blåveis Skrevet 28. juli 2004 #1 Skrevet 28. juli 2004 Til dere som har kjøpt kjole i Dannmark (eller andre byer i utlandet); har dere tips om hvor jeg bør starte? Var dere der bare en dag eller flere? Jeg må vel bestille "time" på forhånd.. noen som har gode adresser å anbefale?
Prada Skrevet 28. juli 2004 #2 Skrevet 28. juli 2004 Lilly har butikker i de fleste store byene i Danmark. Jeg gikk bare innom en av de for å kjøpe noen småting, fikk ikke inntrykk av at man måtte bestille time der. Eller hva med å spørre i et dansk forum? Der får du sikkert førsthåndsinformasjon...
blåveis Skrevet 28. juli 2004 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2004 Jeg er ikke interessert kun i butikker i Dannmark, altså.. England, Tyskland osv er også interessant. Det jeg er ute etter er norske jenters erfaringer og anbefaling av faktiske butikker.. Men takk for tips Poca..
Prada Skrevet 28. juli 2004 #4 Skrevet 28. juli 2004 Ellers er det flere som drar til London vet jeg. Men jeg er desverre ikke inne i engelske kjolebutikker.... Jeg kunne godt tenkt meg å dra Europa rundt for å vurdere kjolebutikker.... mmmm....
blåveis Skrevet 28. juli 2004 Forfatter #5 Skrevet 28. juli 2004 Jeg kunne godt tenkt meg å dra Europa rundt for å vurdere kjolebutikker.... mmmm.... Det hørest jo gøy ut.. Jeg er desverre svært begrenset av økonomiske hensy.. så dersom jeg tar en tur bør jeg være ganske så sikker på å få utrettet noe på denne turen.. og derfor tørr jeg ikke å reise uten å ha bestilt "time"..
Martha Stewart Skrevet 28. juli 2004 #7 Skrevet 28. juli 2004 Dra til Sverige! Der kan du få kjøpt en kjole for samme prisen som det koster å leie en kjole her i Norge. Jeg var i Stockholm nettopp og kjøpte meg sko og langt slør for ca tilsammen ca 1500 norske kroner på Lillys. På nettsiden BröllopsGuiden finner du en del adresser til butikker i Sverige. Jeg kunne gjerne tenkt meg å kjøpe brudekjole i Sverige og Danmark, hvis ikke det hadde vært for at jeg fant drømmekjolen i en brudekjolesalong i Bergen. Kostet 5600 kroner - ny! Lykke til med kjolejakten! :-)
Catzy Skrevet 28. juli 2004 #9 Skrevet 28. juli 2004 Har sjekket med Nicolai brudekjoler et par ganger, sist om drømmekjolen. Når jeg sammenlikner prisen deres og den fra Brudekjolen i Oslo, så er det ca 500 kr billigere å kjøpe kjolen i Oslo! Ingen av de kjolene jeg har sjekket har vært (stort) billigere i Danmark. Og hvis jeg kjøper den i Norge, slipper jeg å bruke penger på reisen og oppholdet i Danmark. (Selv om den kunne vært koselig.) Catzy
majan Skrevet 28. juli 2004 #10 Skrevet 28. juli 2004 jeg kjøpte kjolen min i Danmark hos Lilly. og jeg bestilte ikke noe time, bare reiste dit på weekend og gikk innom butikken for og se etter drømmekjolen, og da var det gjort, endte opp med alt tilbehør unntatt undertøy :-) de var kjempe koselige der, jeg fikk veldig bra service
hallingbrud Skrevet 29. juli 2004 #11 Skrevet 29. juli 2004 Jeg kjøpte kjolen min i københavn. Jeg tror det var hos Nicolai. Kjolen min kostet der 7600,- og i norge koster den ca 10-11 000. I københavn er det flere spennende butikker med kort avstand mellom, men man bør absolutt bestille time på forhånd. Da får du veldig god service! Vi var innom Lilly også, men de hadde kjempekjedelige kjoler og dårlig service (men de hadde vi ikke bestilt time hos, da). Finn butikkene ved å søke etter brudekjoler+københavn. Du har bl.a. en butikk som heter pronovias. Spennende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå