Gjest Haaploes Skrevet 14. desember 2014 #1 Skrevet 14. desember 2014 Familiemedlem har sagt han ønsker seg noe spiselig til jul "for du lager så mye godt, Carali!" Det er veldig hyggelig. Men! Familiemedlem er på slankern, og i min verden er spiselige julegaver sånne som får blodsukkeret til å stige idet du lukter på de (les fløtekarameller, kakao-på-pinne, etc.). Én ting er å lage sunne middager å invitere familiemedlem til, men jeg har hittil ikke klart å finne noe spennende og kalorifattig som samtidig er gøyalt (og mulig) å gi bort. Så, kjære Kvinneguiden - kan dere lære en naken kvinne å spinne?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #2 Skrevet 14. desember 2014 Knekkebrød kan jo være gøy?Anonymous poster hash: 9250b...63b 1
Eneri Skrevet 14. desember 2014 #3 Skrevet 14. desember 2014 Apoteket selger krukker med veldig god sennep, men hvis det skal være hjemmelagd må jeg komme med andre ideer. Aktuelt med sildegreier? Altså a la sursild, kryddersild, tomatsild? Chutney av et eller annet slag? Hvis det ikke trenger å sendes eller MÅ ligge under juletreet, kan jo grove rundstykker være en fin gave. Ser også mange lager frokostblandinger selv; musli, og har på fine glass. Eller sånn som brukes til topping på yoghurt, granola (med forbehold om feilstavet betegnelse)
Eneri Skrevet 14. desember 2014 #4 Skrevet 14. desember 2014 ... kom på en ting til. Grissini; sånne kavringpinner man kan ha ved siden av suppe eller salat. Antar det går an å bake dem med litt grovt mel. Disse er holdbare og kan pakkes inn dersom de er i en boks så de ikke blir most til smuler.
Gjest Lille-pus Skrevet 14. desember 2014 #5 Skrevet 14. desember 2014 Kunne muligens en krydret olje, som f.eks. chiliolje, være noe tror du? Knekkebrød er jo supert, og skikkelig godt også. 1
Lillemini Skrevet 14. desember 2014 #7 Skrevet 14. desember 2014 Knekkebrød, hjemmelaget müsli, sild i alle former (tomat, sennep, rømme, vanlig), syltetøy med alternativ søtningsmiddel som støvla (kjøp frossen blåbær eller jordbær), grove rundstykker som kan fryses ned, havrecookies med sukrin kanskje?
MissCoverdale Skrevet 15. desember 2014 #8 Skrevet 15. desember 2014 Det florerer en del oppskrifter på fudge med sukrin som er veldig gode=) Ikke akkurat slankemat, men det er sukkerfritt i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #9 Skrevet 15. desember 2014 - Einerøkt laks (pleier å gi det bort i julegave) - syltet kjøtt (bruker ribbekjøtt, skjærer bort fettet), - rista mandler (farlig godt, man klarer ikke slutte å spise om man smaker) Anonymous poster hash: af90a...4f6
Eliza Doalot Skrevet 15. desember 2014 #10 Skrevet 15. desember 2014 - Einerøkt laks (pleier å gi det bort i julegave) - syltet kjøtt (bruker ribbekjøtt, skjærer bort fettet), - rista mandler (farlig godt, man klarer ikke slutte å spise om man smaker) Anonymous poster hash: af90a...4f6 Syltet kjøtt høres inmari spennende ut. Vil du dele oppskrift?
Gjest Haaploes Skrevet 15. desember 2014 #11 Skrevet 15. desember 2014 Takk for gode tips, kjære Kvinneguiden! Nå står chilimandler i ovnen. Aldri forsøkt før, så dette blir spennende!
Boudicca Skrevet 16. desember 2014 #12 Skrevet 16. desember 2014 www.godt.no/#!/oppskrift/1709/hjemmelaget-og-sunt-godteri-sjokolade-og-vingummi Sånn?
Kvist Skrevet 16. desember 2014 #13 Skrevet 16. desember 2014 Jeg har lest en del grissinioppskrifter nå, og de oppgir en holdbarhet mellom 3 og 10 dager, eller sier ikke noe om det i det hele tatt. Hva tror dere? Jeg tenker at tørre brødpinner som beskyttes mot støt og fuktighet holder vesentlig lengre enn det, selv uten tilsatte konserveringsmiddler og sånt.
Kvist Skrevet 16. desember 2014 #14 Skrevet 16. desember 2014 Må legge til et tips når jeg først er her inne da. Hjemmelaget sennep. Kjøp gule og brune sennepsfrø, eddik, salt og sukker og eventuelle andre smakstilsetninger. Blir skikkelig tøff og sterk sennep!
veraa94 Skrevet 16. desember 2014 #15 Skrevet 16. desember 2014 Knekkebrød, musli, havrekjeks og sukkerfritt syltetøy
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #16 Skrevet 17. desember 2014 Jeg ville blitt supperglad hvis du skrev ned noen for meg nye og spennende middagsoppskrifter. Si at en av rettene inneholder sennep, en annen mandler og en tredje koriander så kan du gi oppskrifter og sennep, mandler og koriander. Jeg ville også blitt glad for en kjølebag med ferdiglagde middager i porsjonsbeger. Anonymous poster hash: 3860e...a31 1
melatonin Skrevet 17. desember 2014 #17 Skrevet 17. desember 2014 Brendte mandler med sukrin eller sukrinmelis er jo sundt, kokkosboller med sukrin i stede for sukker og med skikkelig mørk kokesjokolade utenpå, chilliolje eller krydder olje, knekkebrød som nevnt over her(kjempe godt), kjeks eller annet som holder seg en stund.
Gjest Haaploes Skrevet 17. desember 2014 #18 Skrevet 17. desember 2014 Jeg har lest en del grissinioppskrifter nå, og de oppgir en holdbarhet mellom 3 og 10 dager, eller sier ikke noe om det i det hele tatt. Hva tror dere? Jeg tenker at tørre brødpinner som beskyttes mot støt og fuktighet holder vesentlig lengre enn det, selv uten tilsatte konserveringsmiddler og sånt. Jeg tenker som deg. Gi det gjerne et forsøk og si fra hvordan det går!:-)
Kvist Skrevet 17. desember 2014 #19 Skrevet 17. desember 2014 Jeg tenker som deg. Gi det gjerne et forsøk og si fra hvordan det går!:-) Haha, jeg baker og gir bort og gir rapport i januar om de var harske eller ikke
Gjest Haaploes Skrevet 17. desember 2014 #20 Skrevet 17. desember 2014 Haha, jeg baker og gir bort og gir rapport i januar om de var harske eller ikke Nettopp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå