Gå til innhold

Kattevakt...hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal se etter nabokatten i 14 dager nå i julen. Den skal bo der den er vandt, og jeg skal gi den mat daglig. Dette er en innekatt, så jeg slipper å tenke på lufting.

Det jeg lurer på er om katten vil ta skade av å være alene så lenge?

Jeg kommer til å stikke innom i døren 2-3 ganger om dagen. Gi den mat, rense doen og kose litt med den. Ellers skal den være alene.

Kan det feks være selskap i at radioen står på?

Jeg er sikkert mer stresset enn katten for dette :D

Takker for alle råd og tilbakemeldinger.

Anonymous poster hash: b5afa...d5a
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår deg! Har faktisk hatt på TVen hjemme av og til, følte at kattene var så alene jeg også :P haha. vet absolutt ikke om de synes det er greit, men ville bare gjøre det best for de. Også hadde vi på elektriske katteleker, som vi skrudde på da vi gikk ut.

Anonymous poster hash: 0b617...4cc
Skrevet

Det går nok veldig bra. Katter er verdensmestre i å nyte seg sev i sine omgivelser. Pass på å kose masse med den når du er innom. Og radioen, ikke for høyt , blir bra.

Skrevet

Jeg skal se etter nabokatten i 14 dager nå i julen. Den skal bo der den er vandt, og jeg skal gi den mat daglig. Dette er en innekatt, så jeg slipper å tenke på lufting.

Det jeg lurer på er om katten vil ta skade av å være alene så lenge?

Jeg kommer til å stikke innom i døren 2-3 ganger om dagen. Gi den mat, rense doen og kose litt med den. Ellers skal den være alene.

Kan det feks være selskap i at radioen står på?

Jeg er sikkert mer stresset enn katten for dette :D

Takker for alle råd og tilbakemeldinger.

Anonymous poster hash: b5afa...d5a

Siden du allikevel skal innom 2-3 ganger om dagen, så trenger du ikke slå på radioen. Det kan bli et mer forstyrrende element enn selskap for katten, alt ettersom hvilken personlighet den har.

Så lenge pus får masse kos når du er innom, mat, rent vann og ren do, så går det nok så bra så, skal du se :)

Sjekk også at alt er som det skal i huset når du likevel er innom. Sjekk at varmeovner eller varmepumpe fungerer som de skal, slik at pus ikke blir kald, at vinduer og dører er lukket og låst og evt alarm er på.

Ta også inn posten og sjekk for stein på søppelkasselokket eller andre rare ting som blir plassert på strategiske steder, i tilfelle det er noen luringer som spaner ut huset for tyveri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...