lillemyopi Skrevet 14. desember 2014 #1 Skrevet 14. desember 2014 Hei! Har kjøpt sett med 2 krus + tusjer fra panduro, 2 krus fra ikea og 4 tallerkener fra søstrene grene. Instruksjonene fra pennene sier at det skal tørke i 4 timer, deretter fikseres i ovn ved 160 grader i 30 min. Så jeg har noen spørsmål: 1: Tror dere det funker like godt med krus/tallerken fra ikea/søstrene grene? (Er redd for at de skal sprekke). 2: Hvordan er det best å behandle de i ovnen? (Noen steder står det å sette de inn i kald ovn, ta tiden fra temperaturen er oppnådd, og deretter avkjøle med åpen dør). Det står ingenting om fremgangsmåte på instruksjonene til tusjene. 3: Er det mulig å steke de i to etasjer, slik jeg får stekt alt på en gang? (Står ikke noe om plassering i ovn, eller varmluft o.l på instruksjonene...) Setter veldig stor pris på om noen kan svare meg:) De var ferdig tegnet ca 09.45. og kan da stekes tidligest 13.45.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #2 Skrevet 14. desember 2014 Du har sikkert stekt dem allerede, men for fremtiden bør du vite at de bør settes inn i kald ovn. Ujevnheter i glass eller porselen kan gjøre at varmen ikke trenger inn like raskt overalt, slik at det sprekker. Ildfaste former er fri for slike urenheter, men vanlig porselen er ikke det. Du kan steke i flere etasjer hvis du har varmluft, men pass på at ting ikke står for tett. De øverste lagene bør helst stå på rist, og det må være god plass for lufta til å komme rundt alt. Anonymous poster hash: 91c7a...8e8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå