Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Får man noen form for jevnlig vurdering i ens prestasjons i et fag gjennom semesteret på BI? Så vidt jeg vet, har man arbeidskrav man må fullføre for å få gå opp til eksamen, men får man karakter som i hvert fall gir en pekepinn på hvordan man gjør det?

Der jeg studerer nå (høgskole) har vi veldig mange arbeidskrav, men som kun blir godkjent/ikke godkjent, uten en eneste kommentar ved siden av. Dette gjør det demotiverende å bruke tid på å skrive 10 oppgaver på 3000 ord gjennom ett semester, når man ikke engang vet om man ligger på en E eller en A.

Vurderer altså å bytte til en annen skole hvor foreleserne har litt egen erfaring fra feltet (business), og hvor man får en eller annen form for jevnlig tilbakemelding (i hvert fall én i midten av semesteret eller noe). I hvert fall når man har så mange obligatoriske arbeidskrav.

- Hilsen en litt oppgitt student...

Anonymous poster hash: 0c872...84e
Gjest Meglerfrøken
Skrevet

Hei!

Jeg går på BI, og det stemmer at vi må ha innleveringer med jevne mellomrom i flere fag. i mattematiske fag som finans og regnskap, er det lite tilbakemeldinger å få. Da må du ta den over its learning og poengsummen du oppnår, avgjør om du består den innleveringen eller ikke.

Andre innleveringer blir bare godkjent, ikke godkjent. Tror jeg bare har fått en kommentar av de 10 innleveringene jeg har levert inn oppigjennom de siste årene.

MEN! Erfaringsmessig, er jeg mer fornøyd med studieopplegget på BI, fremfor UiA, hvor jeg tidligere studerte. Har opplevd tilgjengelige forelesere, engasjerte medstudenter og veldig hyggelige studieveiledere.

På UiA, opplevde vi at foreleserne fikk såkalte "A" studenter til å komme å veilede oss, og alle gruppene som var der samme dag som meg, fikk beskjed om at "åh, dette er jo kjempebra! dette blir en A vettu!".

And that was it. Ikke konkret hva som var bra, eller hva som ikke var bra.

Ved BI har flere av foreleserne egne fb grupper for fagene sine, hvor du kan spørre foreleser, medstudenter og det blir lagt ut gode besvarelser. ( dette kan jo ha blitt ellers også nå, det er 4 år siden jeg gikk ut fra UiA).

Uansett. Jeg angrer ikke på valget om å bytte fra offentlig til privat.

Lykke til med utdanningen og valget av skole!

Skrevet

Hei!

Jeg går på BI, og det stemmer at vi må ha innleveringer med jevne mellomrom i flere fag. i mattematiske fag som finans og regnskap, er det lite tilbakemeldinger å få. Da må du ta den over its learning og poengsummen du oppnår, avgjør om du består den innleveringen eller ikke.

Andre innleveringer blir bare godkjent, ikke godkjent. Tror jeg bare har fått en kommentar av de 10 innleveringene jeg har levert inn oppigjennom de siste årene.

MEN! Erfaringsmessig, er jeg mer fornøyd med studieopplegget på BI, fremfor UiA, hvor jeg tidligere studerte. Har opplevd tilgjengelige forelesere, engasjerte medstudenter og veldig hyggelige studieveiledere.

På UiA, opplevde vi at foreleserne fikk såkalte "A" studenter til å komme å veilede oss, og alle gruppene som var der samme dag som meg, fikk beskjed om at "åh, dette er jo kjempebra! dette blir en A vettu!".

And that was it. Ikke konkret hva som var bra, eller hva som ikke var bra.

Ved BI har flere av foreleserne egne fb grupper for fagene sine, hvor du kan spørre foreleser, medstudenter og det blir lagt ut gode besvarelser. ( dette kan jo ha blitt ellers også nå, det er 4 år siden jeg gikk ut fra UiA).

Uansett. Jeg angrer ikke på valget om å bytte fra offentlig til privat.

Lykke til med utdanningen og valget av skole!

Hei,

Tusen takk for flott svar! Jeg syns nok at det høres ut som opplegget hos dere er noe bedre enn der jeg går nå. Føler du at foreleserne dine har egen erfaring fra feltet som de trekker med seg inn i undervisningen? Det er det i hvert fall ikke på høgskolen min, og det syns jeg er veldig leit. De er liksom ikke like engasjerte da, og det blir kun det teoretiske og litt kjedelig..

Hvilket studie går du? Jeg har tenkt litt på Internasjonal Markedsføring og Økonomi og administrasjon. Jeg tror nok det blir sistnevnte i så fall, tror ikke jeg er veldig gira på markedsføring, hehe :)

Går du i Oslo?

Jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver om dine erfaringer fra UiA angående medstudentevaluering og såmt, sånt opplegg er det mye hos oss også - ikke veldig imponerende opplegg.

Aldri kult å måtte begynne på nytt, men det er jo i hvert fall bedre å gjøre det før det er gått 3 år, hvis man ikke er fornøyd (tenker jeg). Fikk du overført noen studiepoeng, eller måtte du begynne helt på nytt?

- ts

Gjest Meglerfrøken
Skrevet (endret)

Hei,

Tusen takk for flott svar! Jeg syns nok at det høres ut som opplegget hos dere er noe bedre enn der jeg går nå. Føler du at foreleserne dine har egen erfaring fra feltet som de trekker med seg inn i undervisningen? Det er det i hvert fall ikke på høgskolen min, og det syns jeg er veldig leit. De er liksom ikke like engasjerte da, og det blir kun det teoretiske og litt kjedelig..

Hvilket studie går du? Jeg har tenkt litt på Internasjonal Markedsføring og Økonomi og administrasjon. Jeg tror nok det blir sistnevnte i så fall, tror ikke jeg er veldig gira på markedsføring, hehe :)

Går du i Oslo?

Jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver om dine erfaringer fra UiA angående medstudentevaluering og såmt, sånt opplegg er det mye hos oss også - ikke veldig imponerende opplegg.

Aldri kult å måtte begynne på nytt, men det er jo i hvert fall bedre å gjøre det før det er gått 3 år, hvis man ikke er fornøyd (tenker jeg). Fikk du overført noen studiepoeng, eller måtte du begynne helt på nytt?

- ts

Hei!

Jeg går eiendomsmegling, men gikk siv.øk på UiA. Tok bare 1 år før jeg fant ut at det studiet ikke var noe for meg.

Jeg tar studiene ved BI Nydalen, og trives i stor grad veldig godt. Foreleserne har virkelig stått på for at vi skal lære mest mulig, og for å engasjere oss i studiene. Strategi foreleseren vår var rett og slett en helt!

Nå har vi hatt noen av de fagene som de har på øk.ad, og jeg har stort sett vært fornøyd. Men du må huske at det er mye fokus på at du skal ta ansvar for egen læring, og det er det ved BI også. For min del, har det funket greit. Jeg blir nok ikke en A student, men det er nok fordi jeg er for ivrig på eksamen til å få vist hva jeg kan, til å svare på det de faktisk spør om... ;)

Ta gjerne kontakt på pm om det er noe du lurer på, så kan jeg selvsagt svare etter beste evne:)

Når det kommer til studiepoengene mine fra Uia, så har jeg aldri prøvd å fått de ført over, da jeg uansett ville følge undervisningen ved BI og forbedre karakterer i enkelte fag. Det blir nok litt mer kostbart, men det var en gang slik jeg valgte det på det tidspunktet;)

Hør med en studieveileder ved BI hvordan de ordner det. [email protected] er adressen deres:)

Mvh

Meglerfrøken

Endret av Meglerfrøken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...