Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest klips.
Skrevet

hei hei

går og tenker på om jeg kanskje skulle få meg en slik semipermanent tatovering (den typen de også bruker til sminke, varer en 3-8 år)

men hvaaaa?

hva synes dere er de kuleste tatoveringene på jenter?

har lyst til å ta noe som har med mannen min å gjøre kanskje.

eller noe annet.

forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville styrt unna kinesiske tegn, roser og skorpioner o.l., for det er det så mange som har. Hvis jeg skulle hatt en tatovering til ville jeg hatt en engel med bare hode og vinger. Sånn som på gammeldagse glansbilder, vet du.

Gjest Anonymous
Skrevet

Man bør finne en tatovering man selv liker og som betyr noe for en selv som person og ikke velge noe av dette som er mote. Plasseringen bør kanskje også være litt original?

Rose på ankelen er ut.

Kinesisk tegn i kosryggen er ut. Det samme med keltiske snikler.

Og for ikke å snakke om delfiner. Blæh!

Hva betyr mye for deg? Er du glad i biler, lag en bil. Er du glad i natur, lag noe med det o.s.v.

Skrevet

Hei, jeg vil bare kommentere litt angående disse tatoveringene som skal forsvinne etter en tid (3-8år).

Vær klar over at det her til lands ikke finnes en eneste tatovør som kan utføre noe slikt 100%. Det kreves en uhyre stor grad av presisjon ettersom disse tatoveringene ikke settes så dypt ned i huden. Resultatet av dette kan være at deler av tatoveringen sitter i det øverste laget hvor den skal sitte, og forsvinner etter en tid, mens resten av tatoveringen sitter dypere og aldri vil forsvinne. Resultatet kan da bli at du om en tid går rundt med 1/2 tatovering........ :cry:

Legger til at også svært få tatovører i Norge i det hele tatt vil påta seg slike oppdrag. Jeg vet at enkelte parfymerier og hudpleiesalonger gjør dette, og det hadde ihvertfall ikke jeg tatt sjansen på.

Selv har jeg 2 stk tatoveringer, et dobbelt hjerte bak på skulderen samt løvetegnet på overarmen. Jeg har aldri angret et sekund, og arbeidet er profesjonelt utført med stor grad av presisjon. Husk at profesjonelle tatovører er kunstnere som setter all sin ære i å få frem et optimalt resultat.

10na :P

Skrevet

Hm, jeg ga mannen min et gavekort på slik tatovering som morgengave. Han har tatt en allerede, men fikk ikke brukt opp hele kortet, så nå tenkte vi å ta hver vår. Men en halv tatovering høres jo ikke fint ut. Kanskje man kan tatovere på nytt på "ordentlig" hvis dette skjer?

Hmmm, hva er jeg glad i?

Mannen min, kunne jo tatt navnet hans, eller initialen.

Katter i hvert fall, har sett noen som har tatovert på poteavtrykk, det er jo veldig søtt, da.

Har også sett en med en setning som svingte seg rundt ankelen, kjempestilig (+ble jo dødsnysgjerrig på hva som sto). Jeg er veldig glad i bøker, så jeg kunne jo tatt et favorittsitat.

Ellers så er jeg glad i... reising, vin, håndarbeid, å glane på folk, å kjøre telemark...

Hvordan skal jeg bruke dette tro?

Og hva med plasseringen?

Er det noen av dere som har noen fine tatoveringer?

Stjernetegnet var ingen dum ide, 10na, jeg er litt opptatt av det, men vannmann tegnet er litt kjedelig?

Flere tips?

Skrevet

Hei.

jeg har en tatovering som er skikkelig fin på meg.

har en fugl (fantasi, blanding mellom papegøye og kolibri ser det nesten ut som..) med massssse farger og vinger som sprer seg godt utover skulderen min, samt en lang elegant hale som faller nedover.

Jeg er ikke spesielt interessert i fugler, men fuglen representerer mye som jeg står for og som stemmer med "meg". Derfor har den blitt en helt naturlig del av meg og min kropp og personlighet.

fargene, fordi jeg er veldig glad i masse farger og forskjeller.

fuglen i seg selv fordi den flyr etc. fart, liv etc etc.

jeg har sett en tatovering til som jeg har lyst på, den består av to fugler, nesten makne til den jeg har, som flyr mot hverandre.

Den jeg har, har jeg på høyre skulder, den jeg har sett som jeg har lyst på, vil jeg ha foran på den venstre leggen.

Ta deg en tur til en tatovør, kikk på det han har og se om du finner noe DU tror du kan leve med på kroppen i maaange år, om ikke for altid.

Lykke til! JEg har hatt min i syv år, og har ikke angret en dag! Men det er forskjell fra person til persom.

Ps. det å ta initialen eller annet til sin mann, kan være litt dumt... ikke fordi jeg tror at det ikke kommer til å vare mellom dere, men det er endel som har gjort det, og som har angret bittert pga det kanskje ikke går like strålende bestandig... man kan liksom aldri si noe sikkert 100% når det gjelder forhold til andre mennesker, og da er det litt dumt å tatovere noe på kroppen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ellers så er jeg glad i... reising, vin, håndarbeid, å glane på folk,  å kjøre telemark...

