AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #1 Skrevet 15. desember 2014 Hvordan løser dere dette når dere er hjemme med en baby? Har en baby som hater å kjøre bil, og kan ikke si det frister å levere/hente hver dag med en hylende baby i baksetet. Anonymous poster hash: 295aa...091
Sushi Skrevet 15. desember 2014 #2 Skrevet 15. desember 2014 Her leverer i utgangspunktet mannen, og jeg henter tidlig. Noen ganger leverer jeg i tillegg, og hvis jeg skal noe spesielt eller babyen ligger og sover så kan mannen hente. Men vi går til barnehagen, levering og henting med baby i bilen hadde vært ganske uaktuelt her - vår liker heller ikke å kjøre bil. Så da vet jeg ikke hva vi hadde gjort. Du har ikke mulighet til å ta buss eller gå?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #3 Skrevet 15. desember 2014 Jeg leverer sent, og mannen henter i 4-tia. Vi har prøvd å gå, men toåringen er ikke så veldig glad i å gå til barnehagen tidlig... Det tar bare 5 minutter med bil, men ca 20 min å gå.Anonymous poster hash: 9d5b6...027
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #4 Skrevet 15. desember 2014 Jeg leverer stortsett 08.40, så hun når å spise i barnehagen. Henter mellom 14.00 og 15.00, prøver å komme så nær 14.00 som mulig, men er ikke alltid det lar seg gjøre med baby. Vi går. Har bare 100-150 m til barnehagen. Baby er blitt vant til å starte første kvil når vi leverer :-)Anonymous poster hash: 53275...0eb 1
lykkelige.meg Skrevet 15. desember 2014 #5 Skrevet 15. desember 2014 (endret) . Endret 15. desember 2014 av lykkelige.meg
Vera Vinge Skrevet 15. desember 2014 #6 Skrevet 15. desember 2014 (endret) De første månedene leverte mannen fire dager i uka, så jeg kunne sove uforstyrret om morgenen (trengte virkelig all den søvnen jeg kunne få). Etter hvert har jeg levert oftere og oftere, og nå leverer mannen kun unntaksvis. Jeg har alltid hentet. Vi kjører stort sett bil, siden bhg ligger ca 30 min gange (for en voksen person) unna. Inntil ganske nylig hadde minstemann også en periode på flere måneder hvor han nektet å ligge/sitte i vogn med mindre han var nyvåknet og mett. Så selv om bil var pyton en periode, var det likevel enklere enn vogn. Nå syns jeg det er fint å kunne levere og hente, siden det da kan bli veldig korte dager på storebror. Men når man ikke lenger har en nyfødt som kan sove hvor og når som helst, har det sine utfordringer også mtp soving. Når jeg ikke går til bhg, må jeg jo f.eks. vente til lillebror er våken før vi kan dra. Noen ganger har det da blitt senere henting enn planlagt, fordi lillebror sov lenge, og jeg ikke kunne hente før han skulle sove, fordi da sov storebror i bhg. Hvis lillebror trenger to blunder, står jeg ofte klar i bhg med en trøtt baby når eldste våkner, så vi bare kan hive oss i bilen og dra og legge lillebror. Endret 15. desember 2014 av Vera Vinge
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #7 Skrevet 15. desember 2014 Heldige dere som kan gå til baenehagen. Foreløpig er både gå og kollektivt uaktuelt for oss, men prøver å få ungen over i en barnehage i gåavstand.Men det er ikke barebare. Anonymous poster hash: 295aa...091
Gjest Magdalene Skrevet 15. desember 2014 #8 Skrevet 15. desember 2014 Her leverte vi seint, og hentet tidlig, den av oss som var i permisjon.
Mafalda Skrevet 15. desember 2014 #9 Skrevet 15. desember 2014 Her leverer mannen min, for han skal jo ut allikevel. Så henter jeg, siden han jobber normale eller lange arbeidsdager. Synes det er skikkelig luksus at vi slipper å gå ut (det ville vel tatt meg tre kvarter eller noe slikt, uansett om vi kjørte eller gikk), men siden han allikevel er på vei ut døra og babyen og jeg som regel må hente både på sfo og i barnehagen og har nok "styr" ellers er det fint å ikke stresse med det om morgenen.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #10 Skrevet 15. desember 2014 Her leverer mannen rundt kl.8 slik at jeg kan legge meg sammen med babyen med en gang de andre er ute av døra. Vi sover lite om natta og det er godt å kunne ta en liten dupp på morgenen uten å måtte dra i bhg først. Jeg henter både fordi jeg synes det et koselig og fordi jeg da kan henne tidlig, dom regel senest kl14.30. Triller eller kjører, avhengig av soving og hvor mye klær vi skal ha med hjem den dagen. Jeg tenker det er greit at mannen levere både fordi han allikevel skal ut av huset, men også fordi ham da får ta del i en viktig del av vårt barns hverdag ved å møte de ansatte i bhg, se hva hun driver med etc. Men det er nå bare sånn jeg ser på det. Forstår jo at det for andre kan fungerte bedre på andre måter.Anonymous poster hash: 4c533...05e
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #11 Skrevet 15. desember 2014 Den av oss som var i jobb leverte, den som var hjemme i permisjon hentet. Skulle den som var i jobb gjøre begge deler, hadde det blitt veldig lange dager på hun som var i barnehagen. Og den som var hjemme i permisjon fikk ha lange, late morgener med babyen (og tok all nattevåk i arbeidsuken). Vi måtte også kjøre. Babyen syntes i perioder at bilkjøring var pyton, men det måtte den bare tåle. Anonymous poster hash: ec772...435
Teriyaki Skrevet 15. desember 2014 #12 Skrevet 15. desember 2014 Vi har ikke fått nummer to enda, men jeg ser for meg at det kommer til å variere litt. Jeg vet sønnen min setter veldig pris på late, rolige morgner her hjemme, så det skal han få. Samtidig ser jeg ikke bort fra at det vil være perioder, spesielt de første ukene hvor baby enda sover når storebror står opp, og jeg kanskje har behov for å sove mer jeg også. I så fall blir nok faren å levere, mens jeg henter.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #13 Skrevet 15. desember 2014 Nå er riktignok denne problemstillingen et stykke frem i tid, men jeg nok vil at mannen skal levere mens jeg står for henting. Vi har kort vei til barnehage, og jeg kan trille dit for å hente. Henting i barnehage er koselig også- flere mødre som er i permisjon som henter, så da får jeg dekket litt sosiale behov Anonymous poster hash: b0324...dd2
Snabeltann Skrevet 16. desember 2014 #14 Skrevet 16. desember 2014 Barn nr2: far leverte, jeg og babis hemta med søskensete på vogna. (Kun 2,5 km). Fin trim. Barn nr: 3, far leverte og henta barn nr 1&2.
mykemule Skrevet 16. desember 2014 #15 Skrevet 16. desember 2014 Babyen må vel uansett venne seg til å kjøre bil før eller senere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå