AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #1 Skrevet 14. desember 2014 Jeg lurer litt på noe. Jeg er en oppegående dame på 38 som er adoptert.Kom til Norge som 1 åring. Er storesøster til 4 (alle de er biologiske søsken) så meg. Er kun meg i vår familie som er adoptert. Men nå har jeg vært singel i litt over ett år. Og før det var jeg sammen av og på med en i 8 år. Jeg vil jo gjerne møte noen, og har ikke problemer med å snakke med menn på byen og blir ofte sjekket opp. Men så når jeg sier vi kan ta en kaffe en annen dag i stedet for å bli med de hjem og på nach. Får jeg beskjed om at alle utlendings damer er så klare for nordmenn at jeg bør nytte sjansen. Noe jeg ikke gjør, gidder ikke one night. Så for å komme til saken,adopterte, Sees vi på som innvandrere? Og Sees kaffe latte fargede damer på som villige? Enkle? Hva tenker dere om dette. Litt av grunnen til at jeg spør er at en vennine av meg sa at, grunnen til at jeg ikke fikk meg type kan være for jeg er kaffe latte farget og "utlending" Men jeg ser jo på meg selv som helnorsk, jeg har bodd her i 37 år og kjenner ikke til noe annet. Hører gjerne hva dere synes?Anonymous poster hash: c2d0a...911
Vill Skrevet 14. desember 2014 #2 Skrevet 14. desember 2014 Eg ser på deg som like norsk som meg. Du er jo vokst opp med norske foreldre, norske tradisjoner, norsk kultur.. For meg er det ikkje hudfargen som avgjør om ein er norsk! Det at eg er irrkvit og aldri blir brun gjør meg ikkje meir norsk enn deg. Har heller aldri hørt at "innvandrerdamer" er lettare på tråden enn andre. Drit i sånne idiotiske mennesker.. Synes det var frekt sagt av dei og dårlig gjort å dømme deg. 8
frøkennesevis Skrevet 14. desember 2014 #3 Skrevet 14. desember 2014 Ja det er ikke snilt å si slike ting. Litt rart at en vennine sier slikt da. Jeg bare skjønner ikke tankegangen til noen. Men jeg har hørt det før, at menn både norske og utenlandske ser på litt mørkere kvinner som lett på tråden.
Heart Skrevet 14. desember 2014 #4 Skrevet 14. desember 2014 Jeg kan heller ikke skjønne at det venninen din sa, kan være riktig. Jeg mener at det absolutt er den kulturelle bakgrunnen som gjør noen "norsk", ikke hudfargen, og det en innstilling jeg har inntrykk av at de fleste såkalt "etniske nordmenn" deler. I motsetning til damer som er lysere i huden, risikerer du selvsagt å få uønsket oppmerksomhet fra fjols som tror nettopp det venninnen din sier; at "mørkere" kvinner er lettere på tråden eller noe slikt, og det er jo bare å beklage. Til gjengjeld vil du slippe tilnærmelser fra menn som innerst inne er rasister, og det er noe mange sikkert misunner deg. 2
Chizue Skrevet 14. desember 2014 #5 Skrevet 14. desember 2014 Huff.. Har fått høre mange mange ganger både i Spania, Italia og andre populære reisemål for Norske, I de landene synes gjerne lokalbefolkningen at norske kvinner er veldig lette på tråden... *Altså...En del nordmenn har jo en greie med mye fyll & sex når de er på ferie, ikke alle, men mange* Det er jo alltid slik at en eller annen "ødelegger" for alle andre.. Når flere har vært lette på tråden, så tror alle menn at slik er det med alle andre.. F.eks jenter fra filippinene, thailand.. selvom landene har høy prostitusjon betyr det jo ikke at alle jentene der borte er prostituert Samme gjelder jo for Norge også.. Usj kan vi ikke bare få en robotmann istedet som fungerer like perfekt som en normal mann?
frøkennesevis Skrevet 14. desember 2014 #6 Skrevet 14. desember 2014 Jeg kan heller ikke skjønne at det venninen din sa, kan være riktig. Jeg mener at det absolutt er den kulturelle bakgrunnen som gjør noen "norsk", ikke hudfargen, og det en innstilling jeg har inntrykk av at de fleste såkalt "etniske nordmenn" deler. I motsetning til damer som er lysere i huden, risikerer du selvsagt å få uønsket oppmerksomhet fra fjols som tror nettopp det venninnen din sier; at "mørkere" kvinner er lettere på tråden eller noe slikt, og det er jo bare å beklage. Til gjengjeld vil du slippe tilnærmelser fra menn som innerst inne er rasister, og det er noe mange sikkert misunner deg. Joda jeg slipper rasister da. Hehe. Men noen menn er så rare. Er akkurat som de forventer jeg skal bli med hjem. Og når jeg etter å ha snakket en hel kveld sier nei - så sier de at "trodde dere mørke var så easy jeg" Ehhh. Og nei det gjelder ikke alle menn. Men noen! Og noen ganger får jeg høre at oi så bra du er adoptert og ikke innvandrer. Rart det der.....
frøkennesevis Skrevet 14. desember 2014 #7 Skrevet 14. desember 2014 Huff.. Har fått høre mange mange ganger både i Spania, Italia og andre populære reisemål for Norske, I de landene synes gjerne lokalbefolkningen at norske kvinner er veldig lette på tråden... *Altså...En del nordmenn har jo en greie med mye fyll & sex når de er på ferie, ikke alle, men mange* Det er jo alltid slik at en eller annen "ødelegger" for alle andre.. Når flere har vært lette på tråden, så tror alle menn at slik er det med alle andre.. F.eks jenter fra filippinene, thailand.. selvom landene har høy prostitusjon betyr det jo ikke at alle jentene der borte er prostituert Samme gjelder jo for Norge også.. Usj kan vi ikke bare få en robotmann istedet som fungerer like perfekt som en normal mann? Jeg vil ha en robot mann hehe... jeg vil jo egentlig ha en lys mann. Rett og slett for at jeg selv aldri har møtt noe særlig utlendinger og da tenker jeg ikke på hudfarge men alt fra svensker til latinske.selv om jeg sier lys beryr det jo ikke at om drømme mannen hadde dukket opp fra spania, hadde jeg latt han gå for jeg tenker jeg vil ha en lys...rart med det. Egentlig hadde jeg fått velge, en søt danske :-) hehe
Gjest EnFyr Skrevet 14. desember 2014 #8 Skrevet 14. desember 2014 (endret) Nei, kjennetegnet mørk hud er ikke noe nordmenn mener korelerer med å være løs. Heller omvendt. Vil også si at du er norsk. Grunnen er at du er vokst opp med norske foreldre. Dessverre vil jeg tro du har litt mer problemer med å finne noen, men mindre enn innvandrere. Fordi det bare er slik. Derimot synes ingen det er stygt, mange synes det er fint, og du har likevel veldig gode muligheter Endret 14. desember 2014 av EnFyr
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #9 Skrevet 14. desember 2014 Joda jeg slipper rasister da. Hehe. Men noen menn er så rare. Er akkurat som de forventer jeg skal bli med hjem. Og når jeg etter å ha snakket en hel kveld sier nei - så sier de at "trodde dere mørke var så easy jeg" Ehhh. Og nei det gjelder ikke alle menn. Men noen! Dette er jo rasisme. Du er kanskje litt snill og naiv? For det venninnen din sier til deg er heller ikke pent. Og uttrykket "cafelatte-farget" har jeg ikke hørt før, men det hørtes virkelig ikke bra ut. Jeg tror du må bli bevisst på at du ikke skal fortsette å snakke med mennesker som viser en nedlatende holdning til deg. Det høres ut som det er en del dumme mennesker der ute, og sikkert spesielt på byen. Anonymous poster hash: fbe23...d5c
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #10 Skrevet 14. desember 2014 Folk har desverre fordommer. Det kan være mot rødhårete (ville i senga), blonde (lette på tråden), trønderdamer (lette på tråden), thaidamer (oppvarter mannen) osv osv. Vanskelig å få gjort noe med det. Anonymous poster hash: 6244e...414
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #11 Skrevet 14. desember 2014 Hadde forsøkt å lete andre steder enn byen. Når de single kameratene mine bryter opp og drar på byen etter sosialt samvær med resten av gjengen, er det ikke for å møte kvinnen i sitt liv. Dater finner de på andre arenaer. Kun en av mine venninner som er i fast forhold har møtt kjæresten for første gang på byen. Anonymous poster hash: 7caca...bbf
Gjest Flunka Skrevet 14. desember 2014 #12 Skrevet 14. desember 2014 Fordommer finner du uansett hvor du er eller hvordan du ser ut. Min samboer er adoptert og er mörkere i huden enn den vanlige svensson (han er oppvokst i Sverige), og når diskusjonen om nettopp dette har gått, så sier de fleste at de ser på han som svensk, men mye av grunnen er at han ikke bryter på svensk uttale i det hele tatt. De sier at om de möter en annen med samme type utseende, men som bryter veldig når de prater, så ser de ikke på han som like svensk. Ikke fordi de er rasister (de har mange innvandrervenner), men jeg tror det bare blir sånn om man vil eller ikke
Puny Skrevet 14. desember 2014 #13 Skrevet 14. desember 2014 Selvfølgelig er du Norsk, for en utrolig frekk ting å si! 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #14 Skrevet 14. desember 2014 jeg har en venninne som er utlending, hun blir behandlet som en helt vanlig "nordmann". Jeg skjønner ikke helt de fordommene der Anonymous poster hash: e40fa...331
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #15 Skrevet 14. desember 2014 Jeg lurer litt på noe. Jeg er en oppegående dame på 38 som er adoptert.Kom til Norge som 1 åring. Er storesøster til 4 (alle de er biologiske søsken) så meg. Er kun meg i vår familie som er adoptert. Men nå har jeg vært singel i litt over ett år. Og før det var jeg sammen av og på med en i 8 år. Jeg vil jo gjerne møte noen, og har ikke problemer med å snakke med menn på byen og blir ofte sjekket opp. Men så når jeg sier vi kan ta en kaffe en annen dag i stedet for å bli med de hjem og på nach. Får jeg beskjed om at alle utlendings damer er så klare for nordmenn at jeg bør nytte sjansen. Noe jeg ikke gjør, gidder ikke one night. Så for å komme til saken,adopterte, Sees vi på som innvandrere? Og Sees kaffe latte fargede damer på som villige? Enkle? Hva tenker dere om dette. Litt av grunnen til at jeg spør er at en vennine av meg sa at, grunnen til at jeg ikke fikk meg type kan være for jeg er kaffe latte farget og "utlending" Men jeg ser jo på meg selv som helnorsk, jeg har bodd her i 37 år og kjenner ikke til noe annet. Hører gjerne hva dere synes?Anonymous poster hash: c2d0a...911 De eldre folka har så ofte mer fordommer enn den nye generasjonene. Hvorfor bry seg om de ser deg som norsk eller ikke. For å si det slik, skulle ønske jeg var fra en annet land Anonymous poster hash: 39895...eed
frøkennesevis Skrevet 14. desember 2014 #16 Skrevet 14. desember 2014 jeg har en venninne som er utlending, hun blir behandlet som en helt vanlig "nordmann". Jeg skjønner ikke helt de fordommene derAnonymous poster hash: e40fa...331 Jeg må være ærlig og si at jeg opplevde ikke slikt før jeg kom til Oslo. Oppvokst i vest og bodd i Oslo i 12 år nå. Er jo litt rart. Noen som slengte neger etter meg på gata en gang. Jeg bare ler, bryr meg ikke om det. Men siste tiden har jeg tenkt på om jeg ikke finner noen for jeg er mørk.satt litt griller i hodet mitt.
frøkennesevis Skrevet 14. desember 2014 #17 Skrevet 14. desember 2014 Hadde forsøkt å lete andre steder enn byen. Når de single kameratene mine bryter opp og drar på byen etter sosialt samvær med resten av gjengen, er det ikke for å møte kvinnen i sitt liv. Dater finner de på andre arenaer. Kun en av mine venninner som er i fast forhold har møtt kjæresten for første gang på byen. Anonymous poster hash: 7caca...bbf Du har rett, byen er kanskje ikke riktig sted :-)
frøkennesevis Skrevet 14. desember 2014 #18 Skrevet 14. desember 2014 Nei, kjennetegnet mørk hud er ikke noe nordmenn mener korelerer med å være løs. Heller omvendt. Vil også si at du er norsk. Grunnen er at du er vokst opp med norske foreldre. Dessverre vil jeg tro du har litt mer problemer med å finne noen, men mindre enn innvandrere. Fordi det bare er slik. Derimot synes ingen det er stygt, mange synes det er fint, og du har likevel veldig gode muligheter Takk for det. Jeg tror også at det kan være vanskeligere. Noen ganger pga rare fordommer. Men når man blir kjent med meg. Finner man jo en dame som banner i kirka, drikker vodka og kjører Longboard om sommeren :-) hehe. Typisk norsk ? Neida. Men du skjønner hva jeg mener:-)
Chizue Skrevet 14. desember 2014 #19 Skrevet 14. desember 2014 Er litt irriterende at folk har slike holdninger...Mtp at under vietnam krigen ble det adoptert flere tusen barn i Norge, det ble jo sendt barn på fly i krybber, slik at norske både barnløse og andre kunne adoptere.. Så har vi flere som adopterer fra India, Sør Korea, Kina, Afrika... At ikke de fordommene mot adopterte og innvandrere kan dø ut.. Ja ok, mye av kriminaliteten som skjer i Norge er pga innvandrere-Wrong..Oftest det vi hører om i Avisen er av innvandrere...Men er like mange Norske som utfører en kriminell handling som en Innvandrer, men de norske hører vi sjelden om..Og det er synd at det skal være slik..Så når en gjør noe galt så gjør alle det.. Om ei fra Nigeria prostituerer seg på Karl Johan, så gjør alle "negere" det.. Uansett om du er norsk,adoptert eller innvandrer. Huff.. Med mitt mørke hår, og mørke øyne, født og oppvokst i Norge, har besteforeldre som er født i Norge, så har jeg fått høre at "Du kan umulig være norsk!" -Ok...Det er greit...Men hvor er jeg da fra? ^^
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #20 Skrevet 14. desember 2014 Hvor du er vokst opp avgjør ikke hvor du kommer fra (min mening) Anonymous poster hash: f607b...fb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå