Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du ofte har gode råd ang sminke og hudpleie. Kunne du skrevet produktene du bruker hvis du har tid?:)

Anonymous poster hash: 12d45...23f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk, det var hyggelig å høre :)

Jeg er langt fra noen ekspert, men vet hva som fungerer for meg.

Hvis jeg skal skrive opp alt jeg bruker innenfor sminke og hudpleie blir det ett langt innlegg,

særlig ettersom det varierer veldig etter årstider da både hud og sminke er annerledes etter årstidene

for meg, samt at jeg elsker å teste ut nye ting innenfor hudpleie/sminke så kan variere etter det også,

men kan da forsøke å skrive opp litt av det jeg bruker akkurat nå. Tror nok det blir ett langt innlegg

uansett, så kan lage ett for hudpleie, og ett eget for sminke.

Jeg bør kanskje beskrive huden min først slik at ikke noen med annen hudtype prøver

ut det samme som meg, da det som fungerer for noen ikke automatisk fungerer for andre.

Huden min er kombinert som heller mot det fete, fuktfattig i høst og vintermånedene,

sensitiv og veldig acne prone. I sommermånedene blir huden min veldig fet, og jeg

må da bytte ut produkter i rutinen min, da jeg heller ikke merker noe til fuktfattighet

i sommermånedene. Noen vintre er jeg mer fuktfattig enn andre, uavhengig av

om jeg er nøye med hudpleie og bruker gode produkter, og denne vinteren er huden

min merkelig nok ekstremt fuktfattig selv om det ikke er særlig kaldt ute.

Jeg reagerer veldig fort med urenheter på produkter som huden min ikke liker,

men har ellers helt ren og fin hud for tiden da jeg ikke bruker noe som huden min reagerer på,

og er nøye med hudpleie. Er jeg ikke nøye med rutinen min så merker jeg det på huden med

en eneste gang og får utbrudd. Så selv om det jeg skriver opp kan virke som utrolig mye for mange mennesker, så er det dette som gjør at min hud nå stråler og ikke er full av urenheter og ikke ser

gusten/grå ut. Jeg har dessverre hud som reagerer veldig fort, men er glad for at jeg har funnet ut

hva som fungerer for meg, og skulle ønske jeg hadde gjort det i yngre alder, da jeg får komplimenter

for huden min daglig nå, samt får høre at jeg ser yngre ut enn jeg er, og det tror jeg er mye takket være hudpleien min. Og min hud var på langt nær så fin i yngre dager. Jeg får fortsatt hormonelle utbrudd,

noen dager i måneden, men ikke like ille som før, og jeg vet nå hva jeg skal gjøre for å bli kvitt det fort.

Hudpleie:

Morgen:

Rens : Alt i ett renseprodukt, har brukt Decleor Micellar Water, akkurat for øyeblikket bruker

jeg Matis Vitality by M, men går nok tilbake til Decleor sin når denne er tom, eller prøver en

annen en.

Serum : Emergin C Vitamin C 20% serum

Øyne : Emergin C Protocell bio active øye krem, Emergin C Organics Eyelight serum

Dagkrem : Emergin C Protocell bio active krem, som jeg syns er en utrolig god krem

med aktiv anti age, men syns den gir hakket for lite fukt nå i vintermånedene til min

svært fuktfattige hud, så kommer til å begynne å bruke Emergin C Organics Phytocell

krem på dagtid også, da jeg straks er tom for denne.

Kveld:

Rens : Emergin C Pomegranate cleanser eller Clinique take the day of cleansing balm,

samt Emergin C Peach toner etter.

Serum : Decleor Ylang Ylang serum de fleste kvelder pga forebygging for urenheter som

jeg har lett for å få, men varierer litt med Linda Johansen TLC recovery oil hvis huden er

veldig fuktfattig og stram, sensitiv og rød eller sår. Denne er utrolig "helbredende" på

huden min.

Øyne : Emergin C Protocell bio active øye krem, Emergin C Organics Eyelight serum

eventuelt Ole Henriksen Ultimate lift eye gel hvis jeg føler at øynene er hovne

Nattkrem : Emergin C Organics Photocell krem for øyeblikket. Denne er fantastisk,

men jeg syns faktisk at Decleor Aroma White C nattkrem er hakket bedre som nattkrem

til min hud om vinteren. Bruker også Decleor sine nattbalmer noen netter, da enten

Decleor aroma night neroli essential balm eller Decleor aroma night rose d`orient balm.

Noen netter (særlig hvis jeg har utbrudd eller grå/gusten hud) bruker jeg

Ole Henriksen Invigorating night gel, da denne er helt fantastisk til å fikse utbrudd over

natten og gi huden glød, men gir ikke nok fukt til min hud hvis jeg bruker den hver natt.

Behandlinger :

En gang pr uke skrubber jeg huden med MD Formulations face & body scrub.

Etterfølger med Emergin C Deglazing rensemaske som jeg har på huden i ca 30 min.

Etterfølger denne med fuktmaske som nå varierer mellom Decleor hydra floral fuktmasken

(den gamle da jeg hamstret denne da de ødela denne med en ny versjon jeg ikke liker)

eller Matis Jeunesse Youth hydrating mask. Denne lar jeg ligge på huden så lenge den

trenger for å trekke godt (helt inn) i huden. Dette gjør jeg slavisk en gang pr uke.

De andre tingene under her varierer etter om jeg har tid/ork/føler jeg trenger det og

nøyaktig hva jeg føler huden trenger osv.

Men jeg merker stor forskjell på huden min når jeg har tid til å prioritere det.

Noen ganger pr uke bruker jeg Emergin C Organics peel & toner kit.

Dette er fantastisk og jeg elsker det. Dette kan brukes hver kveld også.

Og noen uker gjør jeg nesten faktisk det. Dette gir glød, og jeg har merket

at det er fantastisk til å bli kvitt hudormer for min del da det drar dem ut.

Jeg har også merket stor forskjell på porene mine etter at jeg begynte med dette.

Det fungerer faktisk bedre for meg enn MD Formulations Continous renewal serum

som mange (inkl meg selv) elsker, men huden min har ikke behov for dette lenger.

Dette blir som en kjemisk peeling til hjemmebruk og hud som er sensitiv og ikke

tåler skrubber vil mest sannsynlig tåle dette.

En gang pr uke bruker jeg enten

- Dermalogica Age Smart Multivitamin Power Recovery Masque (etter peel-kit`et til Emergin C)

- Emergin C Organics Phytocell detox maske (etter peel-kit`et til Emergin C) eller

- MD Formulations Firming treatment mask (alene da denne har peeling-effekt)

Felles for disse er at dette er ansiktsmasker som gjør flere ting, renser, fukter, peeler, gir glød osv.

Man trenger bare en av disse, men ettersom jeg er hudpleie-junkie og ikke klarer å la være å

teste nye ting hele tiden så har jeg flere :)

Ved behov bruker jeg Linda Johansen TLC recovery mask som er fantastisk til sensitiv,

sår, tørr, solbrent hud osv (har t.o.m brukt denne på barnet mitt som ble solbrent i sommer,

og det fungerte fantastisk, rødhet ble borte og svien sluttet med en gang denne kom på)

Denne er utrolig "helbredende" for sår hud.

Ved behov, når jeg føler at jeg trenger å våkne, har ett viktig møte eller noe annet som

gjør at jeg føler jeg trenger noe ekstra en morgen, skal ut en kveld eller lignende bruker jeg

Linda Johansen Instant rescue mask. Jeg føler at huden min stråler etter bruk av denne.

Dette er stort sett det jeg bruker, men som jeg skrev over, i vår og sommermånedene

bytter jeg ut serum/dagkrem osv. Jeg er da utrolig glad i Matis purete serum og dagkrem,

og også Matis Vitalitè energising krem. En annen grunn til at jeg bytter ut det jeg bruker

er fordi jeg elsker hudpleie, virkelig brenner for det, og derfor elsker å teste ut nye ting

som jeg så anbefaler videre til venninner/familie osv.

Jeg er helt overrasket over hvor stort dette innlegget på hudpleie ble :sjokkert:

I perioder tenker jeg at jeg skal bruke opp alt jeg har før jeg handler nytt og

forenkle rutinen min slik at jeg bare har noen få produkter, men det fungerer aldri

for meg, og reiser jeg bort å tar med meg bare noen få produkter ser jeg det fort på

huden min uken etter, så det er tydelig at dette fungerer for min hud.

Jeg tar det som ett stort kompliment at du ønsker å vite hva jeg bruker.

Håper du får noen nytte av det.

kr 0,00

Skrevet

Her har du produkter innenfor sminke som jeg bruker. Kan høres mye ut dette også,

men jeg bruker faktisk ikke sminke hver eneste dag. Huden min har alltid godt av å

bruke minst mulig sminke, og selv med gode produkter som huden min tåler har jeg

lett for å få urenheter hvis jeg bruker sminke hver dag, eller bruker mye sminke.

