AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #1 Skrevet 14. desember 2014 Når man skal kjøpe gaver til hverandres barn, og den ene har 3 barn og den andre har 1 barn. Hvordan er det greiest å gjøre det mener dere? Kjøpe for en lik sum til hvert barn, eller litt mindre til de som er 3? Anonymous poster hash: 35b5e...f61
Flavio Skrevet 14. desember 2014 #2 Skrevet 14. desember 2014 (endret) Noenlunde likt beløp til hvert barn. Den som har tre, kan heller hjelpe den andre med penger, hvis det blir vanskelig. Det var i alle fall min første tanke, men det er mulig jeg lider under likhetstyranniet her. Hvis man ikke bor sammen, kan det selvsagt gjøres avvik her. Samme hvis det er vesentlig aldersforskjell på ungene. Edit: Jagde prentesvarten på dør! Endret 14. desember 2014 av Flavio 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #3 Skrevet 14. desember 2014 Jeg har en god del barn som jeg er tante til, mens min samboer er onkel til en. Jeg gjør det da slik at i de familiene som det er flere barn, kjøper jeg gaver for en spesiell sum, mens i de familiene som det bare er ett barn, kjøper jeg gjerne noe ekstra. Dette syns jeg ikke er urettferdig. Det er bl.a noen som har 4 barn i min familie, det blir litt mindre gaver dit da det er 4 barn å handle til, enn til de to familiene som bare har 1 barn hver Sikkert mange som mener dette er urettferdig, men selv syns jeg dette er greit. Anonymous poster hash: 20fa6...70d
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #4 Skrevet 16. desember 2014 Jeg tenker alle bør få likt. Vet ikke om barna kjenner hverandre men om de gjør det så er det ikke artig å vite at du fikk for 300 mens den andre fikk for 900... Dersom de har en likestilt relasjon til dere 😊Anonymous poster hash: 05dbd...457
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #5 Skrevet 16. desember 2014 Kjøper i utgangspunktet likt (hvis det ikke er noe annet som ligger bak, dvs en av familiene har dårlig råd, liten familie ol, da kan det bli litt mer til disse, feks legge ved noe fornuftig til gaven). Eneste jeg skiller på er gaver til de voksne, for jeg har liten familie så har ikke kuttet ut voksengaver. Min bror som ikke har barn får en større gave enn min søster som har to barn jeg kjøper til. Anonymous poster hash: 42872...03f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå