AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #1 Skrevet 14. desember 2014 Skal snart ut på tur, og lurer på hva som er greiest? Om jeg tar ut kontanter på kredittkortet kommer det et valutapåslag på 1.75%, ingen gebyr men renter fra dag 1. Vurderer å sette inn penger på kortet før jeg drar, for da slipper jeg vel rentene så lenge kortet er i pluss? Det er gebyrfritt ved varekjøp. Eller bruke Visa-debetkortet. De tar 30 kr i gebyr, 1.75% valutapåslag, 3 kr i gebyr for varekjøp. Eller kjøpe valuta hos Forex-jeg inbiller meg at det er dyrest?Anonymous poster hash: 9c580...67f
petterm Skrevet 14. desember 2014 #2 Skrevet 14. desember 2014 Kjøp av valuta før avreise er dyrest fordi bankene har større kostnad på utenlandsk valuta i følge avisa. Kredittkortet mitt er uten gebyr på varekjøp i utlandet... Kanskje sånn med ditt kort også?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #3 Skrevet 14. desember 2014 Hvis du er mye i utlandet bør du få debetkort i en annen bank. De fleste tar verken 30 kr i gebyr på uttak eller 3 kr for varekjøp, bare 1,75% valutapåslag. Anonymous poster hash: 02970...d6e
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #4 Skrevet 14. desember 2014 Jeg overførte til det gebyrfrie kredittkortet jeg. Anonymous poster hash: 9c580...67f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå