AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #1 Del Skrevet 14. desember 2014 Joaa.. For noen måneder siden hadde jeg inngrodd tånegl på storetåen så legen bestemte seg for å fjerne halve neglen.. Etter dette begynte den sakte men sikkert å gro tilbake og den har enda ikke gjort det.. Nå idag kom jeg borti noe, sånn at det som begynte å gro opp ble revet og jeg måtte rive bort resten av neglen noe som resulterte i at den neglen jeg aldri har hatt har blitt borte på toppen av neglen + litt av huden.. Blør ikke så mye, men gjør vondt når jeg presser tåen ned.. Tåneglen ser helt mongo ut nå, men det har den alltid gjort etter operasjoen siden den ikke har grodd helt ut enda!! Men det jeg lurer på da.. Hva gjør jeg? Hvil den gro ut igjen? Skal jeg ha bandasje eller plaster på den? rense den med noe? Anonymous poster hash: f3665...2ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #2 Del Skrevet 14. desember 2014 Hele neglen er IKKE revet av, bare toppen + litt av det man IKKE skal klippe, altså ved huden.. Vet ikke hva den neglen kalles jeg (det som er rosa, og ikke hvitt) Anonymous poster hash: f3665...2ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #3 Del Skrevet 14. desember 2014 Ingen? Anonymous poster hash: f3665...2ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #4 Del Skrevet 14. desember 2014 Det du gjør er å ikke gjøre noe som helst. Anonymous poster hash: a3661...58d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #5 Del Skrevet 14. desember 2014 Har vært med på at leger fjerner halve neglen eller trekker ut hele neglen når det ser ille ut og dette må gjøres for å få en ny negl og en ny begynnelse. For at neglen ikke skal vokse ut igjen må hele negleroten fjernes og det klarer verken du på egenhånd eller er noe en lege gjør uten en større operasjon. Så neglen kommer den. Er du heldig så har du en brukanes stortånegl i august 2015, den vokser ikke ut sånn over natten. Pass på å holde det rent. Sitt i grønnsåpe bad, grønnsåpe fra apoteket, 2 til 3 ganger for uken. Beskytt området hvor neglen mangler mot støt, slag og gnaging/trykk fra sko. Bruk rene sokker hver dag, dette vil du garantert ikke ha infeksjon i. Forøvrig er det mange som foretrekker å gå til fotpleier med nedgrodd negl, fremfor å dra til legen. Disse to fagpersonene har ulik løsning på problemet. Anonymous poster hash: 3858f...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå