Gå til innhold

er dette bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søskenbarnet mitt spiser 1200kcal(eller mindre) hver dag, dette er vel ikke helt bra vel? Hun er 12år,173cm høy og veier 53kg. Hun trener også hver dag. Hva vil skje mex henne hvis hun fortsetter sånn?

Anonymous poster hash: bd606...83c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søskenbarnet mitt spiser 1200kcal(eller mindre) hver dag, dette er vel ikke helt bra vel? Hun er 12år,173cm høy og veier 53kg. Hun trener også hver dag. Hva vil skje mex henne hvis hun fortsetter sånn?

Oii mente "med*

Skrevet

12 år og teller kalorier?? Noe er riv ruskende gærn! Hun har en bmi på 17,7, det er definert som undervektig. Hun må få i seg mere mat og legge på seg!

Høres ut som spiseforstryrrelse, og det verste utfallet er døden.

Andre utfall er (også på grunn avhennes unge alder): hun vil underutvikle seg i puberterten (kanskje den har startet?), miste hår, benskjørhet, mensen kommer ikke, hjernen stopper sin utvikling, paranoid, meget forvrengt kroppsbilde etc etc

Hvis ikke organene får nok energi til å fungere så vil dem slå seg av en etter en. Gå på nett og les om spiseforstyrreler, men ikke gå på proana-sider (pro anorexia).

Anonymous poster hash: 2cd5f...e05
Gjest Lillemyyy85
Skrevet

12 år og teller kalorier?? Noe er riv ruskende gærn! Hun har en bmi på 17,7, det er definert som undervektig. Hun må få i seg mere mat og legge på seg!

Høres ut som spiseforstryrrelse, og det verste utfallet er døden.

Andre utfall er (også på grunn avhennes unge alder): hun vil underutvikle seg i puberterten (kanskje den har startet?), miste hår, benskjørhet, mensen kommer ikke, hjernen stopper sin utvikling, paranoid, meget forvrengt kroppsbilde etc etc

Hvis ikke organene får nok energi til å fungere så vil dem slå seg av en etter en. Gå på nett og les om spiseforstyrreler, men ikke gå på proana-sider (pro anorexia).

Anonymous poster hash: 2cd5f...e05

å du store min. Det var virkelig bra at du svarte meg! Du kan faktisk ha reddet livet hennes, jeg skal si alt dette til henne på en måte hun skjønner. Så tusen takk for svaret ditt, du er virkelig til hjelp!!

Skrevet

Dette må du ta opp med foreldrene hennes så de får satt i gang hjelpesystemet. Spiseforstyrrelser i så ung alder er svært alvorlig

Anonymous poster hash: 9cd69...cad
Gjest Lillemyyy85
Skrevet

Dette må du ta opp med foreldrene hennes så de får satt i gang hjelpesystemet. Spiseforstyrrelser i så ung alder er svært alvorlig

Anonymous poster hash: 9cd69...cad

det skal jeg gjøre! Takk for svar :)
Skrevet

Bra du spurte her for hun må ha hjelp nå før dette går for langt. Lykke til.

Anonymous poster hash: 887e7...cd5
Skrevet

Husk på at spiseforstyrrelser er en mental lidelse.

Å tro at noen blir frisk av spiseforstyrrelser av å høre at det de gjør er skadelig er naivt. Jeg ville sørget for profesjonell hjelp dersom dette er noe som har pågått lenge.

Anonymous poster hash: 5ae37...1d6
  • Liker 1
Skrevet

Syns dere er litt raske med å konkludere at hun er underernært. Husk at det her er snakk om en 12-åring, og at det kan være store forskjeller i hvor utviklet en 12-åring er! Husk at man skal ikke bruke samme utregning av BMI på barn som på voksne! En BMI på 17.7 hos ei jente på 12 år indikerer normal vekt i følge denne kalkulatoren.http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/kmi-kroppsmasseindeks-3263.html

Hvis hun trener mye er det mulig hun får i seg forlite kalorier, men problemet er om hun har veldig fokus på dette. Jenta er normalvektig og burde absolutt ikke tenke på å slanke seg. Men hun er ikke nødvendligvis spiseforstyrret for det.

Er du bekymret for henne så snakk med foreldrene hennes.

Skrevet

Ut fra alle innleggene du har skrevet tidligere, Lillemy85, og det tidligere innlegget om din "søster" som var 12år og spiste 1200kalorier, er det tydelig at dette er snakk om deg. Skjerpings.

Anonymous poster hash: e31de...ed1

Skrevet

Tror du bør oppsøke hjelp Lillemy, du har utifra innleggene dine ett veldig anstrengt forhold til mat. Du tenker kanskje at det du driver med er helt normalt, men det er det dessverre ikke og det må du bare innse. Søk hjelp så fort som mulig, det er ikke mye gøy når mat og kalorier blir det eneste du tenker på og prioriterer.

Gjest Daenerys
Skrevet

Kjære ts,

jeg må stenge tråden din siden ditt søskenbarn er undervektig, og vi vet ikke kompetansen bak svarene på kvinneguiden. Jeg ber deg lese retningslinjene for kosthold, trening og sport, og at søskenbarnet din heller spør mamma eller lege om mengdene mat. En 12-åring skal ikke trenge å tenke på om dette er mye mat eller ikke.

Daenerys, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...