Gå til innhold

Burstrø i smådyrsbur - Hva bruker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvilket burstrø bruker du i buret til din gnager? Hva anbefaler du?

Hva er dine meninger om akkurat ditt burstrø? Hva er bra, og hva er det som ikke er så bra, med akkurat det du bruker? Hvilke typer anbefaler du ikke?

Hva er prisen på det du kjøper? Hvor får man tak i det du bruker?

Laget av Anonym..

Anonymous poster hash: 700a5...a6c

Anonymous poster hash: 700a5...a6c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kattesand i bunnen og sagflis oppå... Lukter lite da :)

Gjest Marsviinet
Skrevet

Carefresh med avispapir i bunnen. Men vil slutte med det. Så utrolig dyrt.

Gjest Marsviinet
Skrevet

Har en kamerat som bruker trepellets fra felleskjøpet. Kanskje det er verdt et forsøk? Ellers har jeg masse høy i bunnen og.

Skrevet

Har en kamerat som bruker trepellets fra felleskjøpet. Kanskje det er verdt et forsøk? Ellers har jeg masse høy i bunnen og.

Jeg strør med trepellets til kaninene.

Anonymous poster hash: 997b3...560

Gjest Marsviinet
Skrevet

Jeg strør med trepellets til kaninene.

Hvor lenge holder det seg da? Hvordan er lukta?

Skrevet

Siden jeg har rotter, og de absolutt ikke må ha spon, så har jeg prøvd en del forskjellig. Har brukt woodchip av eik (tror jeg - er i hvert fall ikke gran for det tåler ikke rotter), hampstrø (savner det men får ikke tak i lenger), noe rosa eller blå papirdotter mm. Men nå bruker jeg bare strø i doen. Resten av buret har jeg dørmatter fra IKEA. Koster kr 3,- per stykk, så er ikke så dyrt heller.

Anonymous poster hash: fc4eb...412
Skrevet

Jeg har marsvin. De har en do i buret sitt med grov flis i. Som underlag bruker jeg et fleeceteppe fra IKEA. Billigere enn strø, null gris med flis rundt omkring i huset. Bytter etter behov, alt ettersom hvor flinke de har vært til å bruke doen. Stort sett bruker de doen, og da kan teppet ligge i to-tre uker. Hvis jeg har vært mye borte, bruker de ikke doen like mye. Da bytter jeg etter ei uke.

Jeg trente mye med de da jeg fikk de, nettopp for at de skulle bruke doen. Den ene bruker alltid, den andre er ikke like nøye på det.

Anonymous poster hash: d8a02...ca7

Skrevet

Hvor lenge holder det seg da? Hvordan er lukta?

Plusset deg ved uhell.. Må skiftes på hver 3. dag. Lukter ikke

Skrevet

Vi har to kaniner. Før hadde jeg avispapir og høy i bunnen, men det var evig griseri, så jeg kjøpte en gym-madrass og klippet til slik at den passer i bunnen. Det er perfekt, jeg kan bare feie over den og så bytter jeg den ut etter behov. De har en romslig dokasse med avispapir (i bunnen) og papirpellets.

Anonymous poster hash: a411e...68b

Skrevet

Jeg har marsvin. De har en do i buret sitt med grov flis i. Som underlag bruker jeg et fleeceteppe fra IKEA. Billigere enn strø, null gris med flis rundt omkring i huset. Bytter etter behov, alt ettersom hvor flinke de har vært til å bruke doen. Stort sett bruker de doen, og da kan teppet ligge i to-tre uker. Hvis jeg har vært mye borte, bruker de ikke doen like mye. Da bytter jeg etter ei uke.

Jeg trente mye med de da jeg fikk de, nettopp for at de skulle bruke doen. Den ene bruker alltid, den andre er ikke like nøye på det.

Hvordan klarte du å lære de til å bruke doen? Jeg prøvde en stund, men gav opp. Nå er marsvinene mine 7 mnd, er de for gamle til å lære seg å bruke doen? Må man lære de det fra de er små?

Anonymous poster hash: a6953...c45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...