Gå til innhold

Har du sluttet å be noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på et familiemedlem.. Hvorfor? En i familien har takket nei 5 ganger på våre invitasjoner ila det siste halve året. På tide å slutte og be vedkommende? Unnskyldningene er ikke gode, heller. Så vet at det takkes nei pga han ikke ønsker å være med oss.

Anonymous poster hash: dd255...4f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 invitasjoner på et halvt år? Hjelpes

• Liker 2
Skrevet

5 invitasjoner på et halvt år? Hjelpes

Jepp.

Første invitasjon til å treffes, takket ja - avbestilte 1 dag før. Flyttet til neste helg. Avbestilte dagen før. Dette har da skjedd et par ganger, med et par mnd mellomrom, dvs 4 neitakk'er og 2 flyttinger. Og siste invitasjon var julegavebytting i desember.

Skrevet

Det virker som om du/dere er litt intense. Skjønner godt at vedkommende kanskje melder avbud da.

5 invitasjoner på et halvt år blir jo 10 på et år....

En til to i løpet av året er mer vanlig og mer enn nok for de fleste som har vanlige hektiske liv.

Anonymous poster hash: 1cc80...2e3

• Liker 3
Skrevet

Det virker som om du/dere er litt intense. Skjønner godt at vedkommende kanskje melder avbud da.

5 invitasjoner på et halvt år blir jo 10 på et år....

En til to i løpet av året er mer vanlig og mer enn nok for de fleste som har vanlige hektiske liv. Anonymous poster hash: 1cc80...2e3

Det er egentlig bare 3 invitasjoner, siden to neitakk'er kom fordi avtalen ble flyttet til helgen etter og så avlyst.

.. Skjønner det kan være forvirrende, men det blir vel mer riktig da kanskje å si 3 invitasjoner på 6 mnd, men 5 ganger neitakk. Om noen i det heletatt skjønte det ;)

Ser du moren din 1 gang i året?

• Liker 2
Skrevet

Jeg må våge meg å si at jeg synes 5 invitasjoner på 6 mnd er mye, og kan oppfattes som kanskje litt mas?

Er glad i familie, men har ikke behov for noen månedlig samlinger med alle.

Skrevet

Det er egentlig bare 3 invitasjoner, siden to neitakk'er kom fordi avtalen ble flyttet til helgen etter og så avlyst.

.. Skjønner det kan være forvirrende, men det blir vel mer riktig da kanskje å si 3 invitasjoner på 6 mnd, men 5 ganger neitakk. Om noen i det heletatt skjønte det ;)

Ser du moren din 1 gang i året?Anonymous poster hash: dd255...4f9

Tja... Noen ganger bare en gang i året, noen få kanskje to og noen år ser vi hverandre ikke overhodet. Kommer ann på når og hvor vi legger feriene.

Men jeg forstår ikke hva det har med saken og gjøre. Det var vel ikke moren din du stilte spørsmål om?

Skrevet

Jeg må våge meg å si at jeg synes 5 invitasjoner på 6 mnd er mye, og kan oppfattes som kanskje litt mas?

Er glad i familie, men har ikke behov for noen månedlig samlinger med alle.

Det har vært 2-3 mnd mellom invitasjonene. Jeg har absolutt ikke behov for månedlig samling med noen i familien, men siden det har kommet avslag på avslag, har vi ventet i 2-3 mnd og så prøvd å invitere. "Så prøver vi igjen", liksom. Om du skjønner? Vedkommende har ikke vært her på et halvt år, og føler det kanskje er på tide å ikke invitere noen gang mer.. :) ?

Skrevet

Tja... Noen ganger bare en gang i året, noen få kanskje to og noen år ser vi hverandre ikke overhodet. Kommer ann på når og hvor vi legger feriene.

Men jeg forstår ikke hva det har med saken og gjøre. Det var vel ikke moren din du stilte spørsmål om?Anonymous poster hash: 1cc80...2e3

Jo, det er snakk om en forelder. Men jeg tror ikke det er normalt å se hverandre så sjelden? Særlig ikke når man bor 30 min unna hverandre.

Skrevet

Ts her, dersom vedkommende hadde takket ja en av invitasjonene, hadde vi ikke invitert 2 mnd etterpå altså, årsaken til invitasjonene er avslag på alle sammen :) burde kanskje ta et hint? Men er vanskelig å kutte kontakten..

Skrevet

Jo, det er snakk om en forelder. Men jeg tror ikke det er normalt å se hverandre så sjelden? Særlig ikke når man bor 30 min unna hverandre. Anonymous poster hash: dd255...4f9

Vi bor kanskje en time fra hverandre, men har hektiske liv alle sammen.

Du virker litt bitter.

Senk skuldrene og pust med magen. Inviter vedkommende på det som er naturlig, men ikke begynn å analysere og tenke både det ene og det andre.... Og ikke inviter i ett sett!

Skrevet

Det har vært 2-3 mnd mellom invitasjonene. Jeg har absolutt ikke behov for månedlig samling med noen i familien, men siden det har kommet avslag på avslag, har vi ventet i 2-3 mnd og så prøvd å invitere. "Så prøver vi igjen", liksom. Om du skjønner? Vedkommende har ikke vært her på et halvt år, og føler det kanskje er på tide å ikke invitere noen gang mer.. :) ?

Jeg ser nå det er en forelder, med 30 min avstand, muligens saken stiller seg noe annerledes.

For å ta eksempel fra egen familie. Min mor har inviterte hennes mor (min bestemor) ofte med på ting, besøk, aktiviteter, og generelt tatt mye kontakt. Vært veldig enveis. Min mor kuttet sådan ut min bestemor for ett års tid siden, i ettertid har min bestemor tatt noe mer kontakt, men ikke mye.

Noen mennesker tar bare mer energi fra deg enn andre, og om dette er tilfellet synes jeg du skal fokusere på mennesker om gir deg energi..

Ellers kan det jo faktisk være årsaker for at vedkommende ikke ønsker å komme til dere. F.eks. bevegelighet, om vedkommende ikke føler seg direkte velkommen osv. Inviterer mor/far dere tilbake? Er dere der på besøk?

Skrevet

Vi bor kanskje en time fra hverandre, men har hektiske liv alle sammen.

Du virker litt bitter.

Senk skuldrene og pust med magen. Inviter vedkommende på det som er naturlig, men ikke begynn å analysere og tenke både det ene og det andre.... Og ikke inviter i ett sett!Anonymous poster hash: 1cc80...2e3

Ja, det er litt bittert :) hvor ofte er det vanlig å invitere; eller skal jeg heller spørre om hvor ofte er det vanlig å se hverandre?

Jeg har selvsagt andre ting å sammenligne med da, f.eks at vedkommende besøker et annet familiemedlem 1 gang i mnd, minst. Og blir invitert 1 gang i mnd :) jeg er ikke bitter på mine vegne, men på mitt barns vegne.

Skrevet

Jeg ser nå det er en forelder, med 30 min avstand, muligens saken stiller seg noe annerledes.

For å ta eksempel fra egen familie. Min mor har inviterte hennes mor (min bestemor) ofte med på ting, besøk, aktiviteter, og generelt tatt mye kontakt. Vært veldig enveis. Min mor kuttet sådan ut min bestemor for ett års tid siden, i ettertid har min bestemor tatt noe mer kontakt, men ikke mye.

Noen mennesker tar bare mer energi fra deg enn andre, og om dette er tilfellet synes jeg du skal fokusere på mennesker om gir deg energi..

Ellers kan det jo faktisk være årsaker for at vedkommende ikke ønsker å komme til dere. F.eks. bevegelighet, om vedkommende ikke føler seg direkte velkommen osv. Inviterer mor/far dere tilbake? Er dere der på besøk?

Vi blir aldri invitert tilbake nei, er nok bare vi som egentlig bare ikke er klare for å gi helt slipp. Trist å miste en besteforelder til barnet :( men kanskje ikke? Kan ikke tvinge interessen frem heller. Men våre invitasjoner er mer sånn: "hvis du vil komme på besøk, så er det hyggelig", at vi har åpent hus for besøk. :)

Gjest Magdalene
Skrevet

Hvordan invitasjoner da?

Typ "kom gjerne innom en tur i helgen", eller er det " lørdag 12/11, kl 17:00 inviterer vi til god mat og drikke. Hjertelig velkommen:)".

Førstkommende er ikke en invitasjon i den forstand, mener jeg d.

Skrevet

Hvordan invitasjoner da?

Typ "kom gjerne innom en tur i helgen", eller er det " lørdag 12/11, kl 17:00 inviterer vi til god mat og drikke. Hjertelig velkommen:)".

Førstkommende er ikke en invitasjon i den forstand, mener jeg d.

Det er invitasjon med dag og klslett.

Skrevet

Synes ikke det er ofte! Hvor ofte ser dere andre familiene deres da?

Anonymous poster hash: cce20...a67

Skrevet

Synes heller ikke du inviterer så ofte at det er masete, og det er vel naturlig å prøve å invitere på nytt hvis det ikke passer ved en anledning? Hvis det er sånn at vedkommende ikke har ønsket å treffe dere på over et halvt år tror jeg bare du slutte å invitere, for din egen del. Bruk heller energien på de som ønsker å omgås dere :)

Anonymous poster hash: 91e6d...6d6

Skrevet

hva med å spørre rett ut om det er noe spesiell grunn til avslag/flytting av avtalene?
Det kan jo være at den personen ikke er klar over at det virker som h*n trekker seg unna, eller det kan være at det faktisk ikke passer så bra med de anledningene dere byr til.

Hvilke grunner oppgir personen egentlig?

Skrevet

hva med å spørre rett ut om det er noe spesiell grunn til avslag/flytting av avtalene?

Det kan jo være at den personen ikke er klar over at det virker som h*n trekker seg unna, eller det kan være at det faktisk ikke passer så bra med de anledningene dere byr til.

Hvilke grunner oppgir personen egentlig?

Kronisk sykdom, som h*n motbeviser ved å dra til andre dagen etter, samme dag, ofte osv. Like lang tur, samme fremkomstmiddel. Det er vel heller vondt i vilja.. Og det er en ærlig sak det, hadde vært lettere om h*n bare var ærlig og sa at vi ikke trenger å treffes mer :) så hadde det vært avklart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...