Gjest Pet Skrevet 28. juli 2004 #1 Skrevet 28. juli 2004 Hvor kjøper dere klær til tenåringene deres? Sønnen min er ikke begeistret for klær fra Cubus og H&M. Når jeg spør hvor han vil gå for å kjøpe klær, vet han ikke. Synes han skal få være med på å bestemme litt selv, men kjøper ikke olabukser til 600 kroner. Noen tips?
Gjest Ethereal Skrevet 28. juli 2004 #2 Skrevet 28. juli 2004 Hva med for eksempel Jack&Jones eller Blend? De har i hvertfall OK klær til en rimelig(ere) penge. Men det kommer vel også litt an på hvor stor han er. Hva med å la han få noen få merkeplagg (f.eks T-skjorter), og heller kjøpe rimeligere basisklær? Jeg synes egentlig at H&M har masse stilige klær til gutter, de er kanskje blant de fremste til å plukke opp nye trender. Men unger i den alderen er nok altfor merkebevisste...
Gjest gjesta Skrevet 28. juli 2004 #3 Skrevet 28. juli 2004 Sønnen min er 15 nå. Handler på H&M, JC og Jack&Jones. H&M har da mye kule klær til en fornuftig pris?
Gjest Pet Skrevet 28. juli 2004 #4 Skrevet 28. juli 2004 Sønnen min er 15 nå. Handler på H&M' date=' JC og Jack&Jones. H&M har da mye kule klær til en fornuftig pris?[/quote'] Kanskje jeg skal ta ham med på H&M igjen... Kjøpte mye til ham der da han var mindre, så jeg tror han har inntrykk av at klærne der er "barnslige". Hva er ca-prisen på en bukse på JC og Jack&Jones?
Gjest Ethereal Skrevet 28. juli 2004 #5 Skrevet 28. juli 2004 Hva er ca-prisen på en bukse på JC og Jack&Jones? Vil tippe på rundt 400, Blend ligger vel på samme nivå. Men JC selger mest vanlige merker som Diesel, Levi's, Lee osv, og de er ikke spesielt rimelige...
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2004 #6 Skrevet 28. juli 2004 Jeg har en datter på 17 år. Hun har handlet på JC, Carlings og Bik-Bok siden hun ble tenåring. Carlings har masse tøffe klær til gutter. Men mulig det er dyrt der asså.
Gjest Pet Skrevet 28. juli 2004 #7 Skrevet 28. juli 2004 Vil tippe på rundt 400, Blend ligger vel på samme nivå. Men JC selger mest vanlige merker som Diesel, Levi's, Lee osv, og de er ikke spesielt rimelige... Har Blend butikk i Oslo? Jeg er helt grønn på dette området, men nå skal vi snart ut å handle til (undgdoms)skolestart og da er det vel om å gjøre å se litt kul ut, regner jeg med.
Gjest gjesta Skrevet 28. juli 2004 #8 Skrevet 28. juli 2004 Jeg syntes det ble greiere å handle på H&M nå som han kan bruke små herrestr/ungdomsstr. istedet for barnestr. Den alderen sønnen din er i nå kan være litt vanskelig, de faller liksom mellom to stoler - for stor til barneavd. klær, men for små til voksenstr. Jack&Jones bukser ligger fra kr 299 og oppover, for en jeans må du nok regne med ca 400. Jeg har vært fornøyd med kvaliteten derfra. JC ligger noe høyere, men de har merker der ( Crocker?) som er litt rimeligere og som jeg mener å huske at gutten min hadde når han var rundt 13 år. Se på barneavd. til JC, der finner du bukser som ikke er Diesel, Levis osv. Det positive hos Jack&Jones er at du kan velge både str i livet og i lengden. Greit med tenåringen min som er lang og tynn.
Gjest Pet Skrevet 28. juli 2004 #9 Skrevet 28. juli 2004 Jeg syntes det ble greiere å handle på H&M nå som han kan bruke små herrestr/ungdomsstr. istedet for barnestr. Den alderen sønnen din er i nå kan være litt vanskelig, de faller liksom mellom to stoler - for stor til barneavd. klær, men for små til voksenstr. Jack&Jones bukser ligger fra kr 299 og oppover, for en jeans må du nok regne med ca 400. Jeg har vært fornøyd med kvaliteten derfra. JC ligger noe høyere, men de har merker der ( Crocker?) som er litt rimeligere og som jeg mener å huske at gutten min hadde når han var rundt 13 år. Se på barneavd. til JC, der finner du bukser som ikke er Diesel, Levis osv. Takk! Og så var det å finne ut hvor i Oslo vi må gå, da. Noen som vet?
Gjest Ethereal Skrevet 28. juli 2004 #10 Skrevet 28. juli 2004 Nå bor ikke jeg i Oslo, men du kan prøve på et kjøpesenter som for eksempel Oslo City? De butikkene som er nevnt i tråden, ligger ofte på kjøpesenter.
Gjest Pet Skrevet 28. juli 2004 #11 Skrevet 28. juli 2004 Nå bor ikke jeg i Oslo' date=' men du kan prøve på et kjøpesenter som for eksempel Oslo City? De butikkene som er nevnt i tråden, ligger ofte på kjøpesenter.[/quote'] Både jeg og sønnen HATER å gå i butikker, så jeg vil gjerne vite på forhånd akkurat hvor de butikkene som fører det jeg skal ha ligger. Oslo City hater jeg mer enn noe annet kjøpesenter, kanskje bortsett fra Strømmen Storsenter, hvor jeg alltid går meg bort...
Gjest Pet Skrevet 28. juli 2004 #12 Skrevet 28. juli 2004 Nå har jeg vært inne på www.flava.no og bestilt mye fint! Der har de den typen klær han liker. Bestilte tre bukser og jakke og genser til 1200 kroner!
Ylajali Skrevet 28. juli 2004 #13 Skrevet 28. juli 2004 På JJ er jeans ganske dyre, kjøpt to der til min samboer og begge kosta i overkant av 800 kr.
Gjest gjesta Skrevet 28. juli 2004 #14 Skrevet 28. juli 2004 Sønnen min handler det meste av sine klær på JC. Det meste jeg har betalt for ei bukse er 400. Som regel blir det 250-350. Gensere koster fra 150 og oppover. T-skjorter til en 100-lapp.
Gjest gjesta Skrevet 28. juli 2004 #15 Skrevet 28. juli 2004 Prisene gjelder størrelser opp til 160 - 170 cm. Ikke all JC-butikkene fører barneklær. Har ikke kjennskap til butikkene i Oslo, men vet at Sandvika storsenter har JC-butikk med barneklær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå