Gå til innhold

Ønsker å lage egne tradisjoner, er jeg så urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mann ønsker å lage egne juletradisjoner, vi har ikke barn sammen, men er gift. Julen er viktig for meg, men jeg behøver ikke å ha faste tradisjoner hvor vi må dra til mine og hans foreldre 2.år. Vi ønsker å feire på eget vis, og da gjerne hjemme i vårt eget hus. Svigers blir sure forde vi helst vil feire i vårt hus og ikke i dems lille leilighet. Min familie pleier å feire hos min bror hvor hele familien til hans kone også er der, og de kranger så busta fyker, ingen der snakker til oss, men alikevel blir de sure forde vi ikke har lyst å komme. Der blir det også magne barn og pakkeutdelingen er bare bråkete ukoselig og kaotisk. Faren til min svigersøster går også inn for å være motbydelig mot meg ofte og jeg aner ikke hvorfor.. Svigers er så klart velkommen hos oss, vi har større plass og trenger ikke sitte oppå hverandre og har ikke et trøblete svigersforhold.. Kan også nevne at svigers på ingen måter blir tvunget til å sitte alene, de har mange tilbud ellers. Hvorfor skal det være så vanskelig å få lov å lage egne tradisjoner? Jeg hadde gledet meg til det, er vi så urimelige??

Anonymous poster hash: 4314a...4a5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og min mann ønsker å lage egne juletradisjoner, vi har ikke barn sammen, men er gift. Julen er viktig for meg, men jeg behøver ikke å ha faste tradisjoner hvor vi må dra til mine og hans foreldre 2.år. Vi ønsker å feire på eget vis, og da gjerne hjemme i vårt eget hus. Svigers blir sure forde vi helst vil feire i vårt hus og ikke i dems lille leilighet. Min familie pleier å feire hos min bror hvor hele familien til hans kone også er der, og de kranger så busta fyker, ingen der snakker til oss, men alikevel blir de sure forde vi ikke har lyst å komme. Der blir det også magne barn og pakkeutdelingen er bare bråkete ukoselig og kaotisk. Faren til min svigersøster går også inn for å være motbydelig mot meg ofte og jeg aner ikke hvorfor.. Svigers er så klart velkommen hos oss, vi har større plass og trenger ikke sitte oppå hverandre og har ikke et trøblete svigersforhold.. Kan også nevne at svigers på ingen måter blir tvunget til å sitte alene, de har mange tilbud ellers. Hvorfor skal det være så vanskelig å få lov å lage egne tradisjoner? Jeg hadde gledet meg til det, er vi så urimelige??

Gjør som dere selv ønsker! :) Er ganske sikker på at det blir koseligere!

• Liker 4
Skrevet

Noen ganger må man bare ta fart og drite fullstendig i hva andre mener og tenker. Bare si klart i fra at nå vil dere være hjemme og skape egne tradisjoner, og så bare lar du de bli sure. Og ikke tenker på at den eller den blir sur.

Anonymous poster hash: f939e...415

• Liker 2
Skrevet

Jula handler om familie og kos, hvorfor ikke ferie med svigers.

Anonymous poster hash: 87968...abb

Gjest Klaveret
Skrevet

Jeg ønsket akkurat det samme som deg, og gjennomførte det. Har aldri angra.

Skrevet

Hvis du leser så ser du at svigers er gjertelig vellkommen, men de insisterer på at julen skal holdes i deres trange lille leilighet på deres premisser. Og vi ønsker å lage egne tradisjoner, det er ikke det at vi ikke vil ha de der..

Skrevet

Vi har vært oss to i flere år nå. Iår skal vi faktisk bort på julaften, da, nær slekt som ikke bor altfor langt unna og som har rimelig store barn (11 og 15).

Anonymous poster hash: 63a2d...c81
Gjest brusmaskin
Skrevet

Før eller siden må kan kutte navlestrengen og lage egne tradisjoner.

Har venner med barn som enda ikke har fått fingern ut enda de nærmer seg førti:-)

Brake free!

• Liker 1
Skrevet

Jeg ønsket akkurat det samme som deg, og gjennomførte det. Har aldri angra.

Vi har også gjennomført det og angrer ikke. Jeg syns det blir for mye stress med å reise frem og tilbake år etter år, er så deilig å kunne feire hjemme.

Anonymous poster hash: 2cde6...0fc

Gjest SunflowerPenguin
Skrevet

Det er bare fritt frem med á ordne til egne tradisjoner! Dere er voksne ná og skulle ha lov til á ordne det pá den máten som passer best for dere. Hvordan andre tenker om det er deres egen problem, og sá lenge dere trives i det dere ordner for dere sjólve, sá er det dette som tells aller mest! :) Det er ogsá mer frihet og mer avslappet á ordne til tradisjoner sánn som dere vil ha det ogsá.

Skrevet

Syns dere skal si at dere feirer hjemme, så invitere svigers på koselig julefeiring. Vi har selv gjort det samme de siste årene, og hver gang "trasser" dem med å si at da kommer dem ikke. De sier fortsatt at de ikke kommer iår, men de kommer alltid :)

Kommer de ikke, så kommer de ikke. Men ikke lær dem at det lønner seg å "kreve" at dere kommer.

Anonymous poster hash: 48098...fec

Skrevet

Så klart dere kan feire hjemme og lage egne tradisjoner. Dere er voksne og bestemmer selv. Inviter svigers, så er det opp til dem om de kommer eller ikke.

Vi har i alle år hatt mine foreldre og svigers på besøk annet hvert år. Ingen tvang, men de kom fordi de ville feire sammen med oss. Å feire hos dem ble etterhvert ikke noe alternativ siden vi ville være hjemme hos oss selv.

Ikke ha dårlig samvittighet. Bare si hvordan dere vil ha det, og la resten være opp til dem. Foreslår også at du inviterer dine foreldre innimellom, så få de velge hvor de helst vil være.

Skrevet

Er ingen som har nektet dere å lage egne tradisjoner, spørsmålet er vel om du/dere har baller til å gjøre det, høres litt veikt ut.

Anonymous poster hash: 0bd30...233

Skrevet

Er ingen som har nektet dere å lage egne tradisjoner, spørsmålet er vel om du/dere har baller til å gjøre det, høres litt veikt ut.

Anonymous poster hash: 0bd30...233

Du er en idiot :fnise:

TS her, vi inviterte svigers til julefeiring her hos oss, de ville ikke komme, sa noe som at julen blir stusselig med bare oss to.. Men da har de tilbudet i allefall og det står fram til julaften, vi tar i mot med åpne armer og en skikkelig god julemiddag. Jeg og mannen min ser fram til å feire i eget hus uansett om vi bare blir to. Min mor og far ble og bedt, litt snurt ble de, men forstod at siden jeg nå er voksen kan de ikke forvente at jeg må feire hver jul med dem, de velger å dra til min bror og han familie og det er helt greit. Så nå er det bare å glede seg til jul!!

• Liker 2
Skrevet

Nei ikke for alle! For noen av oss handler jula om fred og ro, og det er ofte uforenelig med familiesammenkomster.

Anonymous poster hash: 5f647...8d2

• Liker 4
Skrevet

åh, det hørtes deilig ut! :) Gå for det! Dere har invitert alle til dere, så ingen kan være snurt her. Håper dere får det til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...