Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som bruker/har brukt pessar her? Det er veldig vanlig i andre land, men i Norge hører man aldri om noen som bruker det. Jeg har prøvd det som finnes av prevensjon og ingen ting passer. Vil ikke bruke hormonelle metoder og spiral liker jeg ikke. Synes pessar høres ut som en grei metode. Noen som har erfaring med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pessar skal brukes med sæddrepende krem, noe som kan irritere og skape ubalanse i underlivet (det er jo laget for å drepe/inaktivere celler). Jeg foreslår at du kjøper en tube med sæddrepende krem og prøver den før du går til anskaffelse av et pessar. Tåler du ikke kremen vet du at pessar ikke er noe for deg.

Lykke til :wink:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg skal få tilpasset pessar 3 august :) Gleder meg skikkelig. Kan fortelle om mine erfaringer da.

Skrevet
Jeg skal få tilpasset pessar 3 august :) Gleder meg skikkelig. Kan fortelle om mine erfaringer da.

Ja takk! Lykke til. Det jeg lurer mest på er om det er kronglete å ta ut og inn.

Gjest gjest1
Skrevet

Var hos legen idag, og selv om jeg var bestemt på å få meg pessar, endte jeg opp med å bestille en ny time for å sette inn kobberspiral :roll:

Grunnen til at legen ikke anbefalte pessar for meg var fordi jeg IKKE vil bli gravid. Pessar er jo "bare" ca 90% sikkert.

Er veldig spent på spiral nå, håper jeg ikke får sterkere blødninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...