Gå til innhold

Kom til å tenke på og skrive en viljes erklæring....


Gjest Lottemor

Anbefalte innlegg

Gjest Lottemor

Jeg satt og leste innleg på http://groups.msn.com/Heltalenemedbarn/ og der var det snakk om hvist en enslig forsørger dør så kan man skrive en viljes erklæring....

Dette skal jeg gjøre,men vet ikke hvordan..... noen som vet om man må ha en jurist til å sette opp denne for meg??

Er det andre som har tenk i denne banen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skal jeg også gjøre, når jeg får rotet meg til det.

Tror det holder med et skriv, vitner og så kan man jo tinglyse det.

Tror det skulle holde.

Er jo bare å ta en telefon til jussformidlingen eller no vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Lottis.. :)

Jeg skrev en viljeserklæring for noen år siden. Dette fordi at dersom jeg fallt fra, så ønsket jeg at min daværende ektemann skulle ta seg av MIN sønn. Jeg ville ikke at gutten min skulle splittes fra søsknene sine. Det jeg gjorde var ganske enkelt å gå til en advokat.. han satte opp et dokument og skrev under... så skrev jeg under.... og så kontordamen. Han har et dokument hos seg... og jeg har et hos meg. Så hvis jeg faller fra, så vil min nåværende eksmann ha et dokument som sier at mitt siste ønske er at HAN skal ha foreldre retten over min sønn..

Det koster jo litt, men ikke FOR mye. Det koster ca. en advokat time eller to... ca. 1000 kroner... ???

Enkelt og greit.. ikke sant??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv hva du vil. Signer under, og få 2 vitner til å signere. Gjør dette i to-tre eksemplarer, som du vet hvor oppbevares i tilfelle de skal endres. Det er jo greit at et av eksemplarene er hos den du vil skal ha barnet. Et kan du ha i bankboksen din (om du har noen). Vitsen er at det ikke skal være vanskelig å finne dem om du skulle falle fra. Det blir som et testament.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...