Hva med å tatovere to øyne baki nakken da? Det hadde jo vært kjempemorsomt.

:hoho:

Skrevet

to øyne i nakken... hehehe.

skal ta meg en tur og titte på bilder i morgen, jeg.

kanskje jeg skal tatovere initialen først til fx. 10-15 års bryllupsdag, som en slags fornyelse. det hadde vært superromantisk.

fuglen hørtes flott ut, engelen også, men tror ikke engler og jeg har spesielt mye felles :briller:

før var jeg litt redd for å tatovere meg, tenkte at naturlig var bra og sånn, men nå har jeg funnet ut at jeg bare prøvde å være så klassisk og naturlig, innerst inne er jeg litt rocka og glad i pynt og fjas. jeg er ingen Gwyneth, nei.

Skrevet

Noen som vet hvor jeg kan finne bilde av en kattepote?

(er veldig glad i dyr, spesielt katter, og mannen min og jeg kaller hverandre pus :ler: så jeg tror det blir en pote. I første omgang)

Gjest Nathalie
Skrevet

Katteelsker som jeg er, så er det _mange_ steder du kan finne søte kattepoter....

Hvis du sende rmeg en PM med mailadresse eller noe, så kan du få link til hjemmesiden min. Den er full i katter og kattepoter!

Gjest Noldus
Skrevet

Sett tattoveringen litt bak på skulderen, under BH-stroppen, så kan du skjule den selv om du bare har på deg en singlet/trøye. Det er jo ikke alltid det passer å vise den fram:)

www.badboys.no

www.gangstersparadise.no

Skrevet

http://www.odinsmerke.no/

Jeg syntest det var mye å se her inne.. ta en titt..!

Jeg syntest merker på leggen,skuldera, eller i korsryggen er helt utmerket fint på kvinner...

Har selv lyst på en bred nederst i korsryggen....

Men FY kor vondt det ser ut :briller:

Skrevet

Navn på kjæresten og sånt er veeeeldig dumt da...

Det er faktisk en del tattovører som nekter å utføre det.

Men korsryggen er fint, det har jeg =)

Tribaler er veldig tidløse, det er kanskje ikke så dumt?

Og ja, det var badass vondt, MEN verdt det!!

Skrevet

Det kan jeg tenke meg !! At det gjorde vondt mener jeg.

Ja, jeg har designa min egen lille tribal (veldig enkel) som jeg skal tatoovere på..

Tror det blir bra jeg!

Det verste jeg ser, er store tatoos med farger! :o Superangst!!

Skrevet

og en tribal er? har sett dem, men vet ikke hva de betyr.

nå står det mellom vannmanntegn (to sikksakkstreker) og kattepote for meg. tror det blir på hoftekammen, for jeg har lyst til å se den selv :)

men her var det jo flere linker å sjekke. godt jeg ikke gjør noe nyttig på jobb :oops:

• 1 måned senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Tribal er betegnelse på "figurer" som ikke er noe spesielt men som gjerne består av svarte border som snirkler seg inni hverandre. Sikkert veeeldig dumt forklart men jeg har ikke noe bedre ord på det, du skjønner hva det er når du ser det. Inne på Odins Merke har de sikkert en tribal kategori under galleriet.

Hvis du er flink til å tegne burde du tegne din egen tatovering. Jeg har to stk som jeg har tegnet selv, begge er bare svarte, det er det jeg synes er finest - de er litt tribal aktige. Den ene er en form for spiral som jeg har på skulderbladet den andre er en stor sol som jeg har nederst på korsryggen. Det er grusomt vondt å tatovere, men du så kult det er.

Lukke til !

Mvh Ida

Gjest Klips, ikke innlogget
Skrevet

Jepp, har funnet ut hva tribal er, det som forvirret meg var en forside av Magasinet for noen måneder siden der det sto tribal men var bilde av et asiatisk tegn.

Får bare mer og mer lyst på tatovering, men nå er jeg blitt gravid så jeg venter en stund med å få meg en. Da har jeg enda mer tid på å tenke på hva jeg skal ha også. Er litt flink til å tegne, så det kunne kanskje vært en ide å finne på noe selv, ja. Hm, morsom tanke. Skal tenke mer på det.

Skrevet

Har selv to stk, en bak på skulderen og en på venstre overarm. Helt svarte. Må si jeg også har angst for farger i tatoveringer.

Da jeg fikk tatovert den siste(i fjor sommer) forhørte jeg meg litt med de som jobber på Tatoo-world om disse "midlertidlige" tatoveringene. Også her praktiserer de ikke disse. Det som er problemert her er at dette er så nytt, at man faktisk ikke ennå vet hvordan disse vil se ut om 6-8 års tid.

Spørs om det er verdt det da hvis den kanskje bare er fin og hel de første årene... Tror det er lurest å vente litt til dette er mer utprøvd og man vet bedre hva resultatet blir!

Gjest Tristessa
Skrevet

Ajajajaj da... En venninne av meg fikk seg nemlig en midlertidig tatovering på magen her for et år siden. Ikke for at hun fikk lov av foreldrene hennes da (under 18 ), så hun fikk meg til å skrive lapp til tatovørene med snirkelskrift. Håper den går vekk da! Hadde kanskje ikke vært så kjekt hvis den ble sittende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...