Gå til innhold

Ville du kalt din sin sønn for Florian ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er veldig vanlig navn i Tyskland, Sveits og Østerrike. Men hadde det passet her i Norge ?

Ville du kalt din sønn for Florian ?

Anonymous poster hash: d9cd8...26c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Hvorfor spør du?

Anonymous poster hash: 01cbe...ed7

Skrevet

Nei! Synes det var helt grusomt.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor spør du?

Anonymous poster hash: 01cbe...ed7

Fordi jeg lurte på om dere ville kalt noen det. Jeg synes det var ganske tydelig.

Anonymous poster hash: d9cd8...26c

• Liker 3
Skrevet

Det ville jeg ikke gjort!

• Liker 1
Skrevet

Nei, fordi jeg syns ikke navnet "tåler" norsk språkdrakt særlig godt. Det er tross alt nordmenn som kommer til å bruke navnet. På min dialekt blir det "FLoorian" med tykk L og det høres ikke pent ut syns jeg.

På grunn av språket syns jeg norske eller nordiske navn fungerer best. Sånne "motenavn" er bare kleine.

Anonymous poster hash: f96c4...138
  • Liker 3
Skrevet

Nei. Hørtes jo ut som navnet på en blomsterbutikk.

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det er et fint navn men uttalelsen av navnet er mye finere på tysk enn norsk.

Skrevet

Nei, absolutt ikke.

Ikke Emilian eller lignende heller. Grusomme navn på norsk.

Anonymous poster hash: 5f923...e76

• Liker 1
Skrevet

Nei, fordi uttalen av det hadde blitt helt grusom, både på min dialekt og her jeg bor nå. Og, fordi jeg synes det er litt for feminint til å være guttenavn. Skjønner om andre mener motsatt, men for meg blir det litt for søtt.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke var fint på norsk. :)

• Liker 1
Skrevet

Nei, fordi jeg syns ikke navnet "tåler" norsk språkdrakt særlig godt. Det er tross alt nordmenn som kommer til å bruke navnet. På min dialekt blir det "FLoorian" med tykk L og det høres ikke pent ut syns jeg.

På grunn av språket syns jeg norske eller nordiske navn fungerer best. Sånne "motenavn" er bare kleine.

Anonymous poster hash: f96c4...138

Og på min blir det med et trykk på FloRian. Drar du enda litt lengre inn i trøndelag så blir det FloRRiann, så nei jeg synes heller ikke det passer spesielt godt på norsk og hadde ikke kalt ungen min det.

Anonymous poster hash: 79954...9bc

Gjest Olivia Benson
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke. Syns ikke det er pent, og for feminint.

Men tror ikke jeg hadde reagert nevneverdig om noen hadde kalt barnet sitt for det. Har hørt verre, for å si det sånn.

Skrevet (endret)

Jeg synes det er et kjempefint navn! Jeg er egentlig mest fan av gammelnorske og litt sterke navn, men akkurat Florian synes jeg er utrolig fint.

Endret av Bjørka
Skrevet

Hvis jeg fikk barn med en tysker/sveitser/østerriker som gjerne ville ha det kunne jeg godt vurdert det. Det høres litt sukkersøtt ut for meg som nordmann, men sammen med et tyskklingende etter- eller mellomnavn fungerer det.

Anonymous poster hash: f33ca...39e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...