Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Rådvill
Skrevet

Hva gjør man nå?

En av mine beste venner ble skilt for 2 år siden.

Har det siste halve året fått mer og mer kontakt med eksen hans. (Hennes initiativ til kafetur, pils, mv.)

Hun er en trivelig og søt jente men hvordan takle nettopp det faktum at hun er ekskona til kompisen?

Skal men ligge unna eller skal man følge på og se hvor det bærer?

Tips?

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest lilletroll
Skrevet

DET ville jeg nok vært litt forsiktig med.........

Gjest sprudle
Skrevet

tror nok at du vil miste kompisen din (med mindre han er veldig forståelsesfull og realist) hvis du begir deg ut på en lengre vandring med ekskona hans.

Noen ser på det som ett svik..

Du bør antageligvis snakke med henne om hun mener noe mer. Og hvis hun gjør det, og du er villig til å gå videre, og satse vennskapet til kompisen din, så får du snakke med ham. Hvis du satser på henne UTEN å snakke med kompisen, vil du nok miste ham.

Hør på dine følelser. Er det verdt det? Snakk med ham og henne.

Og lykke til videre. Jeg unner ingen å være i den situasjonen!

Skrevet

Jeg ville hvertfall ikke gjort noe uten at kompisen var informert om det og har "godkjent" det.

Snakk med han du, og hør hvor komfortabel han er med det - det er det mest rederlige du kan gjøre!

Gjest sprudle
Skrevet
Jeg ville hvertfall ikke gjort noe uten at kompisen var informert om det og har "godkjent" det.

Snakk med han du, og hør hvor komfortabel han er med det - det er det mest rederlige du kan gjøre!

... akkurat!

Skrevet

Jeg er helt enig med de andre i at dette er et minefelt, men å be om "godkjenning" fra kompisen... :-?

Hvis jeg skulle satse på en mann og det viste seg at han hadde spurt x`en min om LOV, da tror jeg ikke jeg hadde likt det noe særlig.

Jeg kan forstå det i litt større grad hvis de har felles barn.

Hvis ikke, så har vel streng tatt ikke en x noe han skulle ha sagt i sin tidligere kones kjærlighetsliv, og jeg synes ikke du skal la ham få ha det heller.

Det du derimot kan diskutere med ham, er hvordan dette eventuelt ville påvirke vennskapet deres.

Gjest Anonymous
Skrevet

I min vennekrets driter vi ikke i andres reir.

Gjest GreenSky
Skrevet

Hva vil du med eksen, da? Vennskap? Forhold?

Gjest Rådvill
Skrevet

Tja vil og vil.

Hun er som sagt veldig koselig selskap og vi kan prate om alt mulig, og vi har samme litt crazy humor. Tikker stadig inn meldinger med vitser og koselig småprat. Vetta f hvordan jeg skal takle dette.

Han har hatt ny dame i over 1 år så det er jo en liten mulighet for at hun bruker meg på for å bevise et eller annet.

Og ja, de har barn sammen.

Skrevet

Snakk med ham nå... før det skjer noe.

Si at du har fått mye kontakt med henne i det siste, og at du har lyst til å bli bedre kjent med henne, men at du vil sjekke hva han hadde syntes om noe sånt. Ikke be om tillatelse eller si at han har vetorett...

Om du forteller ham kun hva du tenker, før noe skjer. Og ikke sier noe om hva hun har sagt/gjort/skrevet, så blir det ikke å be om tillatelse, men å betro ham dine følelser. Da handler det om å ikke gå bak ryggen på en kompis.

Det kan jo hende at han hadde syntes du og eksen var en drømmesituasjon, fordi han kunne føle seg trygg på at både hun og barna hadde en ok fyr i livet sitt.

Og når han har ny dame har han jo faktisk gått videre i livet sitt.

Gjest GreenSky
Skrevet

Vennskap er vel helt greit. Det er forsåvidt et ev. forhold også, dere er jo voksne mennesker, men personlig mener jeg at venners ekser er forbudt område.

Skrevet

Det høres ikke ut som du har så veldig sterke følelser for henne ennå - men bare lurer på hva som kan skje mellom dere? Da skulle det vel være enkelt å ta avstand til henne og slutte og flørte?

Vet ikke hvordan det er blant kamerater, men blant venninner er det så soleklart at vi aldri rører hverandres exer at det er unødvendig å snakke om.

Det blir oftest vondt for alle parter til slutt.

Prat med kameraten iallefall, før det går videre. Det er uansett ekkelt at han får høre rykter før du har nevnt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...