Primer : Dior pore minimizer skin refining matte primer

Foundation :

- Eva Garden Double last Foundation (god dekkevne og varighet)

- Eva Garden Perfekt skin Foundation (gir godt med fukt når jeg er fuktfattig)

- Diorskin Nude BB krem (fantastisk naturlig look som ikke ser sminket ut, elsker denne)

- Ole Henriksen Perfect truth CC krem ( gir godt med fukt, naturlig look, flott om sommeren)

- Jane Iredal Glow time full coverage mineral BB krem (utrolig dekkevne, men kan bli blank)

- Glo Minerals Pressed base mineral Foundation

(god dekkevne, matter ned, fin når huden er ekstra fet)

- ID Bare Minerals matte foundation

(naturlig lett matt dekkevne, flott når huden er fet)

Må si at favorittene av disse er nok Eva Garden Double last og Diorskin nude BB krem.

Om sommeren Ole Henriksen CC krem pga høy solfaktor og får fantastisk glød med denne,

eller ID Bare Minerals matte når jeg har ekstra fet hud.

Concealer :

- Glo Minerals under eye concealer

- Glo Minerals camouflage concealer

- ID Bare Minerals correcting concealer

- YSL Touchè Eclat (vet det er en highlighter, men lysner øynene mine flott, og bedre enn

de fleste concealer til mine øyne)

- Clarins Instant concealer

Blush :

- Glo Minerals blush i fargene sweet eller papaya

- The Balm Frat boy

- The Balm Hot mama

Highlighter :

- The Balm Mary Lou Manizer

- Too Faced Pink leopard brightener

- Make up mekka luminous cream highlighter i golden glory

Øyeskygge :

- Urban Decay : Naked 1 eller vice paletten

- The Balm Nude tude paletten

- Maybelline Colour tattoo 24 HR i fargen 35 on and on bronze

- L`oreal colour riche i 305 kaki repstyle

- L`oreal colour appeal trio pro i 310 kaki

- L`oreal colour appeal trio pro i 319 golden green

- Chanel lumières polychromes (tror ikke denne selges lenger)

- Isadora Eye shadow palette i 53 blooming spring

- Dior 5 colour eye shadow palette i 790 night dust

Eyeliner :

- L`oreal gel intense eyeliner

- L`oreal superliner

- Eva Garden eye pencil 01

- Eva Garden eye pencil 94

- Isadora Fine liner eye stylo

- Isadora Inliner i nude

Bruker sjelden eyeliner annen enn på våtkanten og da nude inliner.

Bronzer :

- The Balm Bahama mama (til countouring)

- The Balm Betty Lou Manizer

- Too Faced Leopard love peach bronzer (finnes ikke lenger dessverre)

- Chanel Les Beiges i N30 er perfekt som bronzer nå om vinteren. Gir fantastisk glød.

Brukes som finishing powder om sommer.

Finishing Powder :

- The Balm sexy mama anti shine transcluent powder

- LA Minerals Diamond veil

- Chanel Les Beiges i N30, tror jeg trenger N10 eller N20 nå om vinteren.

Leppeprodukter :

- Korres lip butter i enten Mango eller Wild rose

- Glo Minerals gloss (coconut, naked og persimmons)

- Clinique superbalm (apricot, lilac, raspberry og rootbeer)

- Isadora twist up gloss stick, knallrød og en beige, farge er slitt bort så

disse er mye brukt i høst.

- Chanel rouge Coco shine i fargene Deauville, Libertè og Synopsis.

(absolutt de beste leppestiftene jeg noen gang har prøvd, tørker ikke ut leppene)

- Maxfactor i sunbronze

- L`oreal colour riche i 210 rose profond

- Maxfactor Lipfinity i 160 (elsker varigheten men tørker fort ut leppene syns jeg)

Mascara :

- Chanel Inimitable Intense

- Chanel Volume de chanel

Og tilslutt Urban Decay De slick oil Control make up setting spray.

Denne bruker jeg alltid hvis jeg har på mye sminke, har en veldig lang dag foran meg

med mye møter, eller har en kveld på by`n osv. Helt fantastisk og gjør at sminken holder.

Håper også dette var til hjelp :)

Egentlig veldig morsomt å gå gjennom hva jeg faktisk har, ser at jeg bør bruke opp en del

før jeg shopper noe mer nå, men sminke og hudpleie er så gøy, jeg elsker å shoppe det mer

enn f.eks klær så det er min "lille ting" :)

Skrevet

Takk! Veldig snillt:)

Skal se igjennom produktene og se hva jeg kan få bruk for :D

Skrevet

Takk! Veldig snillt:)

Skal se igjennom produktene og se hva jeg kan få bruk for :D

Ikke noe problem. Var egentlig litt gøy å tenke gjennom hva jeg faktisk bruker per nå.

Glemte å ta med at jeg også bruker Emergin C blemish Control tinted hvis jeg skulle

få urenheter. Det er ett farget sos produkt som tas på kvisen, og tørker den ut.

Supert produkt. Og har utrolig god dekkevne, bedre enn de fleste concealere syns jeg.

Og sørger for at man blir kvitt en kvise raskere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...