AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #1 Skrevet 14. desember 2014 Bestemor på 73 har 17 barnebarn og enda flere oldebarn. Fra oss har hun stort sett fått noe ala hudpleie til jul hvert år. I år aner jeg ikke hva vi skal finne på, har ikke så veldig lyst til å gi det samme i år også. Hun vil ikke ha bilder, det har hun ikke plass til. Opplevelser; det fikser hun selv, for hun er alltid på farten. Skal godt gjøres å treffe riktig der. Hun er ei kresen dame både i mat og klesveien, så det blir også vanskelig å treffe riktig. Ååh, det er vanskelig. Noen som har tips?Anonymous poster hash: 1c525...971
Tvist Skrevet 14. desember 2014 #2 Skrevet 14. desember 2014 Plassert under feil tema? Regner ikke med at du har tenkt å gi henne et kjæledyr. Hva med gavekort? Eller en "gave med mening" , geit eller noe. http://www.gavermedmening.no
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #3 Skrevet 14. desember 2014 Huffda! Bommet på forum... Hvordan får jeg flyttet tråden over i Julen 2014?? TsAnonymous poster hash: 1c525...971
L4ne Skrevet 14. desember 2014 #4 Skrevet 14. desember 2014 Hva med te? Eller brente mandler i en fin krukke
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #5 Skrevet 14. desember 2014 Hun vil ikke ha bilder, det har hun ikke plass til. Opplevelser; det fikser hun selv, for hun er alltid på farten. Skal godt gjøres å treffe riktig der. Hun er ei kresen dame både i mat og klesveien, så det blir også vanskelig å treffe riktig. Ååh, det er vanskelig. Noen som har tips?Anonymous poster hash: 1c525...971 Et lite videokamera? Anonymous poster hash: 30c64...bc3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #6 Skrevet 14. desember 2014 Hva skal hun med gaver hvis hun har alt? Hva med å gi henne et lite kort eller noe? Anonymous poster hash: f6c20...10d
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #7 Skrevet 14. desember 2014 Kjøpte konfekt jeg, for hun bor på aldersheim, og har ikke plass til all verden. Ifjord kjøpte jeg også hundpleie produkt. Så i år ble det konfekt. Vet hun er veldig glad i konfekt.. Sikkert en kjedelig gave, men jeg var rett og slett tom for ideèr Anonymous poster hash: 3fce0...adc
Amberleaf Skrevet 14. desember 2014 #8 Skrevet 14. desember 2014 Kurv med god vin, oster, spekepølse og julegodter Konsertbilletter Fotpleie Gavekort hos frisør 1
Gjest Trolletrine Skrevet 14. desember 2014 #9 Skrevet 14. desember 2014 Tror jeg hadde kjøpt sånne praktiske reisedippedupper, jeg. Eller tatt meg en tur på "Enklere Liv"- butikken. Eller rett og slett utfordret henne litt, og bestilt et kurs til henne på noe hun aldri har tenkt på selv ;-)
Solknapp Skrevet 14. desember 2014 #10 Skrevet 14. desember 2014 Jeg har kjøpt abonnement på et blad hun liker
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 15. desember 2014 #11 Skrevet 15. desember 2014 (endret) Min bestemor hadde blitt glad for å få en time til fotpleie. Hun har også alltid et eller annet å holde på med selv om hun er pensjonist. Og om hun hadde fått noen produkter til fotpleie hadde hun blitt takknemlig. Hun fikk sistnevnte av oss i fjor, og ble glad for det. Ellers er et annet tips å kjøpe en "elektrisk" bilderamme. Så kan man ha mange bilder oppe på samme plassen, og sparer dermed litt plass på det. Om du sørger for at det er en del bilder inne på den allerede når hun åpner den, så kan det være et pluss tror jeg. Det går jo an å få scannet bildene hun allerede har over på en data, og dermed overføre disse til denne. Mine besteforeldre har en slik. De har også mange barnebarn. Endret 15. desember 2014 av Spirrevirrevipp
Gjest Haaploes Skrevet 15. desember 2014 #12 Skrevet 15. desember 2014 Bestemor får et iCare-skjerf . Hun glad i å pynte seg, og setter pris på gaver som kommer noen andre til gode også.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #13 Skrevet 15. desember 2014 TS: jeg ville gått for 1 av 2. Enten en gave til en organisasjon med et kort (eller om hun ikke liker slikt bare et kort med "god jul" og så gir du en passe sum til noen uten å nevne det for bestemor). Med 17 barnebarn sier det seg selv at det blir altfor, altfor mye stæsh. Eller så ville jeg ringt opp de 16 andre og avtalt noe felles. Feks et gavekort på flybiletter/hotel der dere skriver at dere ønsker at hun tar seg en tur til "sted x" og sender dere alle et reisebrev. Fyller ikke huset - flott for en som liker reise. Anonymous poster hash: f1542...219
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #14 Skrevet 15. desember 2014 Siden det er så mange barnebarn (og også en del barn, regner jeg med) kan dere jo gå sammen og kjøpe noe litt dyrere. Hva med et digitalkamera, for eksempel? Anonymous poster hash: 5d8fd...f3e
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #15 Skrevet 15. desember 2014 Gavekort på fotpleie, kino, restaurant, teater e.l.? Hjemmelaget egglikør e.l.? Baileys? Anonymous poster hash: a36f1...2e0
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #16 Skrevet 15. desember 2014 Hei. Hva med et abonnement på et kryssordblad? Ellers er det mange gode tips å finne her: http://www.gavetips.myiglo.com/gave-til-bestemor/ Anonymous poster hash: 3c626...2fd
Gjest Margit Spat Skrevet 15. desember 2014 #17 Skrevet 15. desember 2014 Leser hun? I så fall ville jeg kjøpt en bok til henne, eller som ei over her nevnte: abonnement på et blad. Er hun glad i å lage mat? Hva med en spennende kokebok?
Lalunaa Skrevet 15. desember 2014 #18 Skrevet 15. desember 2014 Her blir det ullcardigan til mannens bestemor.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #19 Skrevet 15. desember 2014 Til min ene bestemor har jeg laget hjemmelagde brendte mandler i en fin julekrukke. Min andre bestemor som ikke kan spise sukker får ett fint varmt skjerf Anonymous poster hash: 29eec...fc8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #20 Skrevet 16. desember 2014 Åå, dere! Takk for mange fine forslag! Desverre har hun allerede mye av dette, både kamera, mobil og iPad. Digital bilderamme har hun også. Tror nok jeg er litt for sent ute med tanke på at vi kunne gått flere sammen om en litt dyrere/større gave. Jeg er ikke så dreven i matveien, så hvor får man evt. kjøpt brente mandler? Tanken slo meg om å kanskje lage til en liten gavekurv med mandler, en god fuktighetskrem (hun reiser snart til syden, igjen), noen el. telys og kanskje noe annet knask? Forslag til mer/annet jeg kan legge ved? Tror dere det kan være en ok julegave? Jeg vet hun liker å lese i bøker om gamledager, men jeg aner ikke hva hun har fra før. Abonnement på blad eller donasjon i hennes navn vet jeg ikke helt om hadde falt i god jord, så tør ikke gamble på det. Å gi henne en opplevelse hadde vært gøy, men hun er som regel den første til å melde seg på turer og slikt, og hun går på alt av konserter og teater med venninnegjengen sin. Så hun må evt. inkluderes i planleggingen dersom jeg skal få til det tror jeg. TSAnonymous poster hash: 1c525...971
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå