset blir litt skjermet. Det var det dummeste vi hørte på. For på denne tiden av året så faller det masse nåler fra den, usikker på om det kalles det men...sånne oransje nål. Vi har grus i oppkjørselen og litt gress på siden, og det er fullt av disse nålene :( Jeg blir lei meg hver gang jeg ser ut fra vinduet, for det er så mye av det og det synes så godt. Pluss på plattå ved inngangsdøren, uansett hvor ryddig jeg prøver å ha det utenfor så kommer de med en gang.

Kan noen vær så snill å komme med tips til hva jeg kan gjøre?

Jeg har sett at det finnes en sånn støvsugerting man kan bruke til å suge løv, men jeg har grus og den blir litt vanskelig.

Jeg er så frustrert om dagen, så håper noen kan hjelpe?

Anonymous poster hash: a2344...b5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnåler, altså? Nå fikk du meg til å lengte tilbake til det landsens huset vårt med granhekk rundt. :fnise: Jeg elsker naturen, jeg, og tar gjerne store mengder blader eller barnåler i bytte mot litt privatliv, men det hjelper vel ikke deg. Tar det virkelig livet av detgat gjestene ser at du har barnåler på tappen?

Pokker heller, en dag skal jeg flytte til et hus med massevis av både løv og barnåler rundt!

Anonymous poster hash: 21c18...af0
  • Liker 3
Skrevet

Barnåler, altså? Nå fikk du meg til å lengte tilbake til det landsens huset vårt med granhekk rundt. :fnise: Jeg elsker naturen, jeg, og tar gjerne store mengder blader eller barnåler i bytte mot litt privatliv, men det hjelper vel ikke deg. Tar det virkelig livet av detgat gjestene ser at du har barnåler på tappen? Pokker heller, en dag skal jeg flytte til et hus med massevis av både løv og barnåler rundt! Anonymous poster hash: 21c18...af0

Barnåler ja, takk.

Jeg synes det er så stygt, men alle vi er forskjellige ;)

Noen med tips?

Skrevet

Barnåler ja, takk.

Jeg synes det er så stygt, men alle vi er forskjellige ;)

Noen med tips?

Få barnåler bort fra grus, vel det kan du dessverre glemme. Ikke vurdert å legge brostein, da?

På trappen og andre plattinger er det bare å gå over med kost og feiebrett hver dag, så vil det se ut som om ingen grantrær har vært i umiddelbar nærhet på en stund.

Anonymous poster hash: 21c18...af0

Skrevet

Er dere pålagt å beholde disse trærne?

Er det mulig å vurdere hekk eller levegg for å dempe innsyn?

Personlig synes jeg slike trær er fine (og lukter deilig), men det er du som bor der og skal bestemme.

Brostein var også et godt tips, synes jeg.

Skrevet

Sikker på at det er grantrær og ikke furu?

Jeg synes ikke grantrær drysser så forferdelig mye, synes vel egentlig furu er verre...

Men jeg også elsker sånne trær og naturen generelt, så jeg har ingenting imot litt barnåler :)

Anonymous poster hash: 5904d...8c2

Skrevet

Få barnåler bort fra grus, vel det kan du dessverre glemme. Ikke vurdert å legge brostein, da?På trappen og andre plattinger er det bare å gå over med kost og feiebrett hver dag, så vil det se ut som om ingen grantrær har vært i umiddelbar nærhet på en stund. Anonymous poster hash: 21c18...af0

Det har jeg ikke råd til, skjønner du.

Og ja, jeg koster ofte men det tar 2 sekunder så er det tilbake igjen.

Skrevet

Elsker sånn bartrær. Lukter då himla godt, og barnåler på bakken gjør ingenting :)

Skrevet

Er dere pålagt å beholde disse trærne?

Er det mulig å vurdere hekk eller levegg for å dempe innsyn?

Personlig synes jeg slike trær er fine (og lukter deilig), men det er du som bor der og skal bestemme.

Brostein var også et godt tips, synes jeg.

Vi har lagt hekk, men det tar nok 5-6 år til den blir behjelpelig ;)

Brostein ja, det har jeg ikke råd til :(

Skrevet

Elsker sånn bartrær. Lukter då himla godt, og barnåler på bakken gjør ingenting :)

At der hvor singelen er ser oransje ut er fint? Det synes ikke jeg.

Er det virkelig ingen med andre tips?

Skrevet

Sjelden man får svar på egentlig det man lurer på her, TS.

Skal prøve å komme med et tips, prøv løvblåser, det funker på om man har singel også.

Ta deg en tur innom Jernia og slikt og spør dem, de har mer greie på det.

Lykke til! :)

Skrevet

Enten må du astfalltere og gjøre det lettere å få dem fjernet, eller så må du rett og slett ignorere "galskapen" naturen steller til.

Anonymous poster hash: 5496b...096

Skrevet

Vi flyttet i februar i helt nytt hus. Før dette huset kom, så var det en del skogtrær her og slikt. Vi fikk beskjed om å beholde 2 grantrær så huset blir litt skjermet. Det var det dummeste vi hørte på. For på denne tiden av året så faller det masse nåler fra den, usikker på om det kalles det men...sånne oransje nål. Vi har grus i oppkjørselen og litt gress på siden, og det er fullt av disse nålene :( Jeg blir lei meg hver gang jeg ser ut fra vinduet, for det er så mye av det og det synes så godt. Pluss på plattå ved inngangsdøren, uansett hvor ryddig jeg prøver å ha det utenfor så kommer de med en gang.

Kan noen vær så snill å komme med tips til hva jeg kan gjøre?

Jeg har sett at det finnes en sånn støvsugerting man kan bruke til å suge løv, men jeg har grus og den blir litt vanskelig.

Jeg er så frustrert om dagen, så håper noen kan hjelpe?

Hvorfor sager du ikke ned trærne, problem løst.

Anonymous poster hash: f8152...693

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...