AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #1 Skrevet 14. desember 2014 Kattungen min fikk noen dråper frityrolje på seg. Han lå i døråpningen og lekte seg med en leke.. Jeg tok opp kurven og plutselig så jeg at han pilte ut kjøkkenet.Han Hadde sneket seg opp til meg uten at jeg merket det. Først trudde jeg at han hadde fått olje i øyet men det ser helt normalt ut. Eneste jeg ser, er at han har fått en dråpe på skulderen. Og kanskje en på poten, det er de to områdene han vasker seg på. Prøvde å sjekke om det ble et sår eller noe, men ser ingenting! Han er langhåret, så det å se inn til huden er umulig. Er så redd for at han er skikkelig skadet. Han sitter å vasker seg nå, gjort det i snart 5 minutter. Jeg vet ikke hvor mange dråper frityrolje det er snakk om. Heldigvis satt jeg opp kurven litt før, slik at det meste fikk renne av seg. Jeg så noen dråper på gulvet, der hvor han måtte ha stått. Jeg så han i siste liten i øyekroken. Kan han være skadet? Hva skal jeg gjøre?! Føler meg som verdens dårligste katteeier akkurat nå, tårene triller. Jeg er alltid forsiktig på kjøkkenet, men han var så rask og stille. Anonymous poster hash: 63036...591
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #2 Skrevet 14. desember 2014 Kan jeg ringe dyrevakta for å høre hva de har å si? ts Anonymous poster hash: c3f70...cf5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #3 Skrevet 14. desember 2014 Tviler på han er skadet, kan du ikkje kjøle ned dei to områdene du snakker om med kaldt vatn? Ikkje iskalt, då får han frostskader. Anonymous poster hash: c55fe...3b9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #4 Skrevet 14. desember 2014 Tviler på han er skadet, kan du ikkje kjøle ned dei to områdene du snakker om med kaldt vatn? Ikkje iskalt, då får han frostskader. Anonymous poster hash: c55fe...3b9 Tok kaldt vann på skulderen ja... funker det da? Når det er snakk om frityrolje? TS Anonymous poster hash: c3f70...cf5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #5 Skrevet 14. desember 2014 Ja, det vil jeg tro. Ville nok ha brukt en klut for å kjøle ned i noen minutter kanskje. Som oftest går det bra TS, ikke gråt Du kan selvsagt ringe dyrlegevakten, om det får deg til å føle deg bedre, men tviler på det er noe de prioriterer nå. Slikker katten seg fremdeles? Anonymous poster hash: c55fe...3b9 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #6 Skrevet 14. desember 2014 Ja, det vil jeg tro. Ville nok ha brukt en klut for å kjøle ned i noen minutter kanskje. Som oftest går det bra TS, ikke gråt Du kan selvsagt ringe dyrlegevakten, om det får deg til å føle deg bedre, men tviler på det er noe de prioriterer nå. Slikker katten seg fremdeles? Anonymous poster hash: c55fe...3b9 Akkurat nå ligger han i armkroken min og vasker meg Huff er så redd for at han vondt, hvorfor kan han ikke snakke!! TS Anonymous poster hash: c3f70...cf5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #7 Skrevet 14. desember 2014 Hvis katten virker helt normal og det ikke skjer endring av humør/lyder/oppførsel noe iløpet av uken som kommer, tror jeg nok du kan ta det 100% med ro. Katter er veldig flinke til å vaske sår, og hvis du ikke ser noen endring i humør/oppførsel/slapphet så tror jeg nok det skal gå veldig bra Anonymous poster hash: d0b5f...252
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #8 Skrevet 14. desember 2014 Akkurat nå ligger han i armkroken min og vasker meg Huff er så redd for at han vondt, hvorfor kan han ikke snakke!! TS Anonymous poster hash: c3f70...cf5 Du ser jo om det er noen endring i oppførsel? Vrir han på seg når du stryker han over hele kroppen f.eks? (De fleste katter har jo sine egne "kilepunkter" da, så utenom det ) Anonymous poster hash: d0b5f...252
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #9 Skrevet 14. desember 2014 Akkurat nå ligger han i armkroken min og vasker meg Huff er så redd for at han vondt, hvorfor kan han ikke snakke!! TS Anonymous poster hash: c3f70...cf5 Da tror jeg ikke det er noe fare. Følg med den neste uken for å passe på at han ikke har fått et brannsår med infeksjon Men jeg kjenner følelsen. Hunden min falt ned fra sofaen og pep og haltet. I 2 minutter. Jeg går fremdeles bak hun og overanalyserer hvert eneste skritt hun tar, selv om jeg vet at det gikk bra! Anonymous poster hash: c55fe...3b9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #10 Skrevet 14. desember 2014 Du ser jo om det er noen endring i oppførsel? Vrir han på seg når du stryker han over hele kroppen f.eks? (De fleste katter har jo sine egne "kilepunkter" da, så utenom det ) Anonymous poster hash: d0b5f...252 Gikk over kroppen nå.. han fortsatte å vaske meg i ansiktet uten å stoppe... så det er vell bra? Prisen for verdens dårligste katteeier går til meg TS Anonymous poster hash: c3f70...cf5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #11 Skrevet 14. desember 2014 Da tror jeg ikke det er noe fare. Følg med den neste uken for å passe på at han ikke har fått et brannsår med infeksjon Men jeg kjenner følelsen. Hunden min falt ned fra sofaen og pep og haltet. I 2 minutter. Jeg går fremdeles bak hun og overanalyserer hvert eneste skritt hun tar, selv om jeg vet at det gikk bra! Anonymous poster hash: c55fe...3b9 Ulykker kan jo skje alle. Men gud, hvor forferdelig det føles TS Anonymous poster hash: c3f70...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #12 Skrevet 14. desember 2014 Ulykker kan jo skje alle. Men gud, hvor forferdelig det føles TS Anonymous poster hash: c3f70...cf5 Jeg vet. Men er nok ikke siste gangen vi sitter med den følelsen, dessverre.. Anonymous poster hash: c55fe...3b9
Scoop Skrevet 14. desember 2014 #13 Skrevet 14. desember 2014 Prisen for verdens dårligste katteeier går til meg TS Anonymous poster hash: c3f70...cf5 Neida, det var jo ikke med vilje, og etter å ha lest det du skriver er jeg sikker på at du ikke er en dårlig katteeier i det hele tatt! Umulig å ha oversikt over hvor spesielt kattunger er til enhver tid, så slike små uhell skjer lett. Så lenge katten ikke ser ut til å ha veldig vondt tror jeg nok det vil gå fint. Men er man usikker skader det ikke å ringe vakttelefonen, har gjort det et par ganger selv, og det er om ikke annet beroligende for eieren 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #14 Skrevet 14. desember 2014 Gikk over kroppen nå.. han fortsatte å vaske meg i ansiktet uten å stoppe... så det er vell bra? Prisen for verdens dårligste katteeier går til meg TS Anonymous poster hash: c3f70...cf5 Det går nok bra! Kjenner sikkert smaken/lukta av oljen, så det kan godt være derfor han vasker seg så mye. Har klemt halen til pys i kjøleskapsdøra to ganger! Det er så lett å glemme hvor grådig fort lillepys beveger seg. Men det gikk helt bra med den, altså! Og har enda skikkelig dårlig samvittighet for at vi kastrerte den andre pysen, utsatte han for et "unødvendig" inngrep Men som regel går det bra, og det er uansett bedre å bekymre seg litt for mye enn å bekymre seg for lite! Pysen din har det nok helt fint Anonymous poster hash: d0b5f...252
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #15 Skrevet 14. desember 2014 Har to kattunger, så det er så vanskelig å vite hvor de er til en vær tid. Klart å sperre ene pusen inn i fryseren. Og den andre ble sperret inne i klesskapet. Begge gangene reagerte jeg ganske fort da, for den andre sto utenfor døren og mjauet. Heldigvis så er de avhengig av hverandre, så det er lett å se dersom den ene er "borte" Har lukket skapdøren utallige ganger også, og skuffen i kommoden. Plutselig så ble det så stille i huset :fnise:Litt ekkelt å finne begge to sperret inn i en skuff eller et skap. Men de hadde vell kommet seg ut selv, men de elsker å klarte inn i alle slags rom. Han ene kom seg inn i putetrekket, gjett om jeg skvatt da jeg la ned hodet på puten TS Anonymous poster hash: c3f70...cf5 1
Aurora M. Skrevet 15. desember 2014 #16 Skrevet 15. desember 2014 Det går nok bra siden han oppfører seg som han gjør nå. Hvis det skulle skje noe lignende igjen, er det greit å vite at det gjelder det samme som for oss når vi brenner oss: Kaldt vann (ikke iskaldt som sagt), helst rennende, så lenge som mulig. Eller en kald klut på "skadestedet". Du har for øvrig min fulle forståelse over å ha to slike krabater i hus. Da Pusina og søstra var lita var de virkelig overalt til enhver tid! Jeg tok de med på overnattingsbesøk til kjæresten en gang, både for å venne de til nye steder, og fordi jeg anså det for umulig å reise fra to slike villstyringer.. Det var rett ut av buret og på full inspeksjonsrunde, høyt og lavt. Kjempegreier med et nytt sted å utforske!! De holdt på sånn noen timer. Vi satt i sofaen og pratet da vi plutselig la merke til at det var dønn stille... Så vi begynte å se etter dem, men de var ingen steder å finne! Som på ren impuls åpnet jeg kjøleskapsdøra.. Og der, helt øverst, bak noen ølbokser, lå de to hjerteknuserne og sov søtt som den naturligste ting i verden!
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #17 Skrevet 15. desember 2014 Det går nok bra siden han oppfører seg som han gjør nå. Hvis det skulle skje noe lignende igjen, er det greit å vite at det gjelder det samme som for oss når vi brenner oss: Kaldt vann (ikke iskaldt som sagt), helst rennende, så lenge som mulig. Eller en kald klut på "skadestedet". Du har for øvrig min fulle forståelse over å ha to slike krabater i hus. Da Pusina og søstra var lita var de virkelig overalt til enhver tid! Jeg tok de med på overnattingsbesøk til kjæresten en gang, både for å venne de til nye steder, og fordi jeg anså det for umulig å reise fra to slike villstyringer.. Det var rett ut av buret og på full inspeksjonsrunde, høyt og lavt. Kjempegreier med et nytt sted å utforske!! De holdt på sånn noen timer. Vi satt i sofaen og pratet da vi plutselig la merke til at det var dønn stille... Så vi begynte å se etter dem, men de var ingen steder å finne! Som på ren impuls åpnet jeg kjøleskapsdøra.. Og der, helt øverst, bak noen ølbokser, lå de to hjerteknuserne og sov søtt som den naturligste ting i verden! Det er morsomt med to små i huset. Men gud for et styr De kommer seg inn over alt, åpnet skap og skuffer. De er utrolig fascinert av fryseren, skjønner ikke hvorfor. TS Anonymous poster hash: c3f70...cf5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #18 Skrevet 15. desember 2014 Det er morsomt med to små i huset. Men gud for et styr De kommer seg inn over alt, åpnet skap og skuffer. De er utrolig fascinert av fryseren, skjønner ikke hvorfor. TS Anonymous poster hash: c3f70...cf5 Da må du jo DOBBELTSJEKKE fryseren før du lukker den da! Det er direkte livsfarlig! Anonymous poster hash: 35e14...9d